Ini adalah Model dan Harga Tongsis Murah Terkini pada tahun 2014

Trend selfie menggunakan tongsis (tongkat narsisistik) kini berleluasa. Sebenarnya, ada pihak yang menyatakan bahawa jika seseorang telah mengambil gambar dengan selfie, maka orang itu sudah menjadi orang yang sejuk dan mengikuti zaman. Lebih-lebih lagi, harga tongsis sekarang cukup murah dan berpatutan.

Tongsis aka tongkat narsisis adalah salah satu item yang dapat menjadikan selfie lebih sempurna. Tongkat ini sebenarnya adalah monopod yang masih keluarga dengan tripod dan aksesori fotografi yang lain. Saya begitu pesat , laman web terkenal seperti Dailymail juga tidak teragak-agak untuk menyemaknya.

Menggunakan tongsis sangat mudah. Yang mesti anda buat ialah pasangkan telefon pintar ke bahagian atas tongsis. Anda tidak perlu takut telefon pintar kegemaran anda jatuh kerana di bahagian atas tongsis terdapat tempat khas untuk meletakkan telefon pintar.

Terdapat banyak jenis tongsis yang boleh anda beli. Lebih baik jika anda membeli tongsis berkualiti. Memang, tongsis berkualiti mempunyai harga jualan yang lebih mahal. Harga yang mahal kadang-kadang dipengaruhi oleh bahan yang digunakan untuk membuat tongsis ini.

harga tongsis

Anda juga harus memahami jika tidak semua tongsis murah tidak berkualiti. Terdapat beberapa model dan jenama tongsis murah dengan kualiti yang baik. Oleh itu, anda tidak salah dalam memilih tongsis, berikut akan mengulas beberapa model dan harga terbaru untuk tongsis.

Ini adalah Model dan Harga Tongsis Murah Terkini pada tahun 2014

1. Tongsis Monopod untuk Pemegang Kecil Telefon Pintar

harga untuk telefon pintar Monopod untuk Smartphone Pemegang Kecil

Model tongsis ini sememangnya sangat senang digunakan. Ramai orang memilih untuk membeli model tongsis ini kerana ia mempunyai harga yang berpatutan. Harga tongsis jenis ini di pasaran cukup murah sekitar Rp 140 ribu. Bagi anda yang ingin memiliki tongsis murah dengan kualiti yang sangat baik, lebih baik memilih produk ini.

Tongsis monopod jenis ini mempunyai kerangka yang sangat kuat. Kerangka yang kuat disebabkan oleh bahan yang digunakan untuk membuatnya dengan kualiti yang sangat baik. Sekarang anda tidak akan menghadapi masalah untuk membeli produk ini kerana banyak orang telah menjualnya. Anda hanya perlu memastikan bahawa produk yang anda beli memang asli.

2. AIUEO Tongsis Monopod dengan Pemegang L.

Harga AIUEO Tongsis Monopod dengan Pemegang L

Model satu tongsis ini adalah model yang paling popular. Ini kerana bahan yang digunakan untuk membuat tongsis ini sangat kuat dan tahan lama. Harga jenis "selfie stick" sangat murah sekitar Rp 129 ribu.

Kerana ia sangat diminati, terdapat banyak penjual yang menjual produk ini. Anda boleh mendapatkan tongsis jenis ini dengan mudah di banyak kedai dalam talian yang menjamur sekarang.

3. Tongsis Bluetooth Android

Tongsis ini mempunyai reka bentuk yang sangat ringkas. Kelebihan utama produk ini ialah Bluetooth yang memudahkan anda mengambil gambar diri sendiri. Sekiranya anda akan membeli produk ini, maka anda tidak memerlukan banyak biaya kerana harganya yang ditawarkan sekitar Rp 290 ribu. Harganya boleh dikatakan sangat murah jika anda melihat ciri dan kualiti produk ini.

4. Tongsis iPhone Bluetooth

Bagi anda yang mempunyai iPhone dikehendaki memiliki produk tongsis yang satu ini. Bahan yang digunakan untuk membuat produk ini mempunyai kualiti yang sangat baik. Bluetooth juga sangat membantu anda.

Perkara yang paling penting adalah menggunakan tongsis ini, supaya anda dapat membuat selfie yang sempurna. Harga batang narsisis ini juga tidak terlalu mahal iaitu sekitar Rp 299 ribu. Anda boleh mendapatkan produk ini dengan mudah kerana banyak kedai dalam talian menjual produk ini.

5. Tongsis Monopod untuk Pemegang Big Mobile

Banyak orang yang mengeluh kerana sukar mendapatkan tongsis dengan pemegang ukuran besar. Walau bagaimanapun, jika anda berjaga-jaga dan ingin mencari pasti anda boleh mendapatkan tongsis ini. Anda harus memastikan jika produk tongsis yang anda beli mempunyai bahan yang kuat. Dengan ramuan kuat yang akan menjadikan produk tongsis ini tahan lebih lama. Tongsis jenis ini dijual sekitar Rp 125 ribu.

6. Kamera Tongsis Monopod

Harga tongsis sangat murah, sekitar Rp 125 ribu. Walaupun murah, tetapi produk ini masih mempunyai kualiti yang baik. Bentuk dan reka bentuk tongsis ini juga sangat ringkas dan kelihatan elegan. Kini banyak orang menjual produk ini. Harga yang ditawarkan kadang-kadang berbeza bergantung pada kualiti bahan yang digunakan untuk membuat tongsis.

7. Tongsis Dengan Pemegang L Jumbo Untuk Telefon Pintar

Bagi anda yang ingin memakai tongsis dengan pemegang L bersaiz besar, anda mesti memilih produk ini. Anda akan berasa sangat selesa jika menggunakan produk ini kerana reka bentuknya sangat elegan dan diperbuat daripada bahan berkualiti. Harga tongkat narsisis dengan pemegang L jumbo juga tidak terlalu mahal. Cukup dengan Rp 139 ribu anda boleh membawa pulang produk ini.

8. Tongsis Monopod Bluetooth Z07-05 untuk Android

harga Tongsis Monopod Bluetooth Z07-05 untuk Android

Bluetooth tongsis yang satu ini mempunyai banyak kelebihan. Salah satunya adalah dari segi kualiti bluetooth, di mana bluetooth yang digunakan adalah bluetooth dengan teknologi terbaru. Sekiranya anda ingin membeli produk ini, maka anda mesti berwaspada kerana banyak produk palsu di pasaran.

Biasanya, produk palsu ini dijual dengan harga yang sangat murah. Walaupun harga normal tongsis jenis ini mencecah Rp 270 ribu. Supaya anda tidak tertipu jika membeli produk ini lebih baik anda beli di penjual yang dipercayai.

9. Tongsis Monopod C-188 untuk Mudah Alih

harga Tongsis Monopod C-188

Kesan pertama yang akan anda lihat pada produk ini adalah sederhana. Memang produk ini kelihatan sangat ringkas dan kuat. Harga yang ditawarkan untuk produk ini juga sangat murah, iaitu sekitar 120 ribu rupiah. Tidak salah jika produk ini termasuk dalam kategori tongsis terlaris di pasaran Indonesia. Bahan yang kuat dalam produk ini menjadikan bingkai sangat tahan lama dan tidak mudah rosak.

Anda harus memastikan jika produk tongsis yang anda beli sesuai dengan keperluan anda. Lebih baik jika anda melihat jenis telefon pintar yang anda miliki sebelum membuat keputusan untuk membeli tongsis. Sekiranya anda membeli tongsis yang salah, produk kadang-kadang tidak sesuai dengan jenis telefon pintar yang anda miliki.

Anda juga mesti melihat bajetnya. Sekiranya anda mempunyai anggaran terhad untuk membeli tongsis, lebih baik anda memilih tongsis dengan harga yang rendah. Sementara itu, jika anda mempunyai banyak anggaran, tidak ada salahnya anda membeli tongsis dengan harga tinggi dan mempunyai ciri-ciri lengkap.

Selain membeli tongsis, memiliki telefon pintar yang direka khas untuk selfie juga akan meningkatkan lagi tangkapan anda. Oleh itu, sila rujuk ulasan kami mengenai telefon pintar selfie terbaik hari ini.