Ini adalah 4 Laptop Permainan Terbaik pada tahun 2015

Bermain permainan adalah salah satu aktiviti yang digemari oleh pengguna komputer riba. Dengan bermain permainan, kita dapat melepaskan sedikit keletihan dan juga mengisi masa lapang sebelum meneruskan aktiviti lain.

Malangnya, tidak semua permainan boleh dimainkan di komputer riba. Komputer riba dengan spesifikasi yang tidak berkualiti pastinya tidak dapat mengendalikan permainan berkualiti tinggi, seperti permainan dalam talian pada umumnya. Untuk dapat bermain permainan di komputer riba, anda mesti memperhatikan spesifikasi komputer riba terlebih dahulu.

Baik untuk anda yang ingin membeli komputer riba untuk tujuan permainan , kali ini akan memberikan ulasan mengenai beberapa komputer riba permainan terbaik yang boleh anda buat pilihan pada akhir tahun 2015. Ingin tahu? Lihat ulasan berikut.

Ini adalah 4 Laptop Permainan Terbaik pada tahun 2015

1. Komputer riba Terbaik Secara Umum

Nama Alienware pastinya tidak asing lagi bagi para pemain . Produk Dell ini selalu berjaya menghasilkan komputer riba permainan berkualiti tinggi. Kali ini kita akan bertemu dengan bahagian, Alienware 17.

Komputer riba 17 inci ini mempunyai reka bentuk perak yang sangat garang. Selain mempunyai reka bentuk gaya 'gamer', komputer riba ini juga menawarkan layar dengan pencahayaan terang dan Nvidia GeForce GTX 980M bersepadu yang menjadikan skrin paparan lebih hidup.

komputer riba permainan terbaik Alienware 17

Alienware 17 mempunyai papan kekunci yang cukup ketat, memudahkan pengguna mencapai keseluruhan papan kekunci ketika bermain permainan. Papan kekunci ini disertakan dengan pad sentuh responsif yang mempunyai lampu latar yang dapat menyala ketika dalam gelap.

Landasan Alienware 17 dipenuhi dengan pemproses Intel Core i7-4710HQ 2.5 GHz dengan RAM 16 GB. Kapasiti RAM yang besar ini juga memudahkan pengguna mengalirkan filem di laman web seperti Netflix. Untuk cakera keras , Alienware 17 menyediakan SSD 256MB.

Malangnya, komputer riba ini lebih panas daripada Alienware 18. Pembesar suara terbina dalam dengan suara yang tajam dan kuat juga melengkapkan Alienware 17. Dengan bateri yang digunakan, Alienware 17 dapat dihidupkan selama 6 jam 25 minit.

2. Laptop Permainan 14 inci Terbaik

Razer Blade (2015)

Reka bentuk tipis sangat jarang dijumpai di komputer riba permainan . Razer Blade (2015) menawarkan reka bentuk tipis dengan prestasi yang sukar. Skrin komputer riba 14 inci ini dilengkapi dengan resolusi 3200 x 1800.

Untuk grafik, Razer mempercayakan Nvidia GeForce GTX 970M dengan memori video 3 GB yang lebih dari cukup untuk bermain permainan kelas atas. Bilahnya juga dilengkapi dengan skrin sentuh yang sangat responsif terhadap sentuhan 10 jari dalam satu masa.

Membincangkan landasan dapur, Blade membawa pemproses Intel Core i7-4720 HQ 2.6 GHz yang seimbang dengan RAM 16 GB dan SSD 256 GB. Dengan pemproses ini, Blade dapat menstrim filem tanpa ketinggalan dan membuka 10 tab di Chrome dan Firefox tanpa 'lambat'.

Untuk audio, Blade membawakan perisian Dolby Digital Plus yang cantik, tetapi tidak sesuai untuk saiz komputer riba ini. Papan Kekunci Blade dihiasi dengan lampu latar hijau yang menakjubkan. Cuma butang pada pad sentuh komputer riba kurang menyerlah.

