10 Jalur Pintar Terbaik untuk Kecergasan pada tahun 2015

Apa yang anda tahu mengenai jalur pintar? Smartband adalah teknologi terkini dalam bentuk gelang yang boleh dihubungkan dengan telefon pintar atau alat . Adakah smartband sama dengan smartwatch? Hampir sama, hanya smartband yang dibungkus dalam bentuk gelang, sementara smartwatch dalam bentuk jam tangan.

Smartband juga merupakan gelang pintar yang ditujukan untuk memantau semua aktiviti kami, seperti jarak perjalanan ketika berjalan, berlari dan perjalanan. Dengan begitu, peranti ini sangat sesuai untuk anda yang gemar melakukan pelbagai aktiviti sukan.

Bukan hanya itu, jalur pintar juga dapat memberikan pemberitahuan jika anda mendapat mesej atau telefon pada telefon pintar yang telah disambungkan ke gelang pintar ini. Adakah anda berminat dengan jalur pintar? Sebelum membelinya, sila periksa senarai jalur pintar 2015 terbaik di bawah.

10 Jalur Pintar Terbaik untuk Kecergasan pada tahun 2015

1. Fitbit Charge HR

Selain dapat memantau detak jantung anda, smartband yang satu ini juga dapat menampilkan ID pemanggil jika ada panggilan masuk ke telefon bimbit anda. Reka bentuk Fitbir Charge HR cukup menarik. Bagi orang-orang yang datang untuk mencari penggunaan mudah untuk smartband, Fitbit Caj HR adalah penyelesaian yang tepat.

2. Tulang rahang UP3

Jalur pintar ini dengan reka bentuk yang baik mempunyai daya tahan bateri yang baik. Di samping itu, jalur pintar ini menawarkan pelbagai ciri tambahan dan platform aplikasi yang cemerlang. UP3 mempunyai kemampuan untuk mengesan kitaran tidur penggunanya lebih baik daripada telefon pintar lain.

Ciri Smart Coach dan Duel Features membuat anda menyedari berapa banyak aktiviti gerakan yang telah dilakukan dan mendorong anda untuk lebih aktif bergerak. Kesimpulannya, Jawbone UP3 adalah jalur pintar terbaik untuk menjadi pelacak aktiviti sukan .

3. Jawbone UP24

tulang rahang pintar terbaik24

Masih dari Jawbone, kali ini Jawbone menambahkan Bluetooth ke jalur pintar UP24 ini. Teknologi cemerlang ini dapat mengesan pengambilan kalori anda, mengira aktiviti dan memantau tidur anda. Paparan jalur pintar ini mudah kerana hanya ada satu butang dan LED. Jawbone UP24 mempunyai jangka hayat bateri yang panjang dan boleh bertahan sehingga satu minggu.

4. Garmin Vivofit

Sekiranya anda mencari jalur pintar yang dapat mengesan berapa banyak langkah yang anda ambil dalam sehari, jumlah kalori yang dibakar oleh badan anda, jarak perjalanan semasa perjalanan dan seberapa baik tidur anda, Garmin Vivofit adalah jalur pintar yang memenuhi kriteria ini.

Pada hakikatnya, jalur pintar yang selesa digunakan dapat membuat anda lebih memperhatikan kesihatan. Garmin Vivofit mampu memberikan hasil pelacak yang tepat dan tahan terhadap air sehingga dapat digunakan juga ketika berenang.

5. Microsoft Band

band microsoft

Microsoft mengeluarkan jalur pintar yang membantu anda mengawal aktiviti sukan anda. Di samping itu, Microsoft juga menambahkan beberapa ciri agar gelang pintar ini tidak kalah canggih daripada jam tangan pintar.

Malah, Microsoft Band didakwa dapat membantu pengguna yang sedang menjalani diet agar dapat menambah berat badan yang diinginkan. Wah, adakah anda berminat untuk memiliki telefon pintar yang boleh dipakai pada yang satu ini?

