LINE Mari Dapatkan Peta Ruang dan Kad S Pelepasan Kaya

Setelah beberapa hari lalu melancarkan peta Indonesia, permainan LINE Let's Get Rich mengeluarkan peta baru iaitu peta ruang. Seperti namanya, peta ini menyajikan pelbagai planet dan satelit yang dapat anda kuasai. Bentuk rumah, hotel, dan mercu tandanya juga dibuat dengan suasana ruang.

Selain melepaskan peta, kemas kini terbaru dari Let's Get Rich juga menampilkan watak kelas S yang lebih tinggi daripada kelas A +. Loket kelas S juga dilepaskan bersama dengan watak-watak S. Seterusnya akan mengkaji semula ciri-ciri terkini satu persatu.

Peta Ruang

Peta ruang menunjukkan paparan bertema ruang yang sangat tebal. Kotak penjara dinamakan semula sebagai Andromeda, sementara kotak perjalanan kereta api ditukar menjadi Space Port, alias stesen angkasa. Pemegang piala dunia atau PON juga diganti menjadi Grand Prix.

Kompleks termurah di peta ruang angkasa diduduki oleh planet dalam sistem suria seperti Mercury, Venus, Mars, Jupiter dan Saturnus. Kompleks seterusnya juga masih ada dari planet-planet tata surya yang lain seperti Uranus, Neptune, Pluto, dan OI.

Kompleks ruang kemudian akan dihuni oleh Janus, Pandora, Oberon, Eros, dan Aries. Sementara kompleks terakhir adalah Hyperion, Pro Metheus, Moon, dan Earth. Tarikan pelancongan biru dipenuhi dengan tiga buruj iaitu Orion, Little Bear, dan Great Bear. Sementara tarikan merah dihuni oleh Rosette Nebula dan Horsehead Nebula.

Pusat Permainan di peta ini juga diubah menjadi perburuan makhluk asing. Di dalamnya anda mesti menembak telur yang mengandungi makhluk asing. Sekiranya anda menembak satu, anda tidak akan mendapat bonus. Di peta ini tidak ada Roulette of Destiny kerana sebelum planet terakhir ada pejabat pembayaran pajak seperti yang ada di peta dunia.

Sistem Lubang Hitam dan Lubang Putih

peta ruang

Salah satu sorotan pada peta ruang angkasa adalah adanya sistem lubang hitam dan lubang putih. Apabila anda berjaya membuat koloni (mercu tanda) dan kemudian menginjak jajahan itu lagi, maka anda boleh membuat lubang hitam di mana sahaja, sama ada planet anda sendiri atau planet musuh.

Selepas itu tanah jajahan yang anda pijak akan menjadi lubang putih. Sekiranya anda atau pemain lain menginjak lubang hitam, dia akan segera diseret ke koloni yang menjadi lubang putih. Selepas itu pemain mesti membayar yuran sewa lubang putih dan bukan bayaran sewa lubang hitam.

Sistem lubang hitam dan putih ini boleh anda gunakan untuk taktik serangan dan pertahanan. Untuk taktik serangan, letakkan lubang hitam di tempat yang sering dilalui musuh. Mengenai survival, letakkan lubang hitam di planet termahal yang dimiliki oleh musuh.

Kad Karakter Kelas S

peta ruang watak

Kemas kini terbaru dari LINE Let's Get Rich juga menghadirkan kad watak dengan kelas terkini, iaitu kelas S. Kad kelas S ini menyajikan 3 watak baru dan tidak ada watak dari kelas di bawah yang berada dalam kelas ini. Skill Escape juga dikeluarkan dari kad kelas ini dan diganti dengan potongan harga sewa.

Tiga watak baru di kelas S bernama Yura, Edward, dan Marinano. Yura adalah pemandu sorak dan mempunyai kemahiran utama dalam membangun, dadu, dan mengambil alih. Sementara Edward adalah seorang penyihir dan mempunyai kemahiran utama dalam bentuk peluang, dadu, dan mengambil alih. Akhirnya, Marinano adalah matador dengan kemahiran permainan bonus, dadu, mengambil alih, dan peluang.

Semua kad watak S dapat ditingkatkan hingga tahap maksimum 25. Apabila anda mencapai tahap 25, anda juga akan mendapat bonus loket kelas S. Selain itu, watak kelas S juga dapat membawa 4 loket sekaligus ketika bermain.

Loket Kelas S

peta ruang loket

Seiring dengan kehadiran watak kelas S, loket kelas S juga dilancarkan. Terdapat 6 jenis loket kelas S yang dapat anda kumpulkan, iaitu Little Cat Ornament, Never Stopping TOP, Topaz Cane, Bull Fighter's Sword, Old Treasure Map, dan Eagle's Toe Nail.

  • Little Cat Ornament akan memberikan emas tambahan 20% pada tahap maksimum. Loket ini boleh diperoleh dengan meningkatkan watak Yura ke level 25.
  • Never Stopping TOP akan memberi anda bonus ganjil dan dadu apabila anda mencapai tahap maksimum.
  • Topaz Cane akan membuat kad pertahanan tidak berfungsi sehingga 50% peluang pada tahap maksimum. Loket ini dapat diperoleh setelah meningkatkan Edward ke tahap maksimum.
  • Bull Fighter's Sword akan memberi anda peluang 90% untuk memenangi sepakan penalti pertama dalam permainan bonus. Loket ini juga merupakan bonus Marinano tahap maksimum.
  • Old Treasure Map akan memberi peluang hingga 60% untuk mendapatkan Treasure Chest di sebuah pulau gurun.
  • Eagle's Toe Nail akan memberikan bonus Marble pada awal permainan hingga 34% pada tahap maksimum.

Itu adalah pelbagai jenis ciri baru yang disertakan dengan pelancaran peta ruang angkasa. Dalam versi terbaru ini juga ada sistem kehadiran yang akan memberikan bonus kubus emas maksimum jika anda bermain selama 7 hari berturut-turut. Pada pendapat anda, kelas watak S dan kad loket mana yang layak dimiliki?

Artikel Berkaitan