10 Aplikasi Paling Mahal di PlayStore yang Sedia Menjadi Buruk 2020

Sudah tahu, sila, jika PlayStore sesungguhnya adalah gudang aplikasi dan permainan khusus untuk pengguna Android? Di PlayStore, pengguna Android dapat mencari pelbagai aplikasi dan permainan, ada yang berbayar dan ada yang percuma. Aplikasi percuma tentunya lebih gemar berbanding dengan aplikasi berbayar.

Sekarang untuk aplikasi berbayar mempunyai harga yang bervariasi dengan kisaran harga dalam kisaran puluhan ribu dan aplikasi berbayar yang jarang disatukan lebih dari 100,000 rupiah. Tetapi ini tidak berlaku untuk 10 aplikasi termahal di PlayStore ini. Ya, aplikasi ini ditambat pada super mahal harga dan sudah tentu membuat miskin.

Aplikasi termahal di PlayStore

Ingin mencuba aplikasi yang berharga berjuta-juta? Sekiranya demikian, anda boleh membeli aplikasi paling mahal!

1. Aplikasi Paling Mahal

Aplikasi Paling Mahal

Sekiranya anda ingin membeli aplikasi mahal di PlayStore hanya untuk pamer, Aplikasi Paling Mahal adalah salah satu aplikasi yang boleh anda beli. Apa yang terdapat dalam aplikasi ini? Tidak ada. Di bahagian keterangan itu tertulis "Pamerkan kepada rakan dan keluarga bahawa anda memiliki aplikasi termahal di dunia."

Artinya, aplikasi ini hanya untuk acara pamer bahawa anda boleh membeli aplikasi paling mahal dengan harga $ 500 atau setara dengan 5.5 juta. Oh ya,  aplikasi yang paling mahal cukup ringan kerana hanya menggunakan 1.4 MB ruang pada telefon bimbit anda. Berminat untuk membeli aplikasi ini?

2. Aplikasi termahal - Uberich

Aplikasi paling mahal - Uberich

Aplikasi termahal - Uberich adalah aplikasi termahal yang dijual di PlayStore. Perhatikan sehingga artikel ini ditulis, Aplikasi termahal - Uberich dijual pada harga 5.3 juta,  WOW! Tetapi kandungan aplikasi ini sebenarnya tidak begitu penting  Aplikasi ini berfungsi untuk membuat kad pengenalan sahaja, tidak ada perkara istimewa lain.

Tetapi, dalam keterangan aplikasinya mengatakan bahawa Kad Pengenalan yang dibuat dengan Aplikasi paling mahal - Uberich sangat istimewa dan berbeza dari yang lain. Hm,  adakah anda ingin tahu? Yang jelas, anda boleh membuat Kad Pengenalan yang mahal kerana aplikasinya menjadikan Kad Pengenalannya juga mahal.

3. Kemewahan Paling Mahal 2048

Kemewahan Paling Mahal 2048

Adakah anda tahu permainan 2048 yang biasa untuk menajamkan otak? Nah, ternyata ada juga yang menjual permainan dengan harga yang sangat tinggi yang  anda tahu,  iaitu The Most Expensive Luxury 2048. Lalu berapa harga untuk permainan ini? Sehingga artikel ini ditulis, ternyata The Most Expensive Luxury 2048 terjual lebih dari 5.3 juta! Wah, terlalu mahal!

Keunikan permainan ini adalah bahawa anda tidak boleh  mengurungkan  permainan alias tidak dapat menghapus permainan. Kemudian, permainan ini juga tidak memberikan  kecurangan. Maksudnya, jika anda bermain permainan ini, ia adalah permainan yang benar-benar murni tanpa  punggung, simpanan,  dan ciri lain. Hmm,  menarik juga tapi sangat mahal, ya?

4. Lagu Paling Mahal

Lagu Paling Mahal

Suka mendengar lagu? Jadi, mungkin anda berminat membeli aplikasi yang menyediakan lagu-lagu paling mahal. Seperti namanya, aplikasi Lagu Paling Mahal diklaim hanya memiliki lagu-lagu yang elegan, sehingga aplikasi itu mahal.

