Senarai Telefon Pintar Android Murah Di Bawah 1 Juta Yang Boleh BBM

Sejak dilancarkan Oktober lalu, aplikasi BlackBerry Messenger (BBM) langsung menjadi permainan untuk pengguna telefon pintar Android. Sayangnya, tidak semua telefon pintar Android dapat menggunakan aplikasi ini untuk pelbagai perkara. Banyak telefon pintar Android kos rendah di bawah 1 juta tidak dapat menggunakannya kerana sistem operasi dan pemproses tidak disokong.

Oleh itu, kali ini kami akan mengkaji 5 telefon pintar Android murah dengan harga di bawah 1 juta yang menyokong sepenuhnya aplikasi BBM. Apakah telefon pintar itu?

Android Murah Di Bawah 1 Juta

Letupan IMO

IMO Blast adalah telefon pintar Android kos rendah terbaru yang dibuat oleh pengeluar tempatan IMO. Telefon pintar ini menyokong sepenuhnya aplikasi BBM kerana membawa spesifikasi yang berkelayakan seperti pemproses MTK 6572 dwi-teras dan RAM 256MB. Telefon pintar 3.5 inci ini juga berjalan pada sistem operasi Android 4.2 Jelly Bean.

Baca Juga: Ledakan IMO, Telefon Pintar Android Murah Yang Boleh BBM

Untuk kamera, telefon pintar yang dijual dengan harga Rp. 649,000 menghadirkan kamera belakang beresolusi 2 MP dan kamera depan 0.3 MP. Bateri yang berkapasiti 1100 mAh juga telah disertakan dalam telefon pintar ini untuk menyokong ketahanannya dalam jangka masa yang cukup lama.

Evercoss A11

Telefon pintar murah seterusnya yang menyokong aplikasi BBM adalah Evercoss A11. Telefon pintar ini, yang sebelumnya dibuat oleh vendor Cross, dilengkapi dengan pemproses dwi-teras 1 GHz dan skrin 3,5 inci. Ciri dual SIM juga telah disematkan pada telefon pintar ini sehingga anda dapat menggunakan dua penyedia sekaligus.

Baca Juga: Evercoss A11, 600 Ribu Telefon Pintar Android Murah Yang Boleh BBM

Dari segi kamera, telefon pintar Evercoss A11 juga menawarkan kamera utama 2 MP dan kamera sekunder 1.3 MP. Untuk harganya, telefon pintar yang berjalan pada sistem operasi Android 4.2 Jelly Bean berharga Rp. 649,000.

Smartfren Andromax C

Sekiranya telefon pintar Android murah dan berkualiti tinggi, Smartfren pastinya tidak mahu ketinggalan. Penjual telekomunikasi tempatan ini menghadirkan Smartfren Andromax C, dengan harga Rp. 715,000. Walaupun masih berjalan pada sistem operasi Android 4.0 Ice Cream Sandwich, telefon pintar ini sudah menyokong aplikasi BBM dengan sangat baik.

Untuk spesifikasi, Andromax C dilengkapi dengan chipset Qualcomm MSM8625 dan pemproses dwi-teras 1GHz. Telefon pintar ini juga mempunyai RAM 512 MB dan kamera 2 MP. Seperti telefon pintar Andromax yang lain, telefon pintar ini juga menyediakan ciri dual SIM yang berjalan di rangkaian GSM dan CDMA.

LG L1 II

Sekiranya tiga telefon pintar yang sebelumnya dibuat oleh pengeluar tempatan, maka sekarang kita beralih kepada telefon pintar yang dibuat oleh pengeluar Korea Selatan, iaitu LG L1 II. Telefon pintar Android termurah dari LG dilengkapi dengan pelbagai ciri yang berkelayakan dan dapat menjalankan aplikasi BBM dengan baik. Menariknya, telefon pintar ini juga hanya berharga Rp. 800,000.

Telefon pintar yang membawa skrin kecil 3 inci menyajikan pelbagai ciri khas LG seperti Cheese Shutter dan LG QuickMemo. Selain itu, telefon pintar yang berjalan pada sistem operasi Android 4.1.2 Jelly Bean juga mempunyai reka bentuk yang sangat elegan yang akan kelihatan cantik di tangan anda.

Samsung Galaxy Star

Telefon pintar Android murah di bawah 1 juta terakhir yang dapat menjalankan aplikasi BBM dengan sangat baik adalah Samsung Galaxy Star. Telefon pintar ini dilengkapi dengan skrin 3 inci dan juga pemproses teras tunggal 1 GHz dan RAM 512 MB. Untuk memori simpanan, telefon pintar ini sudah menyediakan memori dalaman 4 GB dan slot MicroSD yang dapat menampung kapasiti hingga 32 GB. Malangnya, telefon pintarnya adalah Rp. 750,000 ini tidak menyokong rangkaian 3G sehingga hanya dapat digunakan pada jaringan GSM dan EDGE.