10 aplikasi Android yang hebat dan terkini untuk remaja slanga

Pada masa ini pengguna peranti Android berasal dari pelbagai latar belakang, salah satunya adalah remaja. Pelbagai aplikasi menarik boleh didapati di PlayStore secara percuma. Juga, aplikasi Android yang sejuk dan terkini ini sememangnya sangat sesuai digunakan oleh golongan muda ini.

Baiklah kali ini saya akan mengulas 10 aplikasi Android keren yang sangat sesuai digunakan oleh remaja. Aplikasi ini sangat berguna untuk aktiviti harian remaja, dari pelajaran di sekolah hingga bersosial dengan rakan-rakan. Apa benda itu?

10 Aplikasi Android yang Keren untuk Remaja Slang

1. WhatsApp

Aplikasi android sejuk WA

Tentunya WhatsApp termasuk dalam salah satu kategori aplikasi Android yang menarik dan terkini untuk golongan muda. Aplikasi ini adalah salah satu aplikasi sembang yang sangat popular. Bukan hanya di dalam negara, WhatsApp atau sering dipanggil WA juga banyak digunakan oleh remaja di luar negara.

WA menyediakan pelbagai ciri ringkas tetapi menarik untuk anda rasai. Pada mulanya, WA hanya untuk berbual, tetapi sekarang WA berkembang pesat. Aplikasi media sosial ini kini dilengkapi dengan ciri panggilan video.

Bukan hanya panggilan video, kini WA juga dapat menyematkan cerita seperti Instagram. Jadi, anda boleh menggunakan WA sebagai salah satu aplikasi panggilan video terkini. Bersedia untuk kelihatan bergaya dengan WA? Muat turun aplikasi di sini.

2. Tandakan Tok

cara menggunakan aplikasi Tik Tok

Bukan aplikasi sembang, Tik Tok adalah aplikasi untuk membuat video pendek, kreatif dan inovatif. Ramai remaja yang gaul yang memuat turun aplikasi Tik Tok sebagai fad event atau kreatif sesuai dengan idea masing-masing.

Untuk membuat video di Tik Tok, anda tidak perlu rumit kerana Tik Tok mempunyai antara muka yang ringkas tetapi tetap menarik. Yang menjadikan remaja dinikmati Tik Tok iaitu  Tools- yang unik di mana pengguna boleh membuat kesan video menyejukkan slanga. Adakah anda ingin mencubanya?

3. Instagram

Instagram

Nah, mungkin ini adalah aplikasi yang paling baru dan sering digunakan oleh remaja. Ya, aplikasi media sosial Instagram dan juga salah satu aplikasi Android keren lain yang ditawarkan oleh aplikasi yang telah dimuat turun lebih dari 49 juta kali oleh pengguna telefon pintar Android di PlayStore.

Selalunya dijuluki IG, aplikasi ini bergantung pada foto dan juga video yang siap untuk anda lihat. Bukan hanya melihat, malah anda boleh memuat naik foto hari ini dengan hashtag yang menarik. Pada mulanya, IG hanya berfungsi untuk  berkongsi  dan  memuat naik  foto sahaja.

Meningkatkan minat pengguna, IG selalu membawa perubahan menarik seperti Instastory tertanam, IG LIVE, dan bahkan IGTV sekarang. Sudah tentu ciri ini menjadikan remaja lebih berminat. Anda juga berminat? Boleh terus mendaftar akaun peribadi IG dan memuat turun aplikasinya di sini.

4. Facebook

Facebook

Aplikasi yang pada awalnya hanya tersedia di alias web mesti log masuk melalui PC / komputer. Sangat menyusahkan bukan? Namun, kini Facebook mempermudah dengan menampilkan Facebook sebagai salah satu aplikasi Android paling keren untuk berbual, berkongsi maklumat, foto, video dan banyak lagi.

Sama seperti Instagram, Facebook juga melengkapkan kemudahan aplikasinya dengan ciri Facebook LIVE. Anda boleh melakukan Siaran Langsung di akaun FB anda. Ingin mempunyai kumpulan yang menjadi hobi dengan anda? Sudah tentu anda boleh mencarinya di FB. Ayuh muat turun aplikasi FB di sini.

5. BARIS

garisan

Pelekat lucu, berita terkini, dan juga panggilan video ada serta ciri-ciri terkini yang ditawarkan oleh aplikasi Android yang keren ini. LINE, dirakam di PlayStore, telah dimuat turun lebih dari 9 juta kali oleh pengguna telefon pintar berasaskan Android.

