Harga 6 Laptop Lenovo Terbaik & Terkini pada tahun 2015

Lenovo adalah salah satu pengeluar alat dari China yang cukup berjaya dalam beberapa tahun kebelakangan. Selain memiliki barisan telefon pintar Android teratas, pengeluar ini juga tidak pernah berhenti mengeluarkan komputer riba yang berkualiti.

Baiklah kali ini saya akan mengkaji senarai komputer riba Lenovo terbaik pada tahun 2015. Ulasan ini diringkaskan oleh kami berdasarkan beberapa aspek, seperti ciri, spesifikasi, dan kategori komputer riba. Ingin tahu? Berikutan kajian semula.

Harga 6 Laptop Lenovo Terbaik & Terkini pada tahun 2015

1. Komputer riba Terbaik Secara Umum

Untuk kategori komputer riba terbaik secara umum, anda akan menemui Lenovo Thinkpad T450s dengan skrin 14 inci. Reka bentuk komputer riba ini agak mudah, seperti notebook pada umumnya. Di sebalik rekaan kasual ini, Lenovo Thinkpad T450s menghadirkan papan kekunci yang selesa untuk digunakan. Papan kekunci pada komputer riba ini menjadikan anda menaip lebih pantas dan tepat.

Komputer riba ini juga dilengkapi dengan dua peranti untuk menggerakkan kursor, iaitu TrackPoint dan Touchpad. Skrin 14 inci komputer riba ini juga disokong dengan resolusi 1920 x 1080 piksel yang menjadikan anda dapat menonton video 1080p dengan resolusi jernih.

Baiklah, untuk keperluan dapur, Lenovo Thinkpad T450s menggunakan Intel Core i5-5300U 2.3 GHz dengan 8 GB RAM dan 256 GB SSD. Thinkpad T450s akan sangat berkuasa dalam menangani tugas produktiviti anda.

Hayat bateri komputer riba ini juga cukup mengagumkan, dengan bateri komputer riba 6 sel ini dapat beroperasi selama 15 jam 26 minit sehingga anda tidak perlu risau kehabisan kuasa. Untuk harganya, komputer riba ini dijual mulai dari Rp. 13.5 juta.

2. Komputer riba dengan Papan Kekunci Terbaik

Komputer riba Lenovo Thinkpad X250 terbaik Lenovo

Kemudahan semasa menggunakan papan kekunci komputer riba memang salah satu faktor yang perlu dipertimbangkan sebelum membeli komputer riba. Lenovo Thinkpad X250 menawarkan keselesaan semasa menaip yang mungkin tidak anda dapatkan di komputer riba lain.

Papan kekunci yang melengkung ringan dan maklum balas yang tajam menjadikan anda dapat mengetik 95 perkataan dalam satu minit. Wah, hebat kan ? Papan kekunci juga dilengkapi dengan lampu latar yang membolehkan anda mengetik dalam gelap.

Membincangkan prosesor dalam komputer riba adalah wajib sebelum anda membeli buku nota impian anda . Thinkpad X250 menggunakan Intel Core i5-5300U 2.3 GHz yang seimbang dengan RAM 8 GB dan SSD 180 GB. Dengan cip HD Intel Graphics 5000, Thinkpad X250 dapat mempermudah penyuntingan foto atau bermain permainan kasual.

Komputer riba 14 inci ini juga dilengkapi dengan pembesar suara Dolby Digital Plus yang menghasilkan suara yang lebih jelas dan tajam. Secara keseluruhan, komputer riba bernilai Rp 12 juta ini dapat menyokong kerja mutitasking yang anda lakukan.

3. Komputer riba dengan Bateri Terbaik

Lenovo Thinkpad W550s

Siapa yang tidak mahukan bateri komputer riba yang boleh bertahan lama? Terutama jika tidak ada tempat di sekitar anda untuk mengecas bateri komputer riba. Thinkpad W550s adalah komputer riba Lenovo terbaik dalam kategori bateri.

Dengan gabungan bateri dalaman 3 sel dan bateri luaran 6 sel 72 watt-jam, Thinkpad W550s mampu beroperasi sehingga 15 jam 52 minit. Untuk reka bentuk, komputer riba bernilai Rp 17 juta ini membawa reka bentuk profesional dengan engsel keluli tebal dan logo Thinkpad yang disertakan dengan LED merah.

