Senarai Laptop Acer Terkini dan Terbaik yang Mesti Anda Miliki

Acer adalah pengeluar yang terkenal dengan produk notebook atau netbook yang berkualiti dengan harga murah. Mereka tidak teragak-agak untuk membuat komputer riba dengan spesifikasi perkakasan yang tinggi tetapi masih dapat dicapai oleh pelbagai kumpulan. Di samping itu, mereka juga selalu membuat komputer riba dengan reka bentuk yang cantik dan ciri inovatif. Malah beberapa siri komputer riba yang mereka keluarkan juga dapat menyaingi kehebatan siri Apple Macbook Air. Kali ini, saya akan mengkaji senarai komputer riba Acer terbaru dan terbaik yang dikeluarkan oleh Laptopmag.

Laptop Acer Terkini

Chromebook Acer C710-2055

Laptop Acer baru yang pertama adalah Chromebook Acer C710 yang merupakan kemas kini dari siri C7 sebelumnya. Siri ini menawarkan peningkatan RAM 4 GB dan juga bateri yang dapat bertahan lebih lama iaitu sekitar 6 jam 32 minit. Notebook 11 inci ini juga menyediakan layar dengan resolusi 1366 x 768 piksel, pemproses yang pantas dan prestasi yang berkualiti. Laptop ini sendiri hanya berharga 3 juta rupiah. Malangnya, komputer riba yang murah ini menggunakan sistem operasi Chrome OS yang mungkin kurang dikenali jika dibandingkan dengan Windows.

Laptop Acer Terkini

Acer Aspire V3-551

Acer Aspire V3-551 adalah komputer riba yang ditujukan untuk pengguna yang mahukan komputer riba dengan sistem operasi Windows 8 dengan harga yang berpatutan. Komputer riba ini dengan harga sekitar 5.5 juta rupiah menghadirkan pemproses AMD dengan RAM 6GB, cakera keras 150GB, dan juga sokongan USB 3.0. Walaupun touchpad dan kualiti suara kelihatan standard, tetapi komputer riba ini dilengkapi dengan keyboard yang selesa dan juga paparan skrin yang sangat baik.

Laptop Acer Terkini

Acer Aspire S7-191

Komputer riba Acer seterusnya adalah ultrabook cantik yang siap untuk menjatuhkan MacBook Air dari takhta, Acer Aspire S7-191. Ultrabook, yang berharga sekitar 13 juta rupiah, menawarkan layar sentuh HD 11 inci penuh dan juga Windows 8. Dengan berat hanya 1,1 kg dan tebal 0,5 inci, ultrabook ini jelas lebih ringan dan lebih tipis daripada Macbook Air. Ultrabook yang terbuat dari aluminium juga menyediakan bateri yang dapat bertahan selama 3 jam 51 minit dalam penggunaan biasa.

Laptop Acer Terkini

Acer Aspire M5-481PT

Acer Aspire M5-481PT adalah komputer riba yang dilengkapi dengan Windows 8 dan harganya sekitar 8.5 juta rupiah. Komputer riba ini menampilkan skrin sentuh responsif berukuran 14 inci dengan resolusi 1366 x 768 piksel. Dari segi prestasi, komputer riba ini dikuasakan oleh Intel Core i5 dan RAM 6GB. Terdapat juga pemacu DVD, cakera keras 500GB dengan SSD 20GB yang akan mempercepat proses boot. Kualiti audio yang ditunjukkan oleh komputer riba ini juga sangat memuaskan bagi peminat muzik. Komputer riba ini juga menjadi salah satu Laptop Terbaik tahun 2013.

Laptop Acer Terkini

Garis Masa Acer AspireU M5-581TG

Komputer riba Acer terakhir adalah komputer riba permainan yang sesuai untuk pemain. Acer Aspire TimelineU M5-581TG membawa skrin 15.6 inci yang dikuasakan oleh grafik Nvidia Kepler sehingga penggunanya dapat memainkan pelbagai permainan terbaru. Nasib baik, Acer cukup pintar untuk menggunakan pemproses Intel Ivy Bridge sehingga harganya tetap dalam julat 9.5 juta rupiah. Dengan berat hanya 2.4 kg, komputer riba ini jauh lebih ringan daripada komputer riba 15 inci yang lain di pasaran. Selain itu, komputer riba ini juga mempunyai bateri yang mampu bertahan hingga 7 jam 29 minit.

Laptop Acer yang manakah sesuai untuk anda?

Dari 5 komputer riba Acer terbaru di atas, anda boleh memilih komputer riba yang sangat sesuai dengan keperluan anda. Sekiranya anda mahukan komputer riba murah yang hanya digunakan untuk keperluan pejabat atau kampus, maka Chromebook Acer C710-2055 adalah pilihannya. Sekiranya anda mahukan komputer riba yang mampu melakukan pelbagai aktiviti harian, maka Acer Aspire V3-551 dan Acer Aspire M5-481PT. maka jika anda mahukan ultrabook ringan dan nipis seperti Macbook Air, maka anda boleh memilih Acer Aspire S7-191. Akhirnya, komputer riba Acer Aspire TimelineU M5-581TG sangat sesuai untuk anda peminat permainan.