Cara memuat turun video YouTube dengan pantas

Youtube adalah penyedia perkhidmatan penstriman video paling popular yang ada pada masa ini. Malangnya, menonton video dalam talian kadang-kadang memerlukan banyak masa sehingga banyak orang memutuskan untuk memuat turun video untuk ditonton kemudian. Nasib baik sekarang ada banyak cara untuk memuat turun video YouTube yang boleh anda cuba.

Ya, sekarang memuat turun video Youtube cukup mudah kerana sudah ada banyak aplikasi yang menyediakan fitur ini. Bukan hanya satu, tetapi anda juga dapat memuat turun semua video dalam satu saluran pada satu masa. Berikut adalah pilihan aplikasi.

Pemuat turun Video 4K (Merentas platform)

Salah satu cara untuk memuat turun video dari YouTube secara langsung adalah dengan menggunakan aplikasi pihak ketiga seperti 4K Video Downloader. Salah satu kelebihan yang ditawarkan oleh aplikasi ini adalah ketersediaannya untuk semua sistem operasi, baik Windows, Mac, dan juga Linux.

Aplikasi 4K Video Downloader ini boleh digunakan secara percuma untuk memuat turun satu video atau memuat turun senarai main yang mengandungi maksimum 25 video. Dengan cara itu, jika di saluran youtube yang anda suka mempunyai senarai main yang mengandungi kurang dari 25 video, maka anda boleh memuat turunnya secara langsung tanpa aplikasi dengan aplikasi ini.

Sekiranya anda ingin memuat turun semua video ini tanpa batasan, anda mesti membeli lesen dengan harga USD 9,95. Untuk memuat turun video menggunakan aplikasi ini, Anda hanya perlu menyalin URL, sama ada video, senarai main atau URL saluran. Selepas itu, yang perlu anda lakukan ialah memilih kualiti video dan jenis fail, kemudian muat turun semuanya.

Muat turunnya

Muat turun YouTube percuma (Windows)

cara memuat turun video YouTube

Muat turun Youtube percuma adalah aplikasi yang serupa dengan aplikasi Pemuat turun Video 4K. Perbezaannya adalah bahawa aplikasi ini benar-benar percuma tetapi hanya tersedia untuk sistem operasi Windows, jadi pengguna Linux dan Mac mungkin kecewa.

Cara menggunakannya juga sangat serupa, anda hanya perlu menyalin URL, sama ada URL video, senarai main, atau saluran. Selepas itu, tunggu satu hingga dua minit untuk menunggu aplikasi ini mengkonfigurasi fail.

Selepas itu anda boleh menetapkan video mana yang ingin anda muat turun dan video mana yang ingin anda lompat. Anda juga boleh memilih format video dan kualiti video yang akan anda muat turun sebelum memuat turunnya.

Selepas itu anda dapat melihat ukuran keseluruhan video yang akan anda muat turun. Sekiranya semuanya mengikut kehendak anda, anda hanya perlu menekan butang muat turun dan menunggu semuanya selesai.

Muat turunnya

BYTubeD dan FlashGot (Firefox)

Aplikasi seterusnya bukanlah aplikasi yang berdiri sendiri, tetapi tambahan untuk penyemak imbas Firefox. Oleh itu, kaedah ketiga ini sangat sesuai bagi anda yang tidak keberatan untuk melakukan langkah persediaan yang lebih kompleks daripada dua aplikasi sebelumnya.

Silap mata ini dapat memuat turun semua video di saluran secara percuma, baik melalui aplikasi Pemuat turun YouTube Pukal atau aplikasi FlashGot. Untuk menggunakannya, cukup buka video atau saluran yang ingin anda muat turun menggunakan Firefox, kemudian buka aplikasi Pengunduh YouTube Pukal dari menu alat di Firefox.

Aplikasi itu kemudian akan mengumpulkan semua video yang ada di saluran. Selepas itu anda boleh memilih video yang ingin anda muat turun dan juga memilih format dan kualiti video.

cara memuat turun video flashgot YouTube

Kemudian anda boleh memuat turunnya secara langsung melalui aplikasi Pemuat turun YouTube Pukal, tetapi tentunya akan memakan masa yang lama jika jumlah video sangat besar. Oleh itu, sangat disyorkan untuk anda memuat turunnya menggunakan aplikasi FlashGot supaya anda dapat memuat turunnya dengan lebih pantas dan banyak lagi.

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan helah ini, maka anda boleh memuat turun aplikasi di sini untuk Pemuat turun YouTube Pukal dan di sini untuk FlashGot.

Pemuat turun Video Freemake

Cara memuat turun video YouTube terakhir adalah dengan menggunakan perisian Freemake Video Downloader. Seperti yang telah dikaji dalam artikel sebelumnya tentang cara memuat turun video dari internet, perisian ini sangat mudah digunakan kerana anda hanya perlu menyalin URL dari video tersebut.

Perisian ini juga mempunyai tambahan khusus untuk pengguna penyemak imbas Firefox. Dengan tambahan ini, anda hanya perlu mengklik kanan untuk menuduh video YouTube. Ciri-ciri lain dari perisian ini termasuk penukar video dan pengurusan lebar jalur untuk mengatur kelajuan muat turun.

Inilah beberapa cara untuk memuat turun video YouTube dengan mudah dan cepat. Dengan cara itu, anda tidak perlu lagi bingung jika tidak ada masa untuk menonton video dalam talian kerana sekarang anda boleh menyimpan dan menontonnya bila-bila masa yang anda mahukan.

Artikel Berkaitan