Di samping itu, aplikasi Lagu Paling Mahal mendakwa bahawa lagu dalam aplikasi ini hanya eksklusif semasa anda membeli aplikasi ini. Lagu-lagu seperti apa yang  ada dalam aplikasi ini? Tidak ada yang tahu kerana sehingga artikel ini ditulis tidak ada yang membeli aplikasi tersebut. Berminat untuk membelinya? Aplikasi ini dijual dengan harga sekitar 4 juta!

5. Penunggang Trafik Paling Mahal

Penunggang Trafik Paling Mahal

Suka bermain permainan lumba motosikal? Baiklah, kali ini akan mengesyorkan permainan perlumbaan motor berbayar. Tetapi jangan terkejut dengan harga permainan. Kerana permainan yang disebut Most Expensive Traffic Rider ini berharga Rp5.155.268 juta! Adakah permainan ini menyeronokkan? Hmm,  permainan ini sebenarnya sama seperti permainan lumba motor pada umumnya.

Dalam permainan ini, pemain hanya perlu bermain dengan penuh kekuatan dan memenangi perlawanan. Sekiranya anda berjaya menang maka anda berhak mendapat markah. Selain mendapat skor, anda juga berhak mendapatkan duit syiling tambahan untuk memperbaharui dan  menaik taraf motosikal anda  . Sama seperti permainan lumba motosikal lain,  bukan ? Ingin mencuba bermain permainan?

6. Permainan Bola Paling Mahal 2

Permainan Bola Paling Mahal 2

Seterusnya adalah Permainan Bola Paling Mahal 2. Seperti namanya, ini adalah permainan bola termahal di PlayStore. Cara bermainnya mudah, anda hanya perlu menggulung bola ke landasan yang betul. Tetapi, setiap jalan yang dilalui ada beberapa halangan dan rintangan. Baiklah, tugas anda adalah untuk menghilangkan semua rintangan di lorong bola.

Selain cara mudah untuk bermain, tetapi permainan ini telah menyiapkan sekitar 56 tahap dengan rintangan dan cabaran yang berbeza. Lalu, apa yang istimewa dari permainan bola lain? Tidak ada, seperti Color Bump 3D, anda boleh memasang secara percuma. Tetapi, jika anda ingin bermain permainan ini, anda boleh membeli 4,8 juta permainan ini secara langsung di sini.

7. Bonney's Gyn. Pembedahan, Edisi ke-11

Bonney's Gyn. Pembedahan, Edisi ke-11

Walaupun merupakan salah satu aplikasi termahal di PlayStore, mungkin anda yang merupakan doktor memerlukan Bonney's Gyn. Pembedahan, Edisi ke-11. Kerana aplikasinya dipatok dengan harga Rp 1,775,712 menjelaskan cara mengoperasikan yang betul dan tepat.

Tidak seperti aplikasi mahal sebelumnya, anda lebih berbaloi ketika membeli Bonney's Gyn. Pembedahan, Ed ke-11, jika anda benar-benar memerlukannya. Bagus, aplikasi ini sentiasa dikemas kini dengan kaedah operasi baru, anda tahu. Minat membeli?

8. Atlas Warna Perubatan Dalaman

Atlas Warna Perubatan Dalaman

Sebenarnya, aplikasi The Color Atlas of Internal Medicine adalah satu jenis dengan Bonney's Gyn, bezanya aplikasi ini lebih mesra kepada orang awam. Oleh itu, bukan hanya doktor yang dapat menikmati kelebihan The Color Atlas of Internal Medicine.

Kerana aplikasinya, yang memiliki harga Rp 1.723.472, menjelaskan berbagai penyakit dan ciri penyakit tersebut. Yang bagus, The Atlas Warna Perubatan Dalaman dilengkapi dengan warna yang menarik, tidak hitam dan putih seperti Bonney's Gyn.

