Harga 4 Laptop Asus Terbaru & Terbaik pada tahun 2015

Asus adalah salah satu jenama komputer riba yang terkenal. Jenama Taiwan telah berjaya menghasilkan komputer riba yang kuat dengan harga yang agak berpatutan. Namun, banyak varian dan spesifikasi komputer riba pasti akan membuat pengguna bingung ketika memilihnya.

Oleh itu, kali ini akan mengeluarkan ulasan mengenai beberapa komputer riba Asus terbaru dan terbaik pada tahun 2015 yang dapat anda sesuaikan dengan keperluan anda dan juga anggaran yang anda ada. Apa benda itu? Lihat ulasan berikut!

Harga 4 Laptop Asus Terbaru & Terbaik pada tahun 2015

1. Komputer riba Terbaik Secara Umum

Asus Zenbook UX305 menawarkan prestasi hebat dalam reka bentuk yang anggun. Komputer riba seberat 1.2 kilogram ini dibingkai dengan aluminium yang sangat bergaya . Skrin 13,3 inci komputer riba ini mempunyai resolusi 1920 x 1080.

Bukan hanya itu, Zenbook UX305 menawarkan paparan layar yang secara automatik menyesuaikan kecerahan layar ke tingkat pencahayaan di ruangan di mana peranti ini berada. Teknologi ini menjadikan mata pengguna berasa lebih selesa dan penggunaan bateri komputer riba menjadi lebih menjimatkan.

Kelemahan komputer riba ini terletak pada suara audio yang tidak terlalu kuat, oleh itu pengguna mesti memaksimumkan kelantangan supaya suara itu didengar dengan lebih jelas. Landasan Zenbook UX305 dilengkapi dengan Intel Core M-5Y10 0.8 GHz dengan 8 GB RAM dan 256 GB SSD.

Komputer riba Asus Zenbook UX305 terkini

Pemproses Core M juga dapat meneutralkan haba untuk notebook yang tidak menggunakan kipas penyejuk. Untuk grafik, Zenbook UX305 diintegrasikan dengan Intel HD 5300 Graphics yang membolehkan pengguna bermain permainan kasual dalam resolusi 1920 x 1080.

Asus mendakwa bahawa Zenbook UX305 mempunyai bateri yang boleh bertahan 10 jam, setelah diuji komputer riba ini dapat dihidupkan selama 9 jam 38 minit dalam keadaan Wi-Fi hidup. Untuk harganya, peranti ini dijual mulai dari Rp 10 juta.

2. Komputer riba Bajet Terbaik

Adakah anda mencari komputer riba dengan mobiliti tinggi, tetapi harganya berpatutan? Asus EeeBook X205TA menjadi pilihan. Komputer riba ini dilengkapi dengan skrin 11.6 inci yang beratnya kurang dari 1 kilogram. Reka bentuk EeeBook X205TA agak ramping, ketebalan komputer riba ini hanya 17.5 milimeter, yang bermaksud tidak lebih tebal daripada jari anda.

Asus EeeBook X205TA

Untuk audio perniagaan, pembesar suara komputer riba cukup kuat disertai dengan bass yang mungkin jarang dijumpai di kelas komputer riba 11 inci. Pad sentuh notebook ini juga mempunyai kepekaan setajam telefon pintar skrin sentuh.

Pemproses yang digunakan oleh EeeBook X205TA adalah Intel Atom Z3735 Quad-core 1.33 GHz dengan RAM 2 GB dan storan flash 32 GB. Landasan komputer riba ini cukup untuk mengikuti pengkomputeran anda, bermula dari bermain permainan kasual , streaming Youtube 1080p tanpa halangan dan membuka tab melalui Google Chrome dalam jumlah besar.

Grafik EeeBook X205TA dapat menangani aktiviti anda dalam bermain permainan sederhana, seperti Plants vz Zombie. Tetapi ingat, netbook ini tidak sesuai untuk menjalankan aplikasi atau permainan reka bentuk grafik berat dengan grafik mewah.