Razer juga menemani perisian Sinaps 2.0 yang berfungsi untuk mengatur kecerahan lampu latar papan kekunci, merakam makro dan membuat profil atau kustom dari permainan atau aplikasi tertentu. Untuk jangka hayat bateri, komputer riba ini dapat dihidupkan selama 5 jam 52 minit dalam keadaan yang digunakan untuk menyemak imbas dengan Wi-Fi.

3. Laptop Permainan 15 inci Terbaik

Kategori komputer riba permainan terbaik dengan skrin 15 inci yang dipenuhi dengan Gigabyte P25X v2. Warna kuning dan hitam mengingatkan robot Bumblebee dalam filem Transformers, membungkus bahagian luar komputer riba ini.

Skrin P25X v2 15 inci mempunyai resolusi 1920 x 1080 yang cukup tajam. Dengan grafik dari Nvidia GeForce GTX 880M, komputer riba ini mempunyai paparan grafik yang optimum untuk bermain permainan. Papan kekunci dengan lampu latar putih dan pad sentuhan halus dan responsif juga dilekatkan pada komputer riba permainan ini.

Gigabyte P25X v2

Berbekalkan pemproses Intel Core i7-4180MQ 2,8 GHz bersama dengan RAM 16 GB, komputer riba ini boleh digunakan untuk tujuan multitasking . Bermula dari bermain permainan, membuka puluhan tab di Chrome, bahkan streaming filem di laman web dapat dilakukan oleh komputer riba yang hebat ini.

Malangnya, komputer riba ini lebih mudah dipanaskan, jadi anda mungkin perlu menggunakan penyejuk jika anda ingin menggunakannya sepanjang hari. Di samping itu, bunyi dari kipas notebook juga merupakan kelemahan Gigabyte P25X v2.

Membawa 8-sel 3000 mAh bateri, v2 P25X boleh bertahan selama 7 jam 22 minit semasa melayari dengan Wi-Fi dan kecerahan skrin sampai 100 telur. Hayat bateri ini pastinya lebih sukar daripada komputer riba permainan yang telah kita bincangkan sebelumnya.

4. Komputer riba Gaming Paling Elegan

MSI GT80 Titan SLI

Siapa kata komputer riba permainan tidak boleh kelihatan mewah ? MSI GT80 Titan SLI adalah komputer riba dengan reka bentuk yang menawan dan luar biasa. Titan adalah komputer riba permainan pertama yang mempunyai papan kekunci mekanikal.

Selain itu, papan kekunci yang menyerupai papan kekunci pada PC juga dihiasi dengan lampu latar oren. Pad sentuh digabungkan dengan Num Pad. Hanya tekan butang 'Bil' di sudut kiri sebelah atas pad sentuh , kemudian anda toucpad akan menjadi beberapa papan digital.

Setelah bersenang-senang meneroka papan kekunci dan pad sentuh Titan yang luar biasa, sekarang kita akan berkenalan dengan skrin komputer riba 18,7 inci ini. Layar membawa resolusi 1920 x 1080. Paparan layar sangat jelas dengan sudut pandangan yang sangat luas.

Untuk grafik, Titan digabungkan dengan Nvidia GeForce GTX 980M dalam konfigurasi SLI dan dilengkapi dengan memori video 16 GB. Grafik ini mampu menangani penampilan permainan pada tetapan Ultra sekalipun.

Digelar komputer riba permainan terbaik, kerana GT80 Titan juga dilengkapi dengan pemproses Intel Core i7-4720HQ 2.6 GHz dengan RAM 16 GB dan mSATA 128 GB SSD. Malangnya, hayat bateri komputer riba ini agak lemah kerana hanya dapat bertahan selama 2 jam 21 minit dalam keadaan yang digunakan untuk menyemak imbas dengan Wi-Fi dan kecerahan skrin 100 nits.

Sekarang ini adalah 4 komputer riba permainan terbaik yang boleh anda miliki pada tahun 2015. Bagi anda yang gemarkan permainan, tentunya memiliki komputer riba permainan adalah suatu keharusan agar anda dapat memainkan permainan kegemaran anda ketika dan di mana sahaja anda berada.

Artikel Berkaitan