Ya, walaupun orang biasa dapat memanfaatkan ciri penyakit dan diagnosisnya, mereka masih menggunakan istilah ubat. Oleh itu, agak mengecewakan jika anda tidak memahami istilah perubatan.

9. Buku Teks Pediatrik Nelson

Buku Teks Nelson Pediatrik

Ia tidak biasa lagi jika buku perubatan mempunyai harga yang sangat tinggi, begitu juga dengan Buku Teks Pediatrik Nelson. Buku mengenai pediatrik dibuat dalam  bentuk buku teks aplikasi. Sebenarnya, dimasukkan sebagai salah satu aplikasi termahal di PlayStore. Tetapi, aplikasi ini tentunya tidak semahal aplikasi Abu Moo.

Dalam aplikasi itu, anda boleh mendapatkan maklumat terkini mengenai pediatrik sesuai dengan sains perubatan. Yang istimewa, Buku Teks Nelson Pediatrics dilengkapi dengan ciri-ciri yang sepadan, di mana anda boleh menandakan setiap perkataan dengan sorotan. Malah, terdapat juga ciri-ciri nota, sejarah, penanda buku, dan lain-lain. Sekiranya anda memerlukan buku teks ini, silakan beli dengan harga Rp 1,658,460.

10. Perubatan Sukan 5-Minit

Perubatan Sukan 5 Minit

Terdapat aplikasi yang lebih mahal tetapi masih berbaloi untuk dibeli, namanya adalah aplikasi Perubatan Sukan 5 Minit. Ini adalah aplikasi yang akan mendiagnosis penyakit atau kecederaan yang berlaku pada atlet atau anda yang suka bersukan.

Dalam Perubatan Sukan 5-Minit, akan menerangkan ciri-ciri penyakit ini untuk sendi, lutut, kecederaan ringan, hingga kecederaan parah. Malangnya, semua penjelasan dalam Perubatan Sukan 5-Minit menggunakan Bahasa Inggeris dengan istilah perubatan. Jadi, mungkin bagi orang biasa akan merasa tidak senang membaca. Minat membeli? Muat turun aplikasi dengan harga IDR 1,355,414 di pautan ini.

Cadangan Permohonan Lain

Selain 10 aplikasi yang telah disebutkan sebelumnya, masih ada aplikasi lain yang pernah menjadi salah satu aplikasi paling mahal di PlayStore. Tetapi pada masa ini aplikasi berikut tidak lagi tersedia di PlayStore.

1. Abu Moo

Abu Moo

Anda adalah pengumpul batu permata seperti berlian? Jika ya, boleh ya cuba untuk memuat turun satu aplikasi yang dibawa Abu Moo. Oleh itu, pemaju Abu Moo sendiri telah mengembangkan enam aplikasi yang akan memaparkan maklumat dan penerangan tentang batu permata yang berbeza. Sebagai contoh, aplikasi Amethyst akan menerangkan batu permata Amethyst, serta aplikasi lain.

Walau bagaimanapun, untuk mencari batu permata penjelasan dalam permohonan yang dibuat oleh Abu Moo ini, anda perlu untuk set mengetepikan Rp 5.5 juta bagi setiap permohonan, manakala Abu Moo mempunyai 6 aplikasi yang berbeza, boleh dikira dong bagaimana mahal permohonan ini.

Apa fungsi? Tidak ada yang istimewa, anda hanya dapat mengetahui tentang batu permata dan setiap gambar dalam aplikasi yang dibuat oleh Abu Moo dapat dijadikan wallpaper. Bagaimana, berminat untuk mencari batu permata dan menggunakan kertas dinding dari Abu Moo? Sayangnya, aplikasi yang mempunyai tajuk "paling mahal di PlayStore" tidak lagi tersedia di PlayStore.

2. Saya Kaya (Aplikasi Paling Mahal)

Saya Kaya (Aplikasi Paling Mahal)

Aplikasi paling mahal dipegang oleh I Rich (Aplikasi Paling Mahal). Seperti namanya, aplikasi ini dikatakan hanya untuk orang yang berkemampuan. Kerana harga aplikasi ini juga sangat hebat, yakni lebih dari Rp. 5 juta,  wow ! Menurut Play Store, terdapat lebih daripada 10 orang yang telah membeli aplikasi ini dan memberikan komen positif mengenai I Am Rich (Aplikasi Paling Mahal). Aplikasi sebenar apa,  bagaimanapun ?

