10 Perisian Penciptaan Logo Terbaik untuk PC dan Laptop 2020

Logo, simbol, atau simbol adalah salah satu elemen terpenting syarikat. Oleh itu, banyak syarikat membelanjakan berbilion-bilion untuk membuat logo. Nah, sekarang anda tidak perlu bersama-sama menghabiskan berbilion wang kerana sudah ada banyak aplikasi pembuat logo terbaik yang boleh anda cuba.

Dengan perisian pembuat logo ini, anda boleh merancang pelbagai jenis logo syarikat dengan mudah. Buat logo yang ringkas dan senang diingat sehingga jenama syarikat anda dengan cepat mendapat perhatian pengguna. Nah, berikut adalah senarai aplikasi untuk membuat logo ini.

10 Perisian dan Aplikasi Pembuat Logo Terbaik

1. Logaster

logaster

Siapa kata membuat logo sukar dan mesti memerlukan perisian yang rumit di PC? Kehadiran Logaster sangat membantu anda membuat logo yang terbaik dan menarik. Logo kedai dalam talian, logo syarikat, logo komuniti dan logo lain boleh dibuat dengan mudah, cepat, dan praktikal dengan menggunakan Logaster. Logaster adalah laman web yang menyediakan konsep logo lengkap.

Cara membuat logo di Logaster sangat mudah dan tidak berliku panjang dengan hanya mengambil 4 langkah. Anda hanya perlu membuatnya di laman web Logaster rasmi di sini. Pertama, setelah anda memasuki laman web, anda boleh memilih jenis logo yang akan anda buat, bermula dari nama dan slogan yang akan disertakan dalam logo.

Kedua, setelah memilih anda boleh klik di  sebelah  kemudian pilih pelbagai logo yang sesuai dengan selera anda. Harap maklum, Logaster akan memberikan banyak konsep. Jadi, anda tidak perlu risau logo tidak akan menjadi seperti yang anda mahukan.

Pada langkah ketiga, anda boleh mengedit logo secara langsung di web Logaster. Anda boleh menukar warna dan melakukan penyuntingan logo lain. Setelah cukup, anda boleh melakukan  penamat  pada langkah keempat, iaitu menyimpan logo yang telah diedit dan dipilih. Sangat mudah dan praktikal kan? Apa tunggu lagi, mari gunakan logaster untuk membuat logo anda sendiri!

2. Adobe Illustrator

Adobe Illustrator adalah sebahagian daripada aplikasi Adobe Creative Suite. Aplikasi ini boleh dipanggil yang terbaik buat masa ini. Tajuknya bukan tanpa sebab kerana Adobe Illustrator menyajikan pelbagai ciri yang membolehkan kita mengawal semua aspek logo.

Aplikasi ini sangat mudah digunakan untuk pemula kerana menyediakan grid piksel yang akan memungkinkan kita menyesuaikan kedudukan logo. Terdapat juga grid perspektif yang akan membantu kita membuat gambar jarak dan kedalaman yang realistik.

Sebagai tambahan kepada dua ciri ini, hampir semua ciri profesional untuk aplikasi membuat logo terkandung dalam Adobe Illustrator. Namun, walaupun mudah digunakan, aplikasi ini tidak begitu sesuai untuk pengguna yang sebenarnya tidak pernah menggunakan perisian reka bentuk grafik sebelumnya.

3. Pembuat Logog

pembuat log

Logomaker adalah aplikasi pembuat logo dalam talian yang sangat mudah. Aplikasi ini sesuai untuk anda yang ingin membuat logo dengan cepat. Walaupun anda tidak mempunyai pengalaman dalam bidang reka bentuk, anda masih dapat membuat logo yang unik kerana aplikasi ini akan memandu anda di setiap tahap.

Terdapat lebih dari 10,000 jenis ikon dan gambar yang boleh anda pilih sebagai bahan untuk membuat logo. Semua lukisan dibuat oleh pereka profesional. Semasa membuatnya, anda boleh menambahkan teks, warna, dan elemen lain supaya logo yang anda buat kelihatan unik dan profesional.

Di laman web ini anda boleh membuat dan memuat turun 6 logo secara percuma. Anda juga akan diberi kod HTML jika anda ingin menggunakannya di internet. Sekiranya anda ingin mendapatkan versi resolusi tinggi (HD), maka anda perlu membayar terlebih dahulu dengan harga $ 49.

4. Pencipta Logo Jeta 2018

Pereka Logo Jeta

Untuk membuat logo dengan mudah dan praktikal, anda boleh bergantung pada Jeta Logo Creator 2018. Aplikasi pembuat logo terbaik ini membolehkan anda menentukan motif reka bentuk anda sendiri. Selain itu, Jeta Logo Creator 2018 juga menyediakan sekitar 5,000 ikon vektor dan templat lain yang dapat dipilih sesuai dengan keperluan anda.

