10 Cara Mudah Untuk Membuat Banyak Status FB Suka

Selain Instagram, Facebook boleh dikatakan sebagai salah satu legenda media sosial yang paling popular. Bukan hanya di kalangan orang muda, malah orang dewasa juga sering menggunakan Facebook untuk berbual dengan rakan atau saudara.

Di Facebook, anda akan menemui ciri di mana anda boleh mengemas kini status anda. Kemas kini status ini dapat dalam bentuk teks, gambar, atau bahkan video. Tidak jarang, pengguna Facebook berharap status mereka dapat mendapat banyak suka.

Nah, untuk mendapatkan penyuka status Facebook, anda boleh mengikuti petua dan trik bagaimana menjadikan status Facebook seperti banyak. Penasaran dengan cara yang pasti untuk mendapatkan suka tanpa versi Caris Signal seperti auto? Segera rujuk artikel berikut mengenai cara membuat status FB banyak yang suka secara semula jadi.

10 Cara Yang Banyak Suka Status FB

1. Tentukan suka yang anda mahu dapatkan

Sebelum anda mendapat banyak suka dari rakan Facebook anda, pastikan anda telah menentukan jumlah suka yang ingin anda capai. Menentukan pencapaian ini akan membantu anda memilih apa yang harus dilakukan dan apa yang tidak boleh dilakukan. Jadi, anda tidak perlu membuang banyak masa.

Sekiranya anda telah menentukan pencapaian yang ingin anda perolehi, maka anda akan lebih bersedia untuk strategi tersebut. Anda juga perlu menilai berapa banyak suka yang anda dapat setiap kali anda mengemas kini status anda. Oleh itu, anda bukan hanya menentukan pencapaian Likers, tetapi anda sudah mempunyai data yang tepat tentang bagaimana anda dapat memperoleh Likers.

2. Rapi Halaman Facebook anda

bagaimana untuk mendapatkan banyak status FB seperti Ketepikan Halaman Facebook anda

Sekiranya anda ingin ramai rakan menyukai status Facebook anda, pastikan profil atau halaman Facebook anda tersusun dengan kemas dan tidak berantakan. Anda dapat merapikan penampilan album, menulis keterangan diri yang lengkap, jelas dan ringkas.

Anda juga disyorkan agar tidak "membebani" garis masa Facebook. Maksudnya, anda tidak perlu mengemas kini status setiap masa. Kerana, akan sangat "sampah" dalam jangka masa. Kemas kini status pada masa yang tepat akan lebih baik dan juga tidak membuat penampilan akaun Facebook yang tidak kemas.

3. Kemas kini Status yang Baik

Kemas kini Status yang Baik

Tujuan kemas kini status yang baik adalah anda harus memikirkan apa yang akan anda kemas kini. Anda tidak boleh mengemas kini status viral penting secara sembarangan. Anda harus memikirkan sama ada status Facebook anda mengandungi unsur negatif atau tidak.

Fikirkan dengan teliti kandungan status Facebook anda. Jangan sampai anda memprovokasi orang lain. Kerana status provokasi sebenarnya membuat anda dicerca oleh pengguna Facebook yang lain. Sampaikan perkara yang baik. Anda boleh mengemas kini kata-kata hikmat, doa, atau kata-kata yang menginspirasinya. Cari perkataan Facebook yang menarik tetapi tidak kontroversial.

Bagi anda yang ingin mengemas kini status anda dalam bentuk kata-kata bijak atau petikan inspirasi, anda boleh mendapatkannya menggunakan aplikasi. Anda boleh klik di sini untuk mendapatkan penerapan kata-kata bijak dan petikan menarik.

4. Seperti Status Facebook Rakan Lain

Seperti Status Lain Rakan Facebook

Anda tidak akan rugi hanya memberi suka kepada rakan Facebook yang lain. Sebenarnya, dengan memberi anda status Facebook orang lain akan menambah kegemaran anda. Sekiranya anda menyukai rakan Facebook yang lain, biasanya rakan anda yang telah disukai akan suka melakukan seperti dalam status Facebook anda.

Jangan malu untuk menyukai status FB orang lain. Anda hanya perlu menyukai rakan Facebook yang anda ada. Namun, anda juga mesti dilabelkan sebagai akaun Facebook yang positif, bukan sebagai pengguna Facebook yang negatif. Bagaimana? Mudah, buat status yang baik seperti pada poin ketiga.

5. Luaskan Rakan Facebook

Luaskan Rakan Facebook

Seperti yang dijelaskan pada poin keempat mengenai rakan Facebook seperti status Facebook, sekarang anda juga harus memastikan anda mempunyai rakan yang cukup untuk menjalankan status anda. Anda boleh menambah atau menambah rakan baru. Jangan merasa bangga untuk menambah rakan baru, rakan baru ini akan menjadi kegemaran anda.

