3 Cara Menangani Nombor Siri Palsu IDM

IDM atau Internet Download Manager adalah program yang sangat popular di kalangan pengguna Internet. Program ini dapat memuat turun pelbagai jenis fail secara automatik, dari fail yang disimpan di Google Drive hingga video YouTube.

Kelebihan lain yang dimiliki oleh IDM ialah kelajuan muat turun melebihi purata. IDM dapat mengoptimumkan sambungan yang kita miliki sehingga kecepatan dapat mengalahkan kelajuan muat turun penyemak imbas yang kita gunakan.

Di samping itu, IDM juga mempunyai fitur resume sehingga kami dapat menghentikan proses muat turun dan kemudian meneruskannya kemudian di kemudian hari. Akhirnya, IDM mempunyai ciri penjadualan yang dapat menjadwalkan ketika kami ingin memuat turun fail.

Sayangnya, IDM bukanlah aplikasi percuma kerana kita harus membeli lesen untuk terus menggunakannya. Kami hanya diberi masa 30 hari untuk mencuba pelbagai ciri. Selepas itu kita perlu membayar supaya IDM dapat digunakan lagi.

Sebilangan besar pengguna komputer di Indonesia biasanya akan segera mencari tambalan, retak, atau sejenisnya untuk kembali menggunakan IDM. Walaupun tindakan ini sangat berbahaya kerana boleh mengundang kemasukan virus dan malware ke dalam komputer kita.

Bukan hanya itu, IDM biasanya juga akan dengan mudah mengesan keberadaan retak sehingga peringatan akan muncul "nombor siri palsu" ketika kita akan menggunakannya. Kemunculan amaran itu tentunya sangat mengganggu kerana akan muncul secara berterusan.

Baik untuk anda yang mengalami masalah ini, kali ini akan mengulas bagaimana mengatasi nombor siri IDM Fake dengan mudah. Petua dan trik yang dikaji di sini tidak akan menggunakan retakan dan semacamnya kerana kami akan menggunakan kaedah yang selamat dan sah.

Beli Lesen IDM

cara membetulkan nombor siri IDM palsu

Cara termudah untuk menyingkirkan nombor siri palsu tentunya dengan membeli lesen. Walaupun cukup mahal untuk poket Indonesia, harga yang ditawarkan sepadan dengan faedah yang akan kita perolehi.

Saat ini lesen IDM dijual sekitar Rp 200 hingga 300 ribu. Dengan harga ini kita akan mendapat lesen yang sah seumur hidup. Maksudnya, kita akan mendapat perkhidmatan dan kemas kini IDM secara berterusan tanpa perlu membelinya lagi.

Cara membelinya juga sangat mudah kerana anda tidak perlu mempunyai kad kredit atau akaun PayPal. Kerana IDM telah bekerjasama dengan pelbagai kedai dalam talian tempatan untuk menjual lesen tersebut kepada pengguna komputer di Indonesia.

Dengan cara itu, kita dapat membeli lesen dengan segera melalui pindahan wang melalui bank ke kedai dalam talian. Beberapa kedai dalam talian ini termasuk Jalantikus, Waroengdigital, dan lain-lain. Untuk senarai lengkap, sila lihat di sini.

Nyahpasang IDM

Sekiranya anda tidak mahu membeli lesen, tetapi anda terganggu dengan pemberitahuan yang muncul, maka cara mengatasi nombor siri IDM Fake adalah dengan menghapus IDM dari komputer anda. Sila hapus aplikasi IDM melalui Panel Kawalan atau melalui direktori pemasangan.

Setelah proses penyahpasangan selesai, maka anda tidak akan lagi mendapat pemberitahuan nombor siri palsu yang sangat menjengkelkan. Sekarang anda boleh memuat turun semula pelbagai fail melalui penyemak imbas yang anda gunakan.

Gunakan EagleGet

Setelah mengeluarkan IDM, kemungkinan besar anda tidak berpuas hati menggunakan ciri muat turun lalai penyemak imbas kerana kelajuannya yang perlahan. Selain itu, anda juga tidak akan dapat memuat turun video YouTube atau video dalam talian lain secara langsung.

Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh memuat turun dan memasang aplikasi EagleGet di sini. EagleGet adalah aplikasi muat turun yang mempunyai fungsi seperti IDM. Perbezaannya adalah, aplikasi ini tersedia secara percuma sehingga anda tidak perlu membeli lesen.

EagleGet dapat memuat turun fail dengan kelajuan yang sama dengan IDM. Selain itu, antara muka yang dimilikinya juga sangat mudah sehingga anda tidak akan menghadapi masalah ketika menggunakannya untuk pertama kalinya.

bagaimana menangani eagleget nombor siri palsu IDM

EagleGet boleh memuat turun 100 fail pada satu masa. Aplikasi ini juga akan menambahkan ekstensi atau add-on ke pelbagai penyemak imbas sehingga apabila anda mengklik butang muat turun, aplikasi ini akan segera mengambil alih prosesnya, sama seperti ketika Anda menggunakan IDM.

Bagaimana dengan memuat turun video? Sama seperti IDM, EagleGet juga akan langsung memaparkan butang muat turun semasa anda membuka YouTube, Dailymotion, Vimeo, Metacafe, Facebook, dan laman streaming lain.

Menariknya, anda memilih resolusi atau kualiti video yang diinginkan sebelum memuat turunnya. Anda juga boleh menukar format video secara langsung, seperti dari FLV ke MKV, MKV ke MP4, dan sebagainya.

cara menghilangkan nombor siri IDM palsu

Pelbagai ciri lain yang dimiliki oleh IDM juga disertakan dalam aplikasi EagleGet ini, termasuk mencegah Windows memasuki mod tidur atau hibernasi semasa memuat turun, mematikan komputer setelah proses muat turun selesai, membatasi kelajuan muat turun, dan lain-lain.

Aplikasi EagleGet juga tersedia dalam versi mudah alih sehingga anda dapat memasukkannya ke dalam pemacu kilat dan menggunakannya tanpa perlu memasangnya terlebih dahulu. Versi mudah alih ini juga tersedia secara percuma.

Dengan pelbagai ciri menarik yang ditawarkannya, dapat disimpulkan bahawa EagleGet adalah aplikasi alternatif terbaik untuk IDM. Anda akan berasa seperti menggunakan IDM semasa mencuba aplikasi EagleGet ini.

Selain EagleGet, sebenarnya terdapat banyak aplikasi pengurus muat turun percuma lain yang boleh anda cuba, seperti Orbit Downloader, GetGo Download Manager, FlashGet, uGet, dan Internet Download Accelerator. Tetapi EagleGet mempunyai ciri-ciri yang jauh lebih lengkap dan serupa dengan IDM.

Kesimpulannya

Itulah 3 cara untuk mengatasi nombor siri IDM palsu yang boleh anda cuba. Dengan pelbagai cara di atas, aktiviti menyemak imbas anda tidak akan terganggu lagi dengan pemberitahuan yang menjengkelkan. Selain itu, anda juga tidak perlu bimbang tentang virus yang sering dibawa oleh retak atau patch IDM.

Sekiranya anda mempunyai lebih banyak wang, sangat disarankan untuk membeli lesen IDM yang asli kerana lesen ini sah seumur hidup. Setelah membeli lesen, anda dapat mengikuti petua dalam artikel ini untuk mempercepat proses muat turun melalui IDM.

Sementara itu, jika anda mahukan program percuma, sila pilih EagleGet atau program lain yang disebutkan di atas. Anda boleh menikmati ciri khas IDM dalam program percuma tanpa membayar atau membeli lesen.

Artikel Berkaitan