6. Nike + Fuelband SE

Nike adalah syarikat sukan yang baru-baru ini melancarkan pelbagai aplikasi untuk mengawal aktiviti sukan para penggunanya. Nike + Fuelband SE terbaru dilengkapi dengan Bluetooth LE untuk memudahkan jalur pintar ini menyambung ke iPhone anda.

Jalur pintar ini tersedia dalam pelbagai warna menarik, mulai dari kuning, oren, merah jambu dan emas mawar . Nike + Fuelband SE bukan sekadar pelacak biasa, jalur pintar ini membuat anda menyedari betapa aktifnya anda ketika bersenam.

7. Misfit Bersinar

Jalur pintar ini mempunyai bentuk yang cukup unik. Pada pandangan pertama ia kelihatan seperti cincin batu. Anda boleh menggunakannya pada gelang pergelangan tangan getah atau terpaku pada pakaian dengan klip getah magnetik. Sebenarnya, anda boleh memakainya sebagai loket. Misfit Shine berfungsi hampir sama dengan jalur pintar yang lain, yang menjadi pengesan aktiviti sukan dan tidur anda.

8. Huawei Talkband B2

Jalur pintar ini adalah gabungan pelacak dan alat dengar bluetooth. Dengan cara itu, anda boleh bersenam sambil menjawab panggilan masuk ke telefon bimbit anda dengan lebih praktikal.

huawei talkband b2

Teknologi ini cukup canggih memandangkan hanya ada 2 jalur pintar yang dilengkapi dengan alat dengar headset bluetooth, iaitu Sony Smartband Talk dan Samsung Gear Fit. Berbeda dengan pendahulunya, Talkband B1, jalur pintar ini mempunyai reka bentuk yang lebih menarik dan elegan.

9. Samsung Gear Fit

Berada di barisan hadapan kelas telefon Android nampaknya tidak membuat Samsung leka. Samsung Gear Fit adalah salah satu jalur pintar terbaik untuk Android, terutamanya untuk pengguna telefon pintar Samsung.

Walaupun sedikit lebih mahal daripada jalur pintar lain, Samsung Gear Fit patut dipertimbangkan kerana ia mempunyai paparan yang menawan, reka bentuk yang cukup besar dan monitor denyut jantung terbina dalam . Samsung Gear Fit dapat memberikan pemberitahuan panggilan, mesej, e-mel dan media sosial dari telefon pintar pengguna.

10. Sony Smartband Talk

Ceramah Jalur Lebar Sony

Smartband ini menyediakan pakej lengkap untuk penggunanya. Jalur pintar yang menawan, selesa digunakan, bebas dari keributan, dan dapat menyediakan pelacak aktiviti untuk anda. Tidak hanya dapat menjawab panggilan telefon masuk ke telefon bimbit anda, Sony Smartband Talk juga dapat membaca e-mel dan mesej di telefon pintar anda.

Jalur pintar ini boleh disambungkan ke peranti Android. Di samping itu, ciri Aplikasi Lifeblog yang tersemat menjadikan jalur pintar ini dapat membantu anda menetapkan sasaran semasa bersenam, membantu anda maju dan memberitahu ramalan cuaca harian!

Gelang ini juga dilengkapi Smart Alarm untuk mengesan pergerakan badan dan membangunkan anda mengikut kitaran tidur yang telah ditentukan. Benarkah jam tangan pintar yang luar biasa, bukan ?

Bagi anda yang gemar bersenam, salah satu daripada sepuluh jalur pintar yang terbaik dapat menyokong aktiviti anda. Sebabnya, Smartband sangat membantu anda mencapai sasaran yang diinginkan semasa bersenam.

Tetapi jika anda mahukan ciri yang lebih lengkap dari peranti yang boleh dipakai , maka jam tangan pintar atau jam tangan pintar boleh menjadi penyelesaiannya. Sila rujuk ulasan kami mengenai jam pintar terbaik 2015 di sini.