Dengan jumlah muat turun dapat dilihat bahawa LINE sememangnya layak dimasukkan dalam kategori aplikasi yang menarik dan terkini. Cukup banyak remaja menggunakan aplikasi media sosial ini. Antara muka yang  ditawarkan oleh aplikasi yang dibuat oleh Sakura juga sangat menarik dengan adanya pelbagai tema unik dan lucu. Adakah anda ingin memiliki LINE? Klik terus di sini dan dapatkan aplikasinya, percuma!

6. Smule

smule

Puas dengan aplikasi sembang popular yang juga keren di kalangan remaja, kini beralih melihat aplikasi karaoke yang tidak kalah menarik. Smule adalah salah satu aplikasi Android paling hebat. Bagaimana tidak, aplikasi ini cukup popular di kalangan orang muda dengan lebih dari 2 juta kali aplikasi ini dimuat turun di PlayStore.

Smule membolehkan pengguna untuk menyanyi seperti tempat karaoke dengan pelbagai lagu yang ditawarkan oleh daripada Smule ini pemaju  sendiri. Di sini remaja juga dapat berinteraksi dengan rakan pengguna Smule, anda tahu. Menyanyi karaoke di telefon bimbit? Muat turun aplikasi Smule  di sini.

7. B612

B612

Belum lagi rasanya memiliki telefon bimbit yang canggih tanpa kehadiran aplikasi keren seperti B612 yang satu ini. Aplikasi kamera B612 sangat popular di kalangan remaja. Pada umumnya orang muda pada masa kini gemar mengambil gambar melalui kamera telefon bimbit.

B612 inilah yang menolong remaja kelihatan lebih menarik di hadapan kamera. Aplikasi, yang telah digunakan oleh lebih dari 3 juta pengguna Android, memiliki berbagai fitur yang menyenangkan. Anda boleh mengedit foto agar lebih menarik juga, anda boleh menggunakan pelbagai pelekat yang ada. Ingin tahu? Cuba dan muat turun aplikasinya di sini.

8. JOOX

JOOX

Selain media sosial dan aplikasi kamera yang unik, remaja masa kini tidak terhindar dari nama untuk mendengarkan muzik. Lagu, mungkin merupakan salah satu perkara wajib yang mesti ada bagi anak muda. Mendengarkan muzik dari pujaan pasti dapat meningkatkan  mood  mereka.

Baiklah, tentunya mereka juga tidak luput dari penggunaan aplikasi pemain lagu dan aplikasi JOOX memang popular di kalangan anak muda sekarang. Aplikasi ini adalah aplikasi yang menyajikan berbagai lagu dan dapat didengarkan secara online dan offline. Sudah tentu JOOX mempunyai daya tarikan tersendiri. Berminat untuk mencubanya? Tekan di sini.

9. PicsArt

hamparkan cara menggunakan aplikasi PicsArt

Sudah puas berpose dengan aplikasi kamera B612, biasanya remaja akan segera mengeditnya dengan hasil foto yang lebih kontemporari tentunya dengan aplikasi sekarang, PicsArt. Aplikasi yang satu ini tidak hanya sebagai aplikasi yang keren tetapi juga berfungsi untuk menyunting foto.

Selalunya pengguna PicsArt disukai oleh orang muda. Bagaimana tidak, PicsArt membawa remaja dengan ciri menarik seperti mengedit dengan pelekat, memasukkan teks, dan banyak lagi. Cara mengedit dengan PicsArt juga cukup mudah dan praktikal yang anda tahu. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

10. LAMAN WEB LINE

LAMAN WEB LINE

Berbeza dengan aplikasi LINE tetapi masih dalam payung yang sama. Kali ini LINE tidak membentangkan aplikasi sembang tetapi aplikasi membaca komik dalam talian. Sudah tentu komik juga merupakan salah satu perkara yang sangat digemari oleh remaja.

Itulah sebabnya LINE WEBTOON adalah salah satu aplikasi paling sejuk dan popular. Dalam aplikasinya, WEBTOON menyajikan pelbagai  genre  cerita kartun. Bermula dari seram, romantis, hingga sci-fic dalam aplikasi ini.