Dengan aplikasi seperti ini, aktiviti membuat logo untuk keperluan peribadi, organisasi, atau korporat terasa lebih mudah. Jeta Logo Designer Creator 2018 juga sering digunakan untuk membuat reka bentuk laman web.

5. Inkscape

Inkscape

Masih membuat logo dengan bantuan Corel Draw? Mengapa anda tidak mencuba aplikasi yang lebih mudah, seperti Inkscape misalnya? Aplikasi percuma ini adalah perisian grafik yang memenuhi standard XML, SVG, dan CSS. Dengan Inkscape, anda juga boleh membuat logo dalam bentuk vektor.

Gunakan Inkscape untuk membuat logo yang sesuai dengan motif atau corak pilihan anda. Sebenarnya, aplikasi yang satu ini juga membolehkan anda menyunting teks dan menukar warna mengikut keperluan anda. Melihat semua kelebihan yang ditawarkan oleh Inkscape, jangan terkejut jika aplikasi ini dituntut sebagai perisian grafik yang dapat menggantikan keberadaan Corel Draw.

6. Designhill

Designhill

Ingin mendapatkan kemudahan dalam membuat logo? Sekiranya ada, anda boleh mencuba Designhill. Ini adalah salah satu aplikasi yang menyediakan banyak  templat  untuk pelbagai bentuk logo unik dan menarik. Anda hanya perlu menukar warna,  gaya reka bentuk,  dan juga  ikon. Pengguna juga dapat menyesuaikan ukuran logo jika diperlukan.

7. Burung ketawa

pencipta logo laughingbird

Sama seperti aplikasi Pembuat Logo, anda juga tidak perlu mempunyai kemahiran reka bentuk untuk membuat logo di Laughingbird. Tetapi anda mesti memuat turunnya sebelum menggunakannya. Anda boleh memuat turun versi percubaan jika anda tidak mahu menggunakan versi berbayar.

Pencipta Logo Laughingbird menawarkan lebih daripada 200 elemen grafik yang boleh anda gunakan untuk membuat logo. Anda juga boleh memuat naik gambar anda sendiri jika anda mahu. Terdapat pelbagai kesan dan tetapan yang boleh anda gabungkan untuk menjadikan logo terbaik.

Sekiranya proses pembuatan logo telah selesai, anda boleh menyimpannya dalam format jpg, gif, bmp, tiff, dan png. Sekiranya anda berminat untuk mencubanya, sila muat turun aplikasinya di sini.

8. LogoYa

Logo Ya

LogoYes adalah laman web yang menyajikan proses pembuatan logo dalam talian. Menariknya, id di laman web ini akan dibimbing oleh anda untuk membuat logo terlebih dahulu sebelum membayar. Sekiranya logo lengkap dan hasilnya memuaskan, anda boleh membayarnya.

Dalam proses pembuatan, pertama anda perlu mencari templat logo yang sesuai dengan industri syarikat anda. Selepas itu anda dapat menambahkan teks, mengubah ukuran, kedudukan, bentuk, dan fungsi penyuntingan asas lain.

Sayangnya, aplikasi pembuatan logo percuma ini tidak memberikan kesan grafik khas. Selain itu, anda juga hanya dapat menggunakan satu ikon di setiap logo. Dengan cara itu, LogoYes hanya sesuai untuk mereka yang mahukan logo yang ringkas dan ringkas.

Seperti disebutkan di atas, LogoYes akan meminta anda membayar apabila proses pembuatan logo selesai. Ini bermaksud bahawa jika anda ingin memuat turun semua fail logo yang telah dibuat, anda perlu membayar $ 0.99. Cukup murah berbanding dengan perkhidmatan pembuatan logo yang lain.

9. Studio Reka Bentuk Logo Summitsoft

aplikasi pembuat logo

Sepintas lalu, aplikasi Summitsoft Logo Design Studio agak mirip dengan siri Microsoft Office. Walaupun begitu, aplikasi reka bentuk logo ini tidak ada kaitan dengan program Office. Anda mesti membeli aplikasi ini sebelum menggunakannya. Tetapi ada versi percubaan jika anda ingin mencubanya terlebih dahulu.

Summitsoft Logo Design Studio menyediakan lebih dari 1500 templat dari pelbagai jenis industri, dari syarikat kewangan hingga pengeluar makanan. Terdapat juga 5000 objek grafik yang boleh anda masukkan ke dalam logo yang anda buat.

Hampir semua alat untuk merancang logo termasuk dalam aplikasi ini. Selain menyediakan logo dalam format web standard, aplikasi ini juga menyediakan logo dalam versi definisi tinggi (HD). Anda juga boleh menuntut hak cipta dan menjual logo yang telah dibuat.