Menurut keterangan di PlayStore, ini adalah aplikasi untuk pelaburan. Di sini pengguna akan diarahkan untuk menjadi pelabur. Pelabur yang juga tidak mempunyai banyak maklumat mengenainya. Tetapi jelas, aplikasi ini mendakwa menjadikan penggunanya kaya melalui pelaburan yang boleh mencecah $ 100 ribu dolar! Berminat untuk membeli aplikasi?

3. Permainan Paling Mahal

aplikasi termahal di plyastore Game Paling Mahal

Game Paling Mahal tidak dapat disebut aplikasi melainkan permainan teka - teki. Sebenarnya, permainan ini tidak jauh berbeza dengan permainan teka-teki lain, satu-satunya perbezaan adalah harganya. Biasanya, kebanyakan permainan teka-teki ditawarkan secara percuma, tetapi untuk Permainan Paling Mahal, harganya hebat, Rp 5.389.469.

Bagaimana untuk bermain? Anda hanya perlu memadankan warna yang sama, seperti bermain gula-gula. Sangat mudah, bukan ? Anda bersedia bermain Permainan Paling Mahal, yang bermaksud anda sanggup mengeluarkan wang yang setara dengan membeli telefon Android. Minat?

4. Pemain Muzik Paling Mahal

Pemain Muzik Paling Mahal

Seterusnya, kami mengesyorkan aplikasi mahal yang dibuat oleh  pemaju  Blinkey. Aplikasi ini disebut Pemain Muzik Paling Mahal dengan fungsi sebagai pemain muzik.

Ya, seperti GOM, atau pemain MP3 lain, Pemain Muzik Paling Mahal juga dapat memainkan lagu yang anda suka. Tetapi, aplikasi ini tidak percuma dan anda perlu mengeluarkan sekitar 4.8 juta untuk dapat menggunakan aplikasi ini.

Walaupun nampak sangat mahal, ternyata aplikasi ini juga sama dengan aplikasi pemain muzik yang lain  Kerana, di sini juga terdapat ciri  penyamaan. Di samping itu, aplikasi ini juga mendakwa dapat memainkan lagu tanpa menghisap banyak bateri HP. Malah, aplikasi ini juga mendakwa dapat mengeluarkan suara yang lebih lembut berbanding dengan aplikasi pemain muzik yang lain.

Tetapi sayangnya, aplikasi ini hanya dapat memainkan lagu di  luar talian  dan tidak dapat memuat turun atau  mengalirkan  lagu secara  dalam talian,  seperti Spotify atau JOOX.

5. Aplikasi AndroidWear Paling Mahal

Aplikasi AndroidWear Paling Mahal

Tiga aplikasi sebelumnya khusus untuk pengguna mudah alih, jika ini khusus untuk pengguna Android Wear. Jangan tanya tentang penggunaan Aplikasi AndroidWear Paling Mahal, kerana sebenarnya tidak ada apa-apa.

Dalam keterangan itu juga dijelaskan bahawa Aplikasi AndroidWear Paling Mahal hanya untuk orang yang suka bersenang-senang. Bahkan ada penjelasan hanya untuk "Bersenang-senang." Nah, jika hanya untuk keseronokan dan kesenangan, anda sanggup membayar Rp.5.500.000?

Ya, itulah aplikasi paling mahal kesepuluh di PlayStore. Sebilangan besar aplikasi mempunyai fungsi yang tidak penting dan cenderung tidak berbaloi untuk dibeli. Namun, jika anda ingin tahu, kenapa anda boleh membeli aplikasinya lebih awal. Sebenarnya banyak aplikasi mahal lain, anda boleh mencari di PlayStore dengan kata kunci "aplikasi paling mahal."