Koleksi Tablet Terbaik 2015 pada Permulaan Tahun

Selepas tinjauan sebelumnya, kami membincangkan telefon pintar terbaik untuk dipilih pada awal tahun 2015, sekarang kami akan membincangkan rangkaian tablet terbaik 2015. Sama seperti pasaran telefon pintar, pada awal tahun ini tidak ada pengeluar tablet yang melancarkan peranti baru mereka ke pasaran.

Pengeluar kemungkinan besar masih menunggu acara besar pada bulan Januari dan Februari. Oleh itu, senarai kali ini masih didominasi oleh tablet terbaik tahun 2014 dan beberapa tablet dikeluarkan pada akhir tahun lalu. Apakah senarai itu?

Koleksi Tablet Terbaik 2015 pada Permulaan Tahun

1. Nexus 7 (2013)

Walaupun dilancarkan pada tahun 2013, Nexus 7 tetap menjadi tablet terbaik yang tersedia pada awal tahun 2015. Harganya memang lebih mahal daripada siri sebelumnya, tetapi siri ini hadir dengan skrin dan kamera belakang yang lebih baik. Walaupun tidak menyediakan slot micro SD, tablet murah terbaik masih menjadi pilihan utama jika anda mencari tablet 7 inci.

2. Apple iPad Air 2

Selain kehadiran ciri cap jari Touch ID, penambahbaikan pada skrin dan pemproses juga merupakan kelebihan utama Apple iPad Air 2. Kamera baru pada tablet ini juga merupakan bonus tambahan. Secara keseluruhan, hampir semua aspek tablet ini dapat memuaskan penggunanya tanpa mengira harganya yang agak mahal.

3. Samsung Galaxy Tab S 8.4

tablet terbaik tahun 2015

Sekiranya anda lebih mementingkan spesifikasi perkakasan, maka Samsung Galaxy Tab S 8.4 adalah tablet terbaik yang boleh anda beli sekarang. Di samping itu, reka bentuk yang dibawanya juga sangat cantik berkat badan yang kurus dan ringan. Tablet ini juga dilengkapi dengan pengimbas cap jari dan IR blaster.

Malangnya, tablet Samsung terbaik ini mempunyai kelemahan dalam sektor aplikasi TouchWiz dan harga jualannya lebih mahal daripada pesaingnya. Sekiranya anda tidak mementingkan ciri canggih ini, lebih baik memilih Nexus 7 atau LG G Pad 8.3 yang lebih murah.

4. Tablet Sony Xperia Z3 Compact

Setelah sekian lama menunggu, Sony akhirnya mengeluarkan tablet mini pertamanya. Xperia Z3 Compact Tablet adalah tablet 8 inci pertama dari pengeluar Jepun. Tablet ini mempunyai reka bentuk yang sangat nipis dan juga ringan. Ciri-ciri unggulnya tentunya badan kalis air, Mainan Jauh PS4, dan audio Resolusi Tinggi seperti perdana terbaru Sony yang lain.

5. Apple iPad mini 3

iPad mini 3 adalah tablet yang hebat. Kualiti dan ketajaman skrin yang ditawarkannya sangat memuaskan. Di samping itu, pemproses 64-bit yang juga akan membawa pengalaman yang berbeza semasa anda menggunakannya. Walaupun harganya agak mahal, tetapi iPad mini 3 tetap layak menjadi salah satu tablet terbaik tahun 2015.

6. Google Nexus 9

tablet nexus 9 terbaik 2015

Hampir semua peranti Nexus mempunyai kelebihan kualiti dan harganya juga murah. Namun, ini sepertinya tidak berlaku untuk Nexus 9. Ya, walaupun spesifikasinya cukup bagus, tetapi harga yang ditawarkan cukup mahal untuk ukuran Nexus sehingga cukup mengecewakan peminat.

7. LG G Pad 8.3

LG G Pad 8.3 adalah tablet terbaik buatan LG yang boleh anda temui di pasaran sekarang. harga yang murah adalah salah satu kelebihan utama tablet ini. Selain itu, spesifikasi perkakasan dan kualiti perisian yang juga sangat baik untuk kategori tablet 8 inci.