Untuk komputer riba kecil dengan pemproses yang tidak terlalu sukar, anda pasti menganggap baterinya tidak sekuat komputer riba 14 inci. Sebenarnya, EeeBook X205TA mempunyai bateri yang boleh bertahan sehingga 12 jam 5 minit. Laptop EeeBook X205TA dipasarkan di Indonesia dengan harga sekitar 3,5 - 4 juta rupiah.

3. Komputer riba 2 dalam 1 yang terbaik

Tablet dengan papan kekunci, adakah mungkin? Asus Transformer Book T300 Chi menjawab soalan ini. Komputer riba Asus terbaru di kelas 2 dalam 1 menggabungkan tablet dan papan kekunci menjadi komputer riba pelbagai tugas .

Badan aluminium yang cantik menjadikan T300 Chi kelihatan 'mahal'. Papan kekunci dipasang pada skrin 12.5 inci dengan magnet yang cukup kuat. Juga dilengkapi dengan Bluetooth yang membolehkan anda menggunakan papan kekunci tanpa melekat pada skrin.

Skrin T300 Chi membawa Full HD 1920 x 1000 piksel. Bagi audio, komputer riba ini dilengkapi dengan pembesar suara stereo SonicMaster. Spesifikasi ini tentunya sangat menjanjikan untuk tablet hibrid ini dengan harga Rp 10 juta.

Buku Asus Transformer T300 Chi

Beralih kepada prestasi, T300 Chi menggunakan pemproses Intel Core M-5Y10 800 MHz yang digabungkan dengan RAM 4GB dan SSD 128 GB. Sebenarnya, T300 Chi dapat menggunakan pemproses yang lebih pantas untuk meningkatkan prestasinya.

Grafik yang digunakan oleh komputer riba 2 dalam 1 ini adalah HD Intel Graphics 5300. Bercakap mengenai bateri, T300 Chi dapat memberi salam selama 5 jam 31 minit dalam keadaan ketika pengguna melayari internet dan kecerahan skrin mencapai 100 nits.

4. Laptop Permainan Terbaik

Peminat permainan harus mempertimbangkan Asus GJ51Y. Komputer riba ini harganya cukup mahal iaitu sekitar Rp30 juta, tetapi setanding dengan prestasi yang diberikan. Untuk komputer riba permainan khas , GJ51Y mempunyai penampilan yang cukup seksi dan menarik.

Asus GJ51Y

Selain dari bahagian luar yang mencuri perhatian, bahagian dalam komputer riba ini juga kelihatan mewah dengan sentuhan hitam di dek papan kekunci. Untuk skrin, GJ51Y mempunyai skrin selebar 17 inci dengan warna dan perincian yang tajam. Digabungkan dengan grafik Nvidia GeForce GTX 980M, anda mendapat paparan yang luar biasa ketika bermain permainan.

Komputer riba ini juga membawa teknologi Nvidia G-sync yang dapat menyegerakkan kadar penyegaran skrin dengan kad grafik . Teknologi ini dapat mengurangkan kemungkinan ketinggian , memungkinkan peralihan warna yang lebih cepat apabila peranti disegarkan dan menjadikan pengalaman permainan anda lebih menakjubkan!

Sebagai pemain permainan , anda pasti berminat untuk membincangkan pemproses yang digunakan oleh GJ51Y. Komputer riba ini membawa pemproses Intel Core i7-4720HQ 2.6 GHz. Asus menyediakan kapasiti RAM 24 GB untuk komputer riba ini. Namun, jika anda ingin mendapatkan kapasiti RAM yang lebih besar, maka anda boleh menaik taraf RAM menjadi 32 GB.

Ukuran cakera keras komputer riba permainan ini sangat besar, iaitu 256 GB untuk SSD. Hayat bateri GJ51Y membolehkan komputer riba ini bertahan selama 3 jam 17 minit jika digunakan secara intensif untuk melayari dengan Wi-Fi.

Inilah senarai komputer riba Asus terbaik kami pada tahun 2015. Beberapa komputer riba Asus terkini boleh menjadi rujukan anda semasa anda ingin membeli komputer riba yang sesuai dengan keperluan anda. Ayuh , kongsi komputer riba pilihan anda di sini!