10. Pembuat Logo AAA

Pembuat Logo AAA

AAA Logo Maker adalah aplikasi popular untuk membuat logo yang unik dan menarik. Aplikasi ini sangat mudah digunakan oleh sesiapa sahaja kerana telah menghadirkan lebih dari 8500 objek grafik dan 500 templat logo premium.

Aplikasi ini tidak hanya dapat digunakan untuk membuat logo, aplikasi ini juga dapat membuat ikon, tajuk dan objek grafik lainnya. Paparan antara muka sederhana yang juga dipersembahkan tidak akan membuat pengguna bingung buat pertama kalinya untuk mencubanya.

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Selain aplikasi pembuat logo yang telah disebutkan dalam pembahasan di atas, ini menyediakan aplikasi rekomendasi lain yang sama baiknya dengan aplikasi pembuat logo lain. Berikut adalah cadangan lain untuk membuat logo.

11. Sothink

sothink logomaker pro

Sothink Logo Maker Pro juga merupakan program pembuatan logo yang kelihatan seperti pejabat Microsoft. Versi percubaan aplikasi ini boleh dimuat turun secara percuma. Dengan aplikasi ini anda dapat mengedit logo yang ada atau membuat logo baru dari awal.

Sothink akan membantu anda merancang logo yang menarik dengan memberikan beberapa cadangan mewarna. Terdapat juga beberapa alat vektor dan kesan khas yang boleh digunakan pada logo yang anda buat.

Menariknya, anda boleh menambahkan kandungan anda sendiri ke logo, sama ada gambar statik atau video Flash. Setelah selesai, anda boleh menyimpan logo dalam format png, jpg, bmp, tiff, dan svg.

12. Canva

kanva

Sekiranya anda sukar untuk memasang aplikasi pada PC / komputer riba maka anda perlu mencuba Canva. Salah satu penyedia perkhidmatan laman web untuk membuat logo ini juga boleh menjadi penyelesaian yang baik bagi anda yang ingin membuat logo yang menarik dan kreatif.

Sebabnya, di Canva terdapat pelbagai  gaya  logo untuk dipilih. Anda hanya perlu menukar ikon, warna, teks, dan  gaya reka bentuk  . Lebih menarik lagi, walaupun anda menikmati kemudahan percuma, anda akan berpuas hati dengan pelbagai ciri yang cukup lengkap. Ingin mencuba? Lawati laman web di sini.

13. LogoJoy

logo kegembiraan

Terdapat aplikasi lain yang dapat dengan mudah membuat logo, LogoJoy. Untuk aplikasi yang satu ini, anda akan dipermudah untuk mencari  gaya  logo yang sesuai dengan keperluan anda. Juga mudah untuk mencari logo yang tepat berdasarkan warna dan ikon logo yang ingin anda masukkan.

Selain itu, LogoJoy menjanjikan hasil logo dengan resolusi yang cukup baik tanpa membayar Logo Royalti, aka  logo royalti percuma. Perkara yang baik adalah, anda boleh membuat logo dengan pelbagai ukuran, bahkan ada ukuran logo untuk beberapa media sosial yang popular seperti FB, Instagram, Youtube, dan lain-lain.

14. Squarespace

Ruang Squarespace

Hanya perlu melayari laman web Squarespace supaya anda dapat membuat logo dengan semenarik mungkin. Ya, ini adalah salah satu laman web yang menyediakan perkhidmatan untuk membuat logo kreatif. Terdapat pelbagai  templat  logo untuk dipilih. The template  dalam Squarespace dibahagikan kepada beberapa kategori mengikut keperluan penggunanya.

15. Gambar grafik

Gambar grafik

Tempat lain yang bagus untuk membuat logo, iaitu Graphicsprings. Dengan laman web ini, pengguna juga dapat membuat logo mereka sendiri dengan bebas. Jadi, mungkin Graphicsprings lebih sesuai untuk anda yang ingin membuat logo tanpa  templat. 

Sekiranya anda merasa ingin membuat logo lain dari yang lain, pilihan yang tepat ada pada Graphicsprings. Namun, bagi anda seorang pemula membuat logo, mungkin Graphicsprings tidak sesuai untuk anda.

Itulah pelbagai pilihan aplikasi pembuat logo yang boleh anda cuba secara percuma, sama ada dengan memuat turunnya atau membuatnya secara dalam talian. Sekiranya anda sudah biasa dengan aplikasi reka bentuk, maka anda juga boleh mencuba aplikasi penyuntingan foto yang popular untuk membuatnya. Sementara itu, jika anda ingin membuatnya di telefon pintar Android, anda boleh mencuba aplikasi pembuat logo di Android. Semoga berjaya!