Anda boleh memberi seperti pada status rakan FB anda, maka rakan baru anda juga dapat memberikan pulangan serupa. Sebenarnya, anda boleh meminta bantuan rakan Facebook anda untuk menukar suka. Oleh itu, anda memberi suka kepada rakan anda, dan sebaliknya. Kaedah satu ini cukup menarik untuk mendapatkan suka di Facebook.

6. Beri Respons Positif

Beri Respons Positif

Caranya untuk berapa banyak status FB Seperti kali ini adalah memberi respons positif. Selain mendapat banyak suka, tidak jarang ada juga yang memberi komen mengenai status Facebook anda. Baiklah, tugas anda adalah membalas semua komen yang ada di status Facebook anda.

Sudah tentu anda tidak boleh ceroboh dalam membalas komen. Beri kesan positif dan sikap ramah. Anda boleh bertindak balas dengan bahasa yang baik atau anda boleh memasukkan beberapa emoticon yang comel.

Anda akan mendapat kesan positif dari bagaimana anda bertindak balas terhadap setiap suka atau komen mengenai status Facebook. Sekiranya anda ramah, maka peminat akan sentiasa setia memberikan jempol untuk setiap status Facebook anda. Adakah anda ingin mencuba kaedah ini?

7. Elakkan Pengemaskinian Status Bau Promosi

Elakkan Kemas Kini Status Berbau Promosi

Selain membuat kemas kini status yang baik tanpa unsur negatif, sebenarnya kandungan FB sattus yang berbau promosi akan mendapat sambutan yang tidak cukup baik. Ini adalah salah satu cara untuk menyukai banyak status FB. Kerana, kebanyakan pengguna FB tidak senang dengan iklan.

Sekarang, jika anda memasukkan kandungan promosi, Suka anda akan berkurang. Oleh itu, lebih disarankan untuk membuat kata-kata hikmat. Atau anda perlu dapat membuat penulisan tutorial. Sebagai contoh, anda mengemas kini video tutorial hijab dengan tulisan bagaimana menggunakan tudung yang cantik. Status tersebut akan mendapat perhatian lebih banyak daripada pengguna FB lain.

8. Kemas kini Status Harian Anda sekali-sekala

Kemas kini Status Harian Anda Sekali-sekala

Masih dengan perbincangan kandungan status FB. Sekiranya sebelum ini anda dilarang membuat terlalu banyak kandungan promosi, kali ini anda dibenarkan untuk mengemas kini status perkara yang anda lakukan setiap hari.

Anda boleh mengemas kini kehidupan seharian anda, misalnya anda mencari inspirasi tutorial hijab atau mencari inspirasi untuk membuat kata-kata hikmat baru. Anda boleh menghantar status harian anda, tetapi tidak terlalu kerap.

Sekiranya anda menunjukkan kehidupan seharian anda terlalu kerap dalam status FB, maka mungkin bagi anda untuk mendapatkan nama panggilan "seseorang yang suka dibicarakan di media sosial." Elakkan nama samaran negatif seperti itu, jadi tetap konsisten untuk status Facebook yang berkualiti.

9. Tandakan Status Anda ke Halaman Facebook Lain

Tandakan Status Anda ke Halaman Facebook Lain

Menandakan status ke halaman Facebook yang lain adalah salah satu cara yang disukai oleh banyak pengguna Facebook. Contohnya, apabila anda mengemas kini status Facebook anda dengan kata-kata bijak dari orang lain, anda bukan hanya copy paste. Anda boleh memasukkan tempat anda mendapatkan kata-kata hikmat dengan memberi tag.

Sekiranya anda menandai halaman Facebook anda atau memberi tag kepada orang lain, status anda akan muncul secara automatik dalam garis masa profil Facebook rakan anda yang anda tandai. Ini pasti akan menambahkan suka pada status anda.

10. Kongsi Pautan Facebook ke Media Sosial Lain

Kongsi Pautan Facebook ke Media Sosial Lain

Ingin rakan anda mengetahui status di FB? Sangat mudah, anda boleh mempromosikan akaun FB anda di akaun media sosial yang lain. Contohnya, anda mempunyai Instagram, jadi anda boleh meletakkan pautan akaun FB anda di akaun Instagram anda di bahagian bio.

Atau anda mempunyai Twitter, anda boleh mempromosikan akaun Facebook anda sendiri di Twitter. Anda boleh berkongsi pautan akaun FB anda di mana sahaja anda berada. Ini cukup hebat untuk mendapatkan suka yang anda kenali. Ingin mencuba?

Itulah 10 petua dan trik untuk berapa banyak status Facebook seperti. Anda boleh melakukannya langkah demi langkah. Tidak jauh berbeza dengan petua untuk menjadi selebriti, semuanya mempunyai konsep yang hampir sama, hanya media yang berbeza. Adakah anda bersedia untuk bom jempol pada status FB?