Ini adalah 5 Headset Bluetooth Terbaik tahun 2015

Alat dengar Bluetooth adalah peranti yang boleh disambungkan ke telefon pintar atau tablet. Dengan alat dengar Bluetooth, anda tidak perlu lagi memegang telefon anda semasa memandu kereta, kerana dengan demikian boleh mengancam keselamatan hidup anda.

Selain memandu kereta, alat dengar bluetooth juga sangat sesuai untuk anda yang sering bersenam sambil mendengar muzik. Dengan alat dengar Bluetooth, anda boleh bersenam tanpa perlu menggunakan kabel lagi yang cukup menyusahkan.

Alat dengar Bluetooth juga boleh menjadi alternatif bagi anda yang gemar mendengar muzik sebelum tidur. Anda tidak lagi menghadapi masalah dengan wayar kusut atau mengikat tangan dan leher sambil mendengar muzik di tilam.

Terdapat pelbagai jenama alat dengar Bluetooth yang dijual di pasaran. Namun, jenama apa yang terbaik? Kali ini ia akan berkongsi beberapa senarai alat dengar Bluetooth terbaik yang boleh anda buat rujukan sebelum membeli.

Ini adalah 5 Headset Bluetooth Terbaik tahun 2015

1. Jabra Rox

Bagi anda yang terbiasa mendengar muzik ketika memandu basikal atau berjoging , Jabra Rox adalah alat dengar bluetooth yang tepat. Produk fon telinga stereo tanpa wayar ini akan menemani anda sepanjang perjalanan tanpa perlu bersusah payah memandu kenderaan sambil memegang peranti.

Selain itu, alat dengar ini juga dilengkapi dengan fitur Dolby Digital Plus yang menghasilkan suara yang luar biasa. Sekiranya anda berminat untuk membelinya, JABRA Rox saat ini berharga sekitar Rp 900 ribu.

alat dengar Bluetooth terbaik Jabra Rox

JABRA Rox direka untuk mendengar suara spektrum penuh dengan prestasi bass yang luar biasa. Tidak hairanlah alat dengar sering digunakan oleh pemuzik untuk mendengar suara mereka sendiri ketika berada di atas pentas .

Selain ciri-cirinya yang memuaskan, JABRA Rox juga ringan dan dilengkapi dengan bahan kalis air dan tahan debu. Bahan besi premium digunakan untuk membungkus alat dengar ini sehingga tahan terhadap hentaman yang teruk. Kabel pada JABRA Rox bukanlah kabel untuk menyambung ke peranti, tetapi kabel untuk menghubungkan dua fon telinga yang dilengkapi dengan kawalan sebaris untuk menguruskan muzik dan menjawab panggilan telefon.

JABRA Rox juga menawarkan tiga pilihan EarWings yang dapat disesuaikan dengan keselesaan anda ketika menggunakan earbud di telinga. Alat dengar ini juga dilengkapi dengan Bluetooth 4.0 dan NFC sehingga dapat berhubung dengan peranti dengan lebih pantas.

Sekiranya digunakan untuk mendengar muzik selama 5.5 jam sehari, kuasa bateri JABRA Rox dapat bertahan hingga 8 hari. Anda boleh mendapatkan alat dengar Bluetooth ini secara dalam talian di pautan ini (sila pasang aplikasi Lazada terlebih dahulu untuk membuka pautan dari telefon pintar).

2. Ribut Jabra

Ribut Jabra

Masih dari Jabra, kali ini anda akan berkenalan dengan alat dengar bluetooth dengan teknologi terkini, Jabra Storm. Ini adalah alat dengar bluetooth mono terbaik yang dapat mengurangkan kebisingan untuk meningkatkan kualiti audio yang dihasilkan.

Teknologi ini dipanggil Wind Noise Blackout , di mana apabila anda memanggil dalam lingkungan yang bising, maka teknologi ini dapat mengurangkan hembusan angin yang cukup mengganggu ketika orang lain di telefon mendengarkan anda.

Tidak hanya dilengkapi dengan Bluetooth 4.0, Jabra Storm juga menyediakan NFC untuk berpasangan lebih cepat dengan peranti anda. Reka bentuk yang mengikuti kontur telinga manusia menjadikan hendf ringan ini sangat selesa untuk digunakan untuk keperluan seharian.

Di sektor jangka hayat bateri, Jabra Storm mempunyai bateri yang cukup sukar. Sekiranya JABRA Storm digunakan untuk memanggil selama 10 jam sehari, bateri akan dapat bertahan hingga 10 hari. Hebat, bukan ? Anda boleh membeli alat dengar ini dalam talian di pautan ini.