Daya tahan laptop 15.5 inci cukup kuat, yang mampu menahan suhu -4 hingga 140 darjah Fahrenheit, kelembapan hingga 98% dan sinaran UV. Pemproses komputer riba ini lebih besar daripada Thinkpad Z250, Intel Core i7-5600U 2.6 GHz dengan RAM 16 GB dan SSD 512 GB. Landasan dapur dan kapasiti penyimpanan yang sangat besar di kelas komputer riba yang membawa OS Windows 8.1.

4. Laptop Permainan Terbaik

Adakah anda pemain permainan ? Sekiranya ya, sudah tentu anda harus mempertimbangkan Lenovo Y50 ini. Reka bentuk yang rapi sangat menyokong aktiviti permainan di mana sahaja. Skrin 15 inci pada komputer riba 12 juta mempunyai resolusi melebihi 1080 piksel.

Paparan yang terang dan pembiakan warna yang cukup baik pastinya membuat pengguna lebih selesa ketika bermain permainan. Untuk komputer riba bersaiz nipis, pembesar suara Y50 terdengar jelas dan berkuasa penuh . Sebenarnya, anda tidak perlu mengaktifkan ciri Dolby untuk mendapatkan suara yang jelas.

Pemproses dalam komputer riba sememangnya sangat penting bagi pemain permainan . Lenovo Y50 menggunakan Intel Core i7-4700HQ 2.4 GHz dengan 16 GB RAM. Tahukah anda bahawa Lenovo Y50 juga menawarkan GeForce Experience, sebuah aplikasi yang dapat meningkatkan permainan dan kuasa bateri, memandangkan bateri komputer riba ini hanya dapat bertahan selama 4 jam 46 minit.

5. Komputer riba Terbaik

Lenovo Thinkpad Yoga 15

Laptop 2 in 1 Lenovo Thinkpad Yoga 15 adalah komputer riba fleksibel yang skrin monitornya dapat diputar ke pelbagai arah seperti tablet. Skrin 15 inci komputer riba ini cukup terang dan berwarna kerana mempunyai resolusi skrin sentuh 1920 x 1080.

Untuk prestasi, komputer riba yang dilancarkan mulai Rp 14 juta dilengkapi dengan Intel Core i5-5200U 2.2 GHz dan 8 GB RAM bersama dengan SSD 180 GB. Ini adalah kapasiti pemproses dan penyimpanan yang sangat berkelayakan untuk saiz komputer riba 2 dalam 1.

Nvidia GeForce 840M mungkin kelihatan lama , tetapi untuk komputer riba dengan RAM 2 GB, paparan grafik Thinkpad Yoga 15 cukup bagus. Lenovo mendakwa bahawa Thinkpad Yoga 15 mempunyai bateri yang boleh bertahan selama 8 jam.

6. Komputer riba dengan reka bentuk terbaik

Lenovo Thinkpad Yoga

Dalam kategori komputer riba terbaik dalam penampilan dan reka bentuk, anda akan diperkenalkan dengan Lenovo Thinkpad Yoga. Ini adalah versi utama siri Thinkpad Yoga. Skrin 1920 x 1080 12.5 inci menjadikan komputer riba 2 dalam 1 ini mempunyai penampilan yang terang, terang dan tajam.

Selain itu, komputer riba yang membawa sistem operasi Windows 8.1 mempunyai stylus pen untuk tujuan skrin sentuh . Selain mempunyai skrin sentuh, papan kekunci Thinkpad Yoga cukup responsif. Komputer riba 2 dalam 1 ini boleh bertahan selama 8 jam tanpa dicas .

Landasan komputer riba seharga Rp 13 juta diisi dengan Intel Core i5-4200U 1.6 GHz. Komputer riba ini dengan RAM 4GB dan SSD 128 GB juga disatukan dengan cip Intel HD Graphics 4000 yang cukup bagus untuk menonton video atau bermain permainan kasual.

Sekarang itulah senarai komputer riba Lenovo terbaik pada tahun 2015. Bagi anda yang ingin membeli komputer riba Lenovo, anda harus terlebih dahulu memeriksa sebilangan komputer riba Lenovo di atas supaya anda dapat membeli mengikut kategori dan keperluan yang sesuai.

Artikel Berkaitan