Apa yang menjadikan aplikasi ini lebih menarik adalah, beberapa komik yang terdapat di WEBTOON mempunyai ciri di mana terdapat suara. Contohnya ketika anda membaca kisah komik dengan  genre  seram, WEBTOON menyiapkan muzik untuk menjadikan rambut anda tegak. Menarik kan? Muat turun aplikasi di sini.

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Bukan sahaja 10 permohonan di atas adalah menjadi  hits  di kalangan orang muda. Kerana, beberapa aplikasi yang kami sarankan di bawah ini juga popular  Aplikasi apa itu? Segera rujuk ulasan berikut, ya.

11. Legenda Mudah Alih

Mobile Legends Bang Bang

Nampaknya hampir semua orang muda tahu permainan yang satu ini. Ya, MOBA buatan Moonton sangat popular dan boleh dikatakan permainan yang paling popular untuk orang muda. Kerana, Mobile Legends adalah permainan yang cukup ketagihan di mana pemain tidak hanya melawan monster, tetapi juga dapat berkomunikasi dengan pemain lain.

Dalam permainan ini, pemain boleh bermain dalam kumpulan 5 VS 5 dan membentuk pasukan mengikut keinginan masing-masing. Kerana bermain sebagai satu pasukan, tentunya diperlukan strategi dan kekompakan untuk memenangkan pertarungan. Nah, jika anda ingin mencuba permainan  zaman sekarang anda  boleh memuat turun Mobile Legends.

12. Pembeli

Pembeli

Semua internet sehingga tidak rumit, begitu juga untuk membeli-belah, boleh dilakukan secara dalam talian. Terdapat beberapa aplikasi membeli-belah dalam talian yang cukup popular di kalangan remaja slanga dan salah satunya adalah Shopee. Ini adalah aplikasi membeli-belah dalam talian di mana selalu memberikan potongan harga yang cukup menarik bagi remaja.

Barang-barang yang dijual di Shopee juga bervariasi, mulai dari alat solek, pakaian, hingga barang-barang K-pop yang menjadi sasaran banyak remaja. Bukan itu sahaja, kadangkala Shopee juga menyediakan promosi dalam bentuk penghantaran percuma yang tentunya sangat dialu-alukan oleh remaja untuk menjimatkan perbelanjaan.

13. HOOQ

HOOQ

Selain membeli-belah dan bermain permainan, orang muda biasanya suka menonton filem. Nah, satu aplikasi yang popular dan sesuai untuk golongan muda adalah HOOQ. Dengan aplikasi HOOQ, anak-anak muda tentu akan dipermudah dalam mengakses pelbagai jenis filem.

Sebenarnya, HOOQ sentiasa  dikemas kini  untuk filem terbaru. Belum lagi bahawa menyajikan pelbagai resolusi video akan memudahkan penggunanya untuk menentukan resolusi yang betul dan tepat. Selain itu, HOOQ juga mudah digunakan dan pastinya menggunakan  sari kata bahasa  Indonesia.

14. Spotify

Spotify

Aplikasi Spotify tidak jauh berbeza dengan JOOX di mana Spotify akan mempersembahkan pelbagai lagu dari seluruh dunia. Pengguna Spotify boleh memainkan muzik di luar talian atau dalam talian. Untuk memainkan lagu di luar talian, anda mesti memuat turun lagu terlebih dahulu.

Oh ya,  aplikasi yang satu ini ditujukan untuk golongan muda kerana senang digunakan dengan koleksi lagu yang sangat lengkap. Sebenarnya, Spotify sangat  dikemas kini  untuk perniagaan lagu terbaru. Tidak jarang orang muda dan orang muda mesti mempunyai Spotify di telefon pintar mereka.

15. Snapchat

Snapchat

Satu lagi aplikasi sosmed yang juga tidak luput dari perhatian remaja slanga, Snapchat. Ini adalah aplikasi media sosial di mana pengguna dapat merakam video pendek atau foto dalam  masa nyata. Apa yang membuat Snapchat sangat diminati adalah pelbagai pelekat.

Anda boleh menggunakan pelbagai pelekat unik seperti anjing, kucing dan lain-lain. Dengan pelekat ini menjadikan  kemas kini  video anda lebih menarik. Jika anda mahu menggunakan Snapchat dan tidak tahu menggunakannya, anda boleh menyemak artikel ini.

Sekarang ini adalah 10 aplikasi Android yang sesuai untuk slanga muda anda. Sekiranya terdapat aplikasi keren lain yang belum disenaraikan di sini, sila kongsi dengan kami di ruangan komen di bawah.