3. Jabra Stealth

Masih membincangkan mengenai alat dengar yang dibuat oleh PT Axindo Infotama, kali ini pengedar alat dengar tersebut mengeluarkan alat dengar bluetooth anti-radiasi, Jabra Stealth. Headset Bluetooth Mono dengan tampilan moden dituntut sebagai alat dengar anti-radiasi kerana ia dapat mengurangkan radiasi hingga 800 kali berbanding dengan anda menggunakan telefon bimbit untuk memanggil secara langsung.

Wang tiga perempat dengan Jabra Storm, alat dengar ini juga mempunyai reka bentuk yang mengikuti kontur telinga manusia sehingga lebih selesa. Dilengkapi dengan Butang Kawalan Suara, anda hanya perlu mengucapkan perintah, maka Google akan melakukan carian di peranti anda.

Jabra Stealth

Ciri pengurangan kebisingan juga disertakan dalam alat dengar ini untuk mengurangkan bunyi angin, sehingga orang lain dapat mendengar suara anda dengan jelas. Selain Bluetooth 4.0, Jabra Stealth juga didukung oleh NFC yang memudahkan headset untuk menyambung dengan peranti anda, seperti peranti Android yang juga disokong oleh NFC.

Anda juga boleh mengaktifkan ciri Powernap untuk menjimatkan bateri apabila tidak menggunakan fon telinga ini. JABRA Stealth dilancarkan di pasaran dengan harga sekitar 990 ribu rupiah dan termasuk jaminan rasmi dari pengedar yang sah. Anda juga boleh membelinya secara dalam talian di pautan ini.

4. Langkah JABRA

Sukar dan kuat adalah gambar yang sesuai untuk menerangkan Langkah JABRA. Mungkin anda pernah mengalami kesukaran ketika ingin mendengar muzik semasa bermain permainan di alat . Jabra Step adalah fon telinga tanpa wayar stereo yang dapat membantu anda melakukan kedua-dua perkara bersama-sama.

Langkah JABRA

Earbud di Jabra Step berfungsi untuk meredam suara di sekitar anda yang mengganggu aktiviti anda mendengar muzik, bermain permainan atau membuat panggilan. Di samping itu, JABRA Step juga menyediakan 3 pilihan earbud bersaiz berbeza yang dapat disesuaikan dengan keselesaan anda.

Tidak cukup di sana, JABRA Step dibalut dengan bahan kalis debu dan percikan air sehingga alat dengar dengan mobiliti tinggi dapat digunakan di mana saja. Kawalan dalam talian juga disertakan dalam alat dengar ini untuk mendengar muzik dan menjawab telefon.

Alat dengar, yang berharga 880 ribu, dapat berjalan selama 6 hari jika anda menggunakannya untuk mendengarkan muzik selama 4 jam sehari. Penjimatan tenaga yang mencukupi sehingga anda tidak perlu mengisi ulang bateri dengan kerap. Anda boleh membeli alat dengar ini dalam talian di pautan ini.

5. PLANTRONIK BackBeat Go 2

PLANTRONIK BackBeat Go 2

Pengilang peralatan komunikasi terkemuka, Plantronics, mengeluarkan alat dengar anti-kusut bersalut getah dengan teknologi P2i tahan peluh. Proses memasangkan alat dengar dengan peranti agak mudah, anda hanya perlu menekan butang kuasa selama 1 saat.

Walaupun masih menggunakan Bluetooth 2.1, Go 2 dapat mencapai peranti anda dengan jarak 10 meter. Bunyi yang dihasilkan oleh alat dengar ini cukup jelas dan bunyi bass berdenyut dapat didengar dengan jelas.

Apabila anda mengecas bateri Go2 menggunakan Charging Case, alat dengar boleh aktif selama 10 jam. Sekarang, apabila anda tidak mengecas dengan Charging Case, bateri Go 2 hanya bertahan selama 4.5 - 5 jam. Sekiranya anda berminat, anda boleh membeli alat dengar ini secara dalam talian di pautan ini.

Walaupun kelima ini agak mahal, kualiti alat dengar Bluetooth di atas sangat baik. Sekarang, berminat untuk memiliki salah satu daripada lima alat dengar bluetooth terbaik? Sebelum membelinya, jangan lupa juga membaca ulasan kami mengenai petua membeli alat dengar Bluetooth yang baik di sini.

Artikel Berkaitan