10 Cadangan Permainan Perang PC Terbaik untuk Pemain Permainan

Di tengah-tengah percambahan permainan Android MOBA, permainan PC yang juga berkembang dari semasa ke semasa tidak pernah kosong dari peminat. Selain mempunyai jalan cerita yang semakin menarik dan bervariasi, paparan grafik pada PC kini semakin merosakkan pemain. Kerana sukar bagi pemain sejati untuk melepaskan permainan PC begitu sahaja.

Salah satu jenis permainan PC yang popular untuk dimainkan adalah permainan perang atau wargame. Bagi anda peminat permainan strategi ini, telah memilih 10 permainan perang PC terbaik yang boleh anda cuba bermain di rumah. Berikut adalah senarai.

1. Metal Gear Solid V: Kesakitan Phantom

Metal Gear Pepejal V

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain adalah permainan PC bertema perang yang pantas mendapat perhatian peminat permainan di dunia. Bukan hanya mempamerkan kualiti grafik yang baik, tetapi permainan ini memberi kebebasan kepada pemain untuk menjelajah setiap misi. Permainan ini berlaku pada tahun 1984 semasa Perang Dingin antara Kesatuan Soviet dan Afghanistan.

Pemain akan menjalankan misi pembalasan berdasarkan kisah sebelumnya dalam permainan Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Dalam Metal Gear Solid V: Pemain Phantom Pain akan terjun ke dalam perang saudara antara kedua-dua negara dan melawan wabak ini kerana parasit mematikan yang diciptakan oleh musuh.

Bagi pencinta permainan perang PC, MGS V: Phantom Pain boleh menjadi alternatif apabila anda bosan dengan jalan cerita yang monoton dalam permainan perang yang ada. Selain kualiti grafik yang cukup baik, permainan PC ini dapat dimainkan di luar talian. Secara umum, output permainan Konami ini layak menjadi salah satu permainan perang PC terbaik yang mesti dikumpulkan di rumah.

2. Medan Perang V

Medan perang V

Sekiranya anda adalah antara pemain yang pernah terlibat dalam Battlefield I. Kemudian, anda harus bersetuju sekiranya Battlefield V diletakkan sebagai permainan FPS ( first-person shooter ) terbaik untuk kelas permainan PC. Mengambil masa pengaturan semasa Perang Dunia II, pemain akan merasa seronok ketika berhubungan langsung dengan Nazi.

Jelas permainan Battlefield V memang cukup bagus, malah boleh dikatakan lebih baik daripada permainan pendahulunya Battlefield 1. EA DICE tidak hanya berjaya membuat pengaturan lebih hidup dan cukup tegang dengan runtuhan puing-puing bangunan yang siap untuk menghujani para pemain.

Namun, para pemain juga akan merasa tegang ketika mengendalikan setiap senjata, sehingga kesulitan yang dirasakan ketika bermain jauh lebih banyak. Terdapat satu perkara menarik dari Battlefield V, bahawa para pemain juga akan diberi maklumat mengenai identiti watak yang dimainkan. Ini menjadikan permainan perang PC yang satu ini nampak lebih nyata dan lebih hidup.

3. Medan Perang 1

Medan perang 1

Mempunyai enam jalan cerita, output permainan EA DICE ini tidak akan membuat pemain merasa bosan. Mengambil latar belakang Perang Dunia I, pemain dapat merasakan keganasan yang bersembunyi dari pasukan Nazi. Satu perkara yang menjadi perhatian dalam permainan 2016 ini yang dilancarkan adalah mod berbilang pemain.

Pemain boleh mengalami bermain dalam mod berbilang pemain dengan 64 pemain secara serentak. Kerana keberanian EA DICE dalam melancarkan ciri ini, wajarlah permainan Battlefield 1 mendapat banyak pujian dari pengkritik.

Selain pemain yang dapat memilih dan merasakan bahagian dari pasukan tentera yang berbeza, kualiti grafik yang ditawarkan di Battlefield 1 juga tidak mengecewakan. Oleh itu, Battlefield 1 layak menjadi permainan perang PC yang semestinya dimiliki oleh setiap peminat permainan sejati.

4. Syarikat Wira

Syarikat Wira

Permainan perang PC berikutnya, yang berjudul Company of Heroes, diluncurkan pada tahun 2006. Permainan ini berlangsung semasa Perang Dunia II di Carentan, sebuah kota kecil di pinggiran Perancis, antara pantai Utah dan Omaha. Carentan City memang merupakan lokasi yang strategik dalam Perang Dunia II.

Salah satu sorotan dalam permainan ini adalah jalan cerita yang diadaptasi dari banyak kisah benar yang berlaku dalam Perang Dunia II. Dalam permainan ini, para pemain mesti lebih fokus pada peralatan persenjataan serta bahan bakar dan sumber daya manusia ketika bertempur.

Company of Heroes adalah salah satu permainan strategi dengan Top Down Shooter Game yang cukup menarik. Seperti ketika anda berada di Falais Pocket di mana para pemain mengepung pasukan musuh.

5. Medan Perang PlayerUnknown (PUBG)

Medan Perang PlayerUnknown

Siapa yang tidak biasa dengan permainan perang satu ini? Sebilangan besar atau mungkin hampir semua pemain di seluruh dunia mengetahui permainan ini. PUBG memang telah menjadi salah satu permainan perang PC terbaik yang mempunyai banyak peminat.

Kerana popularitinya, permainan ini telah menjadi permainan yang banyak dipertandingkan dalam kejuaraan e-sukan di seluruh dunia. Permainan berbilang pemain dengan 99 pemain ini memang cukup untuk dapat memacu pemain adrenalin, kerana pemain diharuskan untuk terus waspada dan pandai membuat strategi dalam bertahan.

Selain bermain solo, pemain juga boleh bermain bersama atau empat dalam satu pasukan. Oleh kerana permainan perang satu ini mesti dimainkan secara dalam talian, para pemain juga mesti mempunyai rangkaian internet yang cukup baik agar tidak terganggu semasa permainan.

6. Perang Tambang Ini

Perang Tambang Ini

War of Mine ini adalah permainan yang dilancarkan pada tahun 2014. Permainan produksi 11 Bit Studio ini adalah permainan perang PC yang cukup unik dan menarik. Tidak seperti permainan perang yang telah dibincangkan di atas, dalam permainan ini pemain tidak akan terlibat secara langsung dalam situasi perang. Namun, pemain mesti mengatur strategi agar watak yang dimainkannya dapat bertahan.

Sama seperti slogan permainan yang berbunyi ' Dalam perang, tidak semua orang adalah askar ', watak-watak dalam permainan ini juga kebanyakannya tidak mempunyai latar belakang ketenteraan. Akibatnya para pemain diharuskan dapat membuat keputusan yang tepat ketika mengambil tindakan.

Permainan