Ini adalah Senarai 7 Laptop HP Terbaik pada tahun 2013

Apabila bercakap mengenai komputer riba buatan Hewlett Packard (HP), pasti minda kita akan segera membayangkan komputer riba dengan reka bentuk yang cantik, papan kekunci dan pad sentuh yang selesa, dan pembesar suara yang sangat baik. Di samping itu, HP juga selalu merosakkan penggunanya dengan pelbagai pilihan komputer riba dalam semua saiz, mulai dari netbook 11 inci hingga komputer riba dengan skrin besar. Sekiranya anda berminat untuk membeli komputer riba HP dalam masa terdekat, berikut akan menyemak senarai komputer riba HP terbaik pada tahun 2013.

komputer riba hp terbaik

HP ZBook 15

HP ZBook 15 adalah komputer riba 15.6 inci yang mempunyai prestasi kelas atas. Dibuat untuk memenuhi pelbagai keperluan, komputer riba ini membawa Intel 2.7-GHz Core i7 Haswell, pemproses grafik Nvidia Quadro, dan RAM 16 GB.

Komputer riba ini juga dilengkapi dengan port Thunderbolt untuk proses pemindahan data yang lebih pantas. Ciri lain yang melengkapkan ketangguhan komputer riba ini adalah penutup bawah yang boleh dibuka untuk memudahkan pertukaran cakera keras, serta pengimbas cap jari untuk memperkuat sistem keselamatan.

HP Pavilion g6z-2200

Walaupun HP Pavilion g6z-2200 termasuk dalam barisan komputer riba yang murah, komputer riba ini menawarkan spesifikasi yang sangat memuaskan. Komputer riba 15.6 inci ini dikuasakan oleh pemproses AMD dan berjalan pada sistem operasi Windows 8. Kewujudan sistem suara Dolby dan papan kekunci lengkap dengan nombor pad juga melengkapkan kehebatan komputer riba 5 juta ini.

EliteBook 2570p

Sekiranya anda mencari komputer riba perniagaan yang sukar dan mempunyai sistem keselamatan yang kuat, maka HP Elitebook 2570p layak menjadi pilihan anda. Komputer riba ini dilengkapi dengan skrin 12.5 inci dan prestasi yang sangat tinggi. Selain itu, komputer riba ini juga dilengkapi dengan casis yang diuji MILSPEC, perisian keselamatan ProtectTools, serta pelbagai ciri lain yang benar-benar merosakkan penggunanya.

Chromebook HP Pavilion 14

Sebilangan besar Chromebook yang beredar hari ini adalah netbook yang berukuran di bawah 12 inci. Tetapi Chromebook buatan HP ini direka untuk memaparkan foto dan video dengan lebih baik berkat skrin 14 inci yang dibawanya. Selain layar besar, komputer riba ini juga menyediakan papan kekunci bersaiz penuh yang sangat mudah digunakan untuk menaip dalam jangka masa yang lama.

Folio HP EliteBook 9470M

Selain menginginkan reka bentuk yang indah dan masa boot yang pantas, calon pembeli ultrabook juga biasanya menginginkan peranti yang tahan lama dan mempunyai sistem keselamatan yang kuat. HP berjaya menjawab hasrat ini melalui ultrabook HP EliteBook Folio 9470M. Selain sukar, ultrabook ini juga menyediakan port VGA dan Ethernet dan bateri yang mempunyai daya tahan lebih dari 7 jam.

HP Specter XT TouchSmart Ultrabook 15t-4000

Walaupun nama yang dibawanya sangat sukar untuk diingat dan diucapkan, tetapi HP Specter XT TouchSmart Ultrabook 15t-4000 akan benar-benar memuaskan penggunanya berkat pemproses Intel Core i7 dan skrin sentuh 1080p yang dibawanya. Selain itu, ultrabook ini juga menyediakan port Beats Audio dan Thunderbolt yang masih jarang dijumpai di komputer riba Windows di pasaran sekarang. Sekiranya anda tidak terlalu memikirkan jangka hayat bateri yang lemah, maka ultrabook ini sesuai untuk anda miliki.

Revolusi Telefon bimbit 810

Walaupun pada masa ini terdapat pelbagai jenis komputer riba hibrid yang pelbagai, tetapi HP EliteBook Revolve 810 masih membawa jenis komputer riba hibrid klasik. Ya, komputer riba ini hanya dapat diputar layar untuk berubah dari mod komputer riba ke mod tablet. Walaupun harga yang ditawarkan agak mahal, tetapi komputer riba hibrid ini menawarkan reka bentuk yang menarik, ringan, dan kuat. Selain itu, terdapat juga papan kekunci dan SSD yang sangat pantas.

Baca juga: Ini adalah 10 Jenama Laptop Terbaik di Dunia pada tahun 2013