Ini adalah 3 Laptop Samsung Terbaik pada tahun 2015

Hari ini, komputer riba telah menjadi keperluan wajib bagi kebanyakan orang. Komputer riba boleh menyokong semua jenis pekerjaan anda atau hanya menjadi alat untuk mencari hiburan. Nah, kali ini ia akan mengundang anda untuk mengenali beberapa komputer riba terbaik yang dikeluarkan oleh syarikat elektronik terkemuka, Samsung.

Samsung tidak hanya menghasilkan peranti elektronik, telefon pintar dan tablet. Samsung juga mengeluarkan komputer riba. Walaupun tidak begitu mencolok, tetapi komputer riba yang dihasilkannya tidak jauh berbeza dari segi kualiti dari komputer riba yang dihasilkan oleh pengeluar lain.

Nah, adakah anda ingin tahu adakah pengeluaran syarikat elektronik Korea ini sesuai dengan keperluan anda? Beberapa komputer riba Samsung yang terbaik boleh menjadi bahan pertimbangan bagi anda yang ingin mencari komputer riba yang berkualiti dan sesuai dengan keperluan.

Ini adalah 3 Laptop Samsung Terbaik pada tahun 2015

1. Komputer riba Terbaik Secara Umum

Kategori komputer riba terbaik secara umum akan membincangkan salah satu komputer riba Samsung yang secara keseluruhannya mempunyai spesifikasi yang baik dan dapat digunakan untuk pelbagai keperluan. Pilihannya jatuh pada Samsung ATIV Book 9 Plus.

Komputer riba 13 inci ini mempunyai paparan skrin yang sangat sempurna. Dengan resolusi 3200 x 1800 HD Display dan 275 ppi ( piksel per inci ). Dengan skrin beresolusi tinggi ini, anda akan lebih selesa ketika melihat kandungan di laman web , membaca data dan menyunting laporan dengan lebih tepat.

komputer riba Samsung terbaik ativ book 9 plus

Bukan itu sahaja, teknologi SuperBright yang menjadikan layar lebih cerah 75% akan menjadikan objek yang dipaparkan lebih hidup. ATIV Book 9 mempunyai reka bentuk yang langsing dan ringan untuk memenuhi pergerakan anda. Badan komputer riba yang berpakaian aluminium yang sangat bergaya .

Untuk landasan dapur, ATIV Book 9 mempercayakan pemproses dalam Intel Core i5-4500U generasi kelima dan dilengkapi dengan RAM 4 GB. Kapasiti cakera keras yang disediakan cukup besar, iaitu 128 GB. Dapur yang kuat ini akan menjadikan komputer riba tidak mudah 'lambat' ketika mengendalikan aplikasi atau data berkapasiti besar.

Sistem operasi yang digunakan dalam ATIV Book 9 adalah Windows 8.1, tetapi boleh ditingkatkan ke Windows 10. Hayat bateri komputer riba ini cukup stabil dan boleh berjalan hingga 7 jam 54 minit. Laptop ini, yang mempunyai perangkat built-in sensor automatik untuk menyesuaikan kecerahan layar dan keyboard, diluncurkan di Indonesia dengan harga sekitar 17 juta rupiah.

2. Komputer riba dengan reka bentuk terbaik

Samsung ATIV Book 9 15 inci (Edisi 2014)

Masih membincangkan siri Samsung ATIV Book 9, tetapi kali ini kita bertemu dengan versi 15 inci. Samsung ATIV Book 9 15 inci (Edisi 2014) mempunyai reka bentuk yang sangat nipis dan menarik. Badan laptop yang ramping dilapisi aluminium sehingga bebannya ringan dan mudah dibawa ke mana sahaja.

Skrin 15.6 inci dilengkapi dengan LED Full HD 1920 X 1080 yang akan memberi anda pengalaman yang luar biasa ketika menonton filem. Untuk audio, komputer riba ini dilengkapi dengan pembesar suara stereo yang kuat.

Papan kekunci yang lebar dan bergaya juga diberikan ATIV Book 9 15 inci ini. Anda boleh menaip hingga 79 perkataan dalam satu minit menggunakan papan kekunci. Pad sentuh 4,25 x 3 inci yang responsif juga ditawarkan oleh salah satu komputer riba terbaik Samsung.

Sekarang, sudah tiba masanya untuk membincangkan pemproses yang digunakan, Intel Core i5-4200U 1.6 GHz dengan 8 GB RAM dan 128 GB SSD. Di samping itu, Samsung juga menanamkan Intel HD 4400 Graphics pada komputer riba ini untuk memberi keselesaan ketika melakukan tugas seharian, menjelajah laman web dalam talian dan menonton filem.

Walau bagaimanapun, komputer riba ini tidak cukup serasi untuk bermain permainan atau merancang CAD 3D. Hayat bateri ATIV Book 9 (Edisi 2014) 15 inci cukup kuat. Komputer riba boleh dihidupkan selama 8 jam 38 minit dengan Wi-Fi dihidupkan dan kecerahan skrin mencapai 100 nits.

3. Chromebook Terbaik

Wang tiga perempat dengan Lenovo dan HP, Samsung juga menghasilkan komputer riba yang menggunakan sistem operasi berdasarkan Google Chrome. Samsung Chromebook 2 menawarkan reka bentuk yang anggun dan ringan.

Skrin 13.3 inci memberikan resolusi 1920 x 1080 piksel. Walau bagaimanapun, perspektif komputer riba ini tidak luas, jadi kadang-kadang kita harus menyesuaikan atau mendorong skrin lebih jauh untuk mendapatkan paparan gambar yang terbaik.

Chromebook Samsung 2

Audio dari pembesar suara stereo Chromebook 2 juga agak stabil. Sama seperti buku nota lain, kamera web 720p juga disertakan dalam Chromebook 2 untuk membuat panggilan video dengan saudara-mara atau hanya mengambil gambar diri sendiri .

Dengan membawa sistem operasi Chrome, paparan desktop pada komputer riba ini akan kelihatan minimalis. Walau bagaimanapun, anda akan mendapat jalan pintas Gmail, Chrome, Carian Google dan Youtube. Ini tentunya sangat mudah bagi anda untuk mengakses perkhidmatan dari Google.

Mengenai aplikasi, anda tidak perlu risau, kerana Chromebook 2 memungkinkan anda memuat turun lebih dari 33.164 aplikasi yang tersedia di Kedai Web Chrome. Jumlah aplikasi juga akan terus bertambah dari masa ke masa.

Landasan komputer riba dipenuhi dengan pemproses Exynos 5 2.1 GHz Octa-core, pemproses yang cukup baik untuk mengimbangi OS Google Chrome. Tidak ketinggalan Samsung juga menyediakan RAM 4 GB pada peranti Chromebook 2 unggulan ini.

Sayangnya, kapasiti cakera keras komputer riba ini sangat kecil, iaitu 16 GB, memandangkan akan ada banyak aplikasi yang boleh dimuat turun secara percuma melalui Kedai Web Chrome. Samsung berjanji bahawa bateri Chromebook dapat bertahan hingga 8.5 jam. Namun, setelah menguji bateri Chromebook 2 dapat bertahan hingga 9 jam 34 minit.

Ini adalah ulasan 3 komputer riba Samsung terbaik menurut Caris Signal. Adakah anda menemui komputer riba yang sesuai dengan keperluan anda? Sekiranya tidak, cuba dengar beberapa ulasan kami sebelumnya mengenai komputer riba terbaik dari pelbagai jenama!