Kaji Angry Birds Star Wars II untuk Android, iOS dan Windows Phone

Pada bulan November 2012, permainan Angry Birds Star Wars dilancarkan di pasaran dengan pelbagai perubahan dari permainan Angry Birds sebelumnya. Permainan ini menyajikan burung yang dibuat serupa dengan watak dalam filem Star Wars dengan pelbagai gerakan baru. Kini Rovio kembali untuk melancarkan permainan sekuel, bernama Angry Bird Star Wars II. Sama seperti edisi sebelumnya, permainan ini juga mengembalikan pelbagai watak dan ciri terkini yang sangat menarik. Ingin tahu? Lihat ulasan berikut.

mengkaji perang bintang burung yang marah ii

Permainan Angry Birds Star Wars II

Walaupun menampilkan pelbagai perubahan dalam setiap siri, Angry Birds tidak pernah keluar dari cengkamannya sebagai permainan aksi-teka-teki. Perbezaannya adalah, dalam siri Angry Birds Star Wars II ini anda tidak hanya mengawal burung untuk memusnahkan babi kerana sekarang anda dapat mengawal babi untuk memusnahkan burung. Menarik kan?

Sekiranya dalam edisi sebelumnya ada watak seperti Qui-Gon Jinn, Obi-Wan Kenobi, Yoda, Jar Jar Binks, Yoda, dan lain-lain, maka dalam edisi Angry Birds Star Wars II ini, anda boleh menemui beberapa watak tambahan seperti Boba Fett, Darth Sidious, Darth Maul, dan Darth Vader. Permainan ini sendiri berlaku di dua tempat, iaitu Naboo dan Tatooine. Apabila anda baru bermula, anda akan diberi pilihan untuk menjadi burung atau babi. Setelah memilih anda tidak boleh mengubahnya sehingga anda mendapat sejumlah mata.

Setiap watak dalam permainan Angry Birs Star Wars II mempunyai kemampuan khas yang sama seperti watak dalam filem asal seperti menembakkan roket, laser, elektrik, dan lain-lain. Watak-watak ini tidak tersedia pada awalnya kerana watak itu akan terbuka seiring meningkatnya tahap yang anda mainkan. Tetapi anda juga boleh mendapatkan watak dengan segera dengan menukarnya dengan mata yang anda ada. Di samping itu, anda juga boleh membeli watak-watak ini jika anda ingin memilikinya sejak awal permainan.

Cara bermain dari permainan Angry Birds Star Wars II masih sama seperti sebelumnya, iaitu menembak sasaran hingga hancur. Kedengarannya sungguh membosankan, tetapi kehadiran watak baru dengan gerakan baru cukup menambah daya tarikan permainan ini. Malangnya, kesukaran memperoleh 3 bintang menjadikan permainan ini lebih bergantung pada keberuntungan daripada kemahiran pemain.

Grafik dan Suara

Permainan Angry Birds Star Wars II menampilkan reka bentuk watak yang sangat baik. Pereka Rovio benar-benar berjaya menampilkan watak-watak dalam filem Star Wars dalam bentuk burung dan babi. Walaupun pada awalnya kedengarannya agak tidak masuk akal, tetapi hasil yang dibuat oleh pereka ini benar-benar memukau para pencinta permainan. Sementara dari segi audio, permainan ini juga pantas dilakukan kerana menggunakan muzik yang diambil secara langsung dari filem Star Wars sehingga dapat memberikan kesan nyata bagi para pemain.

Kesimpulannya

Walaupun masih membawa permainan yang sama dengan siri sebelumnya, tetapi permainan Angry Birds Star Wars II berjaya memberikan sesuatu yang baru untuk para peminatnya. Permainan ini dilengkapi dengan pelbagai watak baru dan tentunya juga dengan kebolehan khas baru. Selain itu, pilihan untuk menjadi burung atau babi juga merupakan kelebihan utama yang ditawarkan oleh permainan ini. Permainan ini sendiri tersedia untuk peranti iOS, Android dan Windows Phone 8 dan berharga $ 0.99.

Muat turun: iOS - Android (Percuma, Premium) - Windows Phone 8