8. Tablet Sony Xperia Z2

Salah satu tablet 10 inci tercantik yang boleh anda pilih adalah Tablet Xperia Z2. Selain memiliki badan yang kurus dan ringan, tablet ini juga mempunyai prestasi dan kamera yang baik dan slot microSD untuk meningkatkan kapasiti memori. Malangnya, skrin tablet ini kadangkala tidak begitu baik ketika digunakan di bawah sinar matahari langsung.

9. Samsung Galaxy Tab S 10.5

Samsung Galaxy Tab S 10.5

Galaxy Tab S 10.5 adalah salah satu tablet terbaik yang dibuat oleh Samsung yang ada sekarang. Walaupun masih banyak komponen yang terbuat dari plastik, tetapi tablet ini mempunyai layar yang mengagumkan. Selain itu, hayat baterinya juga mampu bertahan dalam jangka masa yang lama.

10. Asus Fonepad 7 LTE

Sebenarnya kebanyakan orang membeli tablet bukan untuk keperluan komunikasi melalui telefon, tetapi jika anda memerlukannya, maka Asus Fonepad 7 LTE layak menjadi pilihan. Asus Fonepad 7 LTE sendiri sudah membawa rangkaian LTE atau 4G yang kini sedang dilaksanakan di Indonesia.

11. Samsung Galaxy Note Pro 12.2

Samsung Galaxy NotePro 12.2 adalah pelopor dalam kategori tablet 12 inci. Dengan saiznya yang besar pada awalnya banyak orang menganggap bahawa tablet ini akan menghabiskan banyak bateri. Tetapi anggapannya salah kerana tablet ini sebenarnya mampu memberikan daya tahan bateri dengan baik.

12. Nokia Lumia 2520

Nokia Lumia 2520

Hampir semua tablet 2015 terbaik yang disemak di sini menggunakan sistem operasi Android dan iOS. Sekiranya anda menginginkan sesuatu yang berbeza, cuba gunakan Lumia 2520. Tablet ini dari Nokia dijalankan pada sistem operasi Windows RT dan dilengkapi dengan spesifikasi yang layak untuk tablet di kelasnya.

13. Pad Memo Asus 7

Salah satu tablet murah yang layak dipilih adalah Asus Memo Pad 7. Selain reka bentuk dan penampilannya yang kukuh, spesifikasi perkakasannya juga mampu mengungguli pelbagai tablet lain yang harganya lebih mahal dari itu.

Skrin dan pembesar suara berdefinisi tinggi di bahagian depan juga merupakan kelebihan lain dari tablet ini. Kedua-duanya sangat sesuai untuk anda yang suka menonton filem atau mendengar muzik. Dengan harga dan kualiti, tablet ini sepadan dengan Nexus 7.

14. Microsoft Surface Pro 3

Seperti dikutip dari PC Advisor, ada banyak kebaikan dan keburukan mengenai tablet Microsoft Surface Pro 3. Sebilangan orang menganggapnya sebagai pilihan yang efisien kerana dapat menggabungkan fungsi komputer riba dan tablet dalam satu perangkat.

Namun, sebilangan yang lain menganggapnya sia-sia kerana tidak dapat sepenuhnya menggantikan fungsi komputer riba. Semua kebaikan dan keburukan dikembalikan kepada keperluan dan anggaran yang anda ada. Secara amnya, PC tablet terbaik ini mempunyai spesifikasi yang berkelayakan untuk anda membuat pilihan.

15. Lenovo Yoga Tablet 10

Tablet terbaik terakhir 2015 ialah Lenovo Yoga Tablet 10. Tablet ini adalah salah satu yang paling murah dalam kelas tablet 10 inci. Reka bentuknya sangat bagus walaupun prestasi dan spesifikasinya agak di bawah tablet lain. Selain itu, tablet ini juga mempunyai bateri dengan daya tahan yang cukup baik.

Artikel Berkaitan