Senarai Harga Laptop Acer Terbaik 2014

Setakat ini, Acer terkenal sebagai pengeluar yang selalu menghasilkan komputer riba dengan harga yang berpatutan. Ya, harga komputer riba Acer biasanya lebih murah daripada komputer riba yang dibuat oleh pengeluar lain dengan spesifikasi yang serupa sehingga banyak yang dicari di Indonesia.

Laptop yang dibuat oleh Acer hampir tersebar di setiap kategori dengan julat harga yang berbeza-beza, baik itu notebook, netbook, atau ultabook. Walaupun sukar untuk mencari komputer riba Acer untuk keperluan permainan kelas berat, tetapi sekurang-kurangnya anda tidak akan kehabisan pilihan di kelas komputer riba kos rendah.

Bukan hanya spesifikasi, komputer riba Acer biasanya dilengkapi dengan reka bentuk yang anggun dan juga ringan sehingga senang dibawa ke mana sahaja. Dengan cara itu, komputer riba yang dihasilkan oleh pengeluar Taiwan memang sangat sesuai untuk anda yang aktif dan memerlukan kemudahan pengangkutan yang tinggi.

Selepas akhir tahun, yang membincangkan komputer riba Acer terbaik pada tahun 2013, kami sekarang akan mengkaji senarai komputer riba Acer terbaik yang tersedia pada tahun 2014. Apa benda itu? Inilah ulasan penuh.

Senarai Harga Laptop Acer Terbaik 2014

1. Acer Travelmate P645

Dilengkapi dengan pemproses Intel Core i7 yang sangat pantas, grafik yang sangat baik, dan bateri yang boleh bertahan hingga 10 jam, Acer Travelmate P645 adalah pilihan yang tepat untuk ahli perniagaan. Harga yang ditawarkan adalah $ 949 atau sekitar Rp 11 juta untuk spesifikasi terendah.

harga komputer riba Acer

Laptop perniagaan ini dilengkapi dengan reka bentuk yang cukup nipis dan ramping sehingga mudah digunakan di mana sahaja, seperti meja kerja, bilik mesyuarat, dan lain-lain. Selain itu komputer riba ini juga dilengkapi dengan keselamatan ProShield untuk menjaga keselamatan fail dan maklumat di dalamnya.

2. Acer Aspire S7-392

Aspire S7-392-6411 adalah ultrabook terbaru dari Acer. Generasi kedua siri Aspire S7 membawa pelbagai perubahan seperti hayat bateri yang lebih lama, papan kekunci yang lebih baik, dan sudah dilengkapi dengan pemproses Intel Core i5 generasi keempat.

adwx-800

Walaupun terdapat banyak perubahan, aspek terbaik yang terdapat dalam siri sebelumnya masih dikekalkan. Pelbagai elemen termasuk reka bentuk super langsing, pembungkus putih di seluruh casis, dan skrin sentuh dengan resolusi 1080p Full HD. Harga yang ditawarkan bermula dari S1150 atau sekitar Rp13 juta.

3. Chromebook Acer C720

Sebilangan besar komputer riba Chromebook dimaksudkan sebagai alternatif daripada komputer riba murah yang ada sekarang, jadi prestasi biasa-biasa saja. Tetapi ini tidak berlaku untuk Acer Chromebook C720 yang dilengkapi dengan pemproses Intel Celeron dengan arsitektur mikro Haswell.

besar-8

Seperti yang dipetik dari Mag Laptop, Laptop Chromebook ini mampu menghasilkan prestasi yang sangat baik untuk membuka pelbagai aplikasi dalam satu cara. Reka bentuk yang anggun juga memudahkan untuk dibawa ke mana sahaja. Laptop ini sendiri dijual pada kisaran harga Rp 2.6 juta.

4. Acer Aspire E1-470p

acer-e1-470p-6659

Setiap orang yang membeli komputer riba di bawah Rp 6 juta mesti bersedia dengan pelbagai kekurangan pada ciri atau prestasi. Tetapi ini tidak berlaku untuk Acer Aspire E1-470p, yang harganya murah tetapi dengan kualiti yang cukup baik.

Ya, komputer riba ini dilengkapi dengan papan kekunci dan kualiti audio yang sangat baik. Prestasi yang ditawarkannya juga cukup baik untuk keperluan seharian berkat Intel Ivy Bridge Core i3 dan RAM 4GBnya. Selain itu, komputer riba ini juga dilengkapi dengan skrin sentuh sebagai tambahan.

5. Acer Aspire M5-583P

Menyasarkan pasaran kelas menengah, Acer Aspire M5-583P-6428 dilengkapi dengan pemproses Intel Core i5 generasi keempat dan kad grafik Intel yang sangat baik. Komputer riba ini menyajikan skrin sentuh definisi tinggi dengan ukuran 15.6 inci.

M5-583-sku-main

Selain bateri yang mampu bertahan lebih dari 8 jam, komputer riba ini juga hanya mempunyai badan aluminium setebal 1 inci sehingga sangat nipis dan mudah dibawa. Komputer riba bernilai IDR 8 juta ini sangat sesuai untuk pengguna arus perdana yang mahukan komputer riba Windows 8 dengan prestasi kelas atas.

6. Acer Aspire V5-552

Acer Aspire V5-552-X814 dilengkapi dengan pemproses quad core AMD A10-5757M yang tidak jauh berbeza dengan Intel Core i7 generasi ketiga dari segi prestasi. Kad grafik AMD Radeon yang mampu memenuhi keperluan permainan atau reka bentuk, sementara RAM DDR3 6 GB lebih dari cukup untuk tujuan multitasking.

acer_aspire_v5_552_NX_MCMEX_018

Walaupun tidak termasuk dalam ultrabook, tetapi salah satu komputer riba Acer terbaik hanya mempunyai ketebalan 0.82 inci. Baterinya yang dimilikinya juga dapat bertahan hingga 4 jam bergantung pada penggunaannya. Dengan julat harga Rp 7.5 juta yang ditawarkannya, komputer riba ini sangat wajar dimiliki.

7. Acer Aspire V5-573PG

Dengan menjalankan Intel Processor i7-4500U, Acer Aspire V5-573PG-9610 memang bukan yang terpantas di pasaran, tetapi komputer riba ini adalah yang paling cekap dalam penggunaan kuasa. Ya, bateri komputer riba ini boleh bertahan hingga 6.5 jam dalam penggunaan biasa.

V7_V5-Polaris_Champagne_touch_sku-main

Untuk mengimbangi kekuatan prosesor, kad grafik NVIDA GT 750M 4 GB telah disematkan sehingga komputer riba ini dapat menjalankan pelbagai permainan terkini dengan paparan grafik yang baik. Selain itu, RAM 8 GB juga menjamin penggunanya dapat menjalankan pelbagai aplikasi reka bentuk dan penyuntingan video tanpa masalah.

Dipetik dari asuslaptopsreview.com, ciri lain yang dimiliki oleh komputer riba ini termasuk skrin sentuh, OS Windows 8, dan HDD 750 GB. Laptop dengan ketebalan 0,9 inci dan berat 2.5 kg dijual mulai dari Rp 10 juta.

8. Acer Aspire V3-772G

V3-772-hitam-foto_gallery-01

Cukup sukar untuk menentukan apakah Acer Aspire V3-772G-9656 layak dipanggil komputer riba permainan atau komputer riba multimedia. Kerana komputer riba ini mempunyai prestasi seperti komputer riba permainan tetapi dengan bentuk seperti komputer riba multimedia. Mungkin komputer riba ini adalah gabungan kedua-dua jenis komputer riba ini.

Di dapur, komputer riba ini bergantung pada generasi keempat Intel Core i7-4702 MQ. Tidak seperti pemproses Core i7-4500U yang dibuat untuk menjimatkan kuasa, pemproses ini benar-benar bertujuan untuk menghasilkan prestasi maksimum. Lebih-lebih lagi, pemprosesnya juga disepadukan dengan RAM 8 GB.

Bagi kad grafik, komputer riba ini dilengkapi dengan RAM NVIDIA GeForce GTX 760M 2GB yang mampu menjalankan pelbagai permainan yang berkualiti tinggi. Untuk media storan, terdapat pemacu SSD 120 GB dan HDD 750 GB.

Untuk melengkapkan semua kelebihan ini, komputer riba ini menampilkan skrin 17.3 inci dengan resolusi Full HD 1080p. Kerana prestasinya yang hebat, komputer riba ini tentunya hanya mempunyai jangka hayat bateri yang sangat pendek iaitu hanya 2.5 jam. Untuk harga itu sendiri laptop ini berharga mulai Rp 13 juta.

Itulah senarai harga komputer riba Acer terbaik di pasaran pada tahun 2014. Beberapa siri komputer riba mungkin mempunyai spesifikasi dan harga yang berbeza bergantung pada wilayah penjualan. Untuk cadangan lain, anda dapat melihat senarai komputer riba 2014 terbaik atau senarai komputer riba Toshiba terbaik 2014.