10 Aplikasi Terbaik untuk Menulis di Skrin Android

Ingin membuat penulisan terus di skrin Android anda tanpa menggunakan papan kekunci? Anda boleh memilih salah satu daripada 10 aplikasi untuk ditulis pada versi skrin Android terbaik Caris Signal. Dalam perbincangan ini kita akan membincangkan semua ciri yang terdapat dalam aplikasi penulisan Android terbaik.

Ketahui kemudahan membuat penulisan di skrin utama Android. Dengan aplikasi untuk menulis di layar Android ini, pengguna tidak akan repot untuk mengetik menggunakan papan kekunci dan juga dapat membuat tulisan sesuai keinginan. Mahu? Lihat ulasan berikut.

10 Aplikasi untuk Menulis di Skrin Android

1. Input Tulisan Tangan Google

Input Tulisan Tangan Google

Dibawa oleh syarikat Google, aplikasi yang satu ini disebut sebagai aplikasi Input Tulisan Tangan Google. Dalam aplikasinya, Input Tulisan Tangan Google dapat memudahkan penggunanya untuk menulis apa sahaja dengan hanya menggunakan jari dan menggerakkan jari anda seperti menulis di buku.

Anda boleh menulisnya dalam huruf, kata-kata dan Input Tulisan Tangan Google akan memaparkan semua huruf dan perkataan yang telah anda tulis. Input Tulisan Tangan Google ini dapat anda gunakan untuk menulis di Email, SMS, media sosial, dan tempat untuk menulis pesan lain.

Anda juga boleh menggunakan Input Tulisan Tangan Google untuk mencari nombor telefon bimbit yang dihubungi dan melakukan carian di mesin pencari. Ingin menggunakan aplikasi Input Tulisan Tangan Google? Muat turun aplikasi di sini.

2. Penulis Plus

Penulis Plus

Writer Plus adalah salah satu aplikasi terbaik di mana anda boleh menulis apa sahaja menggunakan telefon bimbit anda sahaja. Dalam aplikasinya, Writer Plus menawarkan pelbagai ciri, misalnya ada  undo, redo, night mode, folder folder,  dan banyak lagi.

Malah, Writer Plus juga didakwa tidak menggunakan banyak tenaga dari telefon bimbit anda. Sangat ringan, aplikasi ini hanya akan menghabiskan 788KB ruang  .

3. Sotong

Sotong

Aplikasi untuk menulis di skrin HP juga dapat menggunakan aplikasi Squid yang digodam oleh pembangun Steadfast Innovation, LLC. Aplikasi ini menawarkan kelebihan secara bertulis di skrin Android seperti anda menulis di atas kertas.

Sudah tentu hasil tulisan yang anda buat akan dipaparkan dengan sensasi dan bentuk hasil tulisan tangan. Hanya dengan menulis menggunakan jari anda di layar Android, anda sudah dapat merasakan tulisan yang unik di layar Android.

Di samping itu, anda boleh Buat asal / buat semula, pilih, pindahkan, dan ubah ukuran hasil penulisan anda sendiri. Adakah anda berminat untuk menggunakan aplikasi Squid? Sekiranya berminat, klik di sini dan dapatkan segera permohonannya.

4. Tidak boleh dipercayai

Tidak boleh dipercayai

Masih dengan aplikasi dengan rasa menulis di atas buku. Aplikasi ini dilengkapi dengan nama INKredible. Aplikasi ini akan merosakkan dan memudahkan anda merasakan sensasi menulis di skrin Android seperti anda menulis di atas kertas menggunakan pen.

Ciri-ciri cantik, yang dituntut oleh aplikasi INKredible untuk menulis hasil yang lebih kemas, menarik, dan juga lebih cantik untuk dilihat daripada yang anda tulis yang asli di atas kertas. Aplikasi INKredible ini juga menyediakan semua reka bentuknya dengan cara yang mudah dan senang difahami oleh penggunanya. Berminat? Cukup klik di sini dan muat turun aplikasinya dengan segera.

5. Papan Tulis Interaktif LiveBoard

Papan Putih Interaktif LiveBoard

Pernah terfikir untuk mencatat semasa  berbual  dalam aplikasi yang sama? Nah, itulah yang ditawarkan oleh aplikasi Interactive Whiteboard LiveBoard. Ini adalah aplikasi di mana anda boleh mencatat secara LANGSUNG bersama rakan atau rakan anda.

Semua yang anda tulis akan dipaparkan dalam  masa nyata  dalam satu forum tertentu yang anda buat. Oleh itu, hanya anda dan orang yang anda jemput ke forum di Papan Tulis Interaktif LiveBoard yang dapat melihat apa yang anda tulis. Anda juga boleh menambah gambar, menukar warna, dan bahkan mempunyai pelbagai  gaya fon. Bagus,  bukan?

6. FiiNota

FiNote

Aplikasi catatan yang juga berfungsi sebagai aplikasi untuk menulis di layar Android adalah salah satu aplikasi terbaik. FiiNote, menyajikan aplikasi nota dengan penggunanya dapat menulis nota seperti menulis di atas kertas.

Rasakan sensasi menulis di buku nota dengan bolpoin berwarna-warni, yang merupakan salah satu ciri utama yang dipasang pada aplikasi FiiNote. Anda boleh menukar warna apa pun untuk setiap huruf yang anda tulis. Tentunya setiap perkara yang anda tulis akan memaparkan hasil penulisan seperti tulisan tangan. Bagaimana anda berminat? Muat turun aplikasi di sini.

7. Tulis

Tulis

Anda boleh melakukan grafiti pada buku digital dengan aplikasi Tulis. Aplikasi ini menyediakan ciri-ciri di mana pengguna dapat menulis walaupun seperti menulis di skrin Android terutamanya untuk pengguna buku digital anda.

Anda boleh memberikan tanda atau catatan dalam setiap teks yang anda buat. Anda juga boleh melukis hanya menggunakan aplikasi Tulis. Sensasi menulis di layar Android dengan rapi juga menarik juga ditawarkan oleh aplikasi yang dibawa oleh Stylus Labs.

Selain menulis seperti di buku catatan, pengguna dapat menggunakan fitur salin, tampal, dan Anda juga dapat menyesuaikan ukuran dan warna pen yang akan digunakan untuk menulis di layar. Mudah dan cukup lengkap, mahu? Klik di sini dan muat turun aplikasinya dengan segera.

8. Papan tulis untuk kanak-kanak kecil

Papan tulis untuk kanak-kanak kecil

Anda juga boleh menulis dan melukis pada masa yang sama di skrin Android dengan aplikasi Blackboard untuk balita. Salah satu daripada 10 aplikasi terbaik untuk menulis di Android versi ini menyajikan ciri seperti anda menulis di papan hitam, perbezaannya ialah anda menulisnya di skrin mudah alih.

Aplikasi ini sesuai untuk kanak-kanak yang belajar menulis atau hanya gemar melukis. Tidak perlu bimbang kehabisan kertas dan membawa papan hitam yang berat, hanya dengan telefon bimbit Android, anda sudah boleh menulis seolah-olah di papan hitam. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

9. Papan putih

Papan putih

Sekiranya aplikasi sebelumnya memaparkan bentuk papan hitam, kali ini ia membawa aplikasi Papan Tulis namanya. Sama seperti aplikasi Blackboard sebelumnya, anda dapat merasakan sensasi menulis seperti di Papan Tulis tetapi sebenarnya anda menulis di layar Android.

Anda juga boleh melukis dan bahkan boleh menukar warna seperti anda melukis di papan putih, Papan Tulis. Aplikasi ini juga sesuai untuk anak anda yang suka coretan. Tidak perlu risau kotor, kerana aplikasi ini tersedia di telefon pintar dan tablet. Berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

10. Simpleaf percuma

simpleaf percuma

menulis nota pada skrin Android dengan rasa menulis dalam buku? Anda boleh lakukan dengan aplikasi simpleaf percuma. Berdasarkan nama aplikasi, simpleaf free adalah salah satu aplikasi terbaik untuk menulis di Android yang dapat menjadi pilihan anda.

simpleaf free akan memberikan pelbagai warna untuk anda menulis nota penting di telefon bimbit anda. Selain menulis, anda bahkan dapat mengungkapkan idea kreatif anda dari segi menggambar dengan hanya menggunakan jari yang terukir di layar Android. Ingin mencuba aplikasi simpleaf percuma? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

11. JotterPad

JotterPad

Aplikasi JotterPad ini mempunyai fungsi di mana pengguna dapat menulis apa sahaja. Anda boleh mengemukakan idea kreatif dengan bantuan alat JotterPad. Bukan hanya menulisnya, artikel Anda juga dapat mengedit dokumen yang ada, baik dari  penyimpanan awan  atau dokumen yang sudah ada di telefon bimbit.

Sekiranya anda selesai menulis nota, anda boleh menyimpannya dengan segera dalam bentuk fail PDF. Namun, jika anda tidak mahu menyimpannya  dalam bentuk PDF, anda juga boleh menyimpannya dalam format doc. Berminat untuk menggunakan aplikasi JotterPad? Sekiranya berminat, anda boleh memuat turun aplikasinya secara langsung di sini.

12. Magic Slate

Batu Ajaib

Aplikasi lain yang baik untuk menulis di telefon Android, nama aplikasinya adalah Magic Slate. Selain dapat menulis pelbagai nota, aplikasi yang dibuat oleh ng-lab juga dapat digunakan untuk menggambar. Malah, anda juga boleh menjadikan Magic Slate ini sebagai alat pembelajaran menulis untuk kanak-kanak.

Sebabnya, Magic Slats mempunyai pelbagai varian warna yang menarik. Anda boleh menukar warna  pen  yang akan digunakan. Terdapat juga ciri untuk dihapus seperti pemadam. Jadi, Magic Slate ini boleh dikatakan seperti  papan hitam digital. Bagaimana ia cukup baik  ?

Baiklah, adakah anda telah menentukan aplikasi mana yang akan ditulis pada skrin Android terbaik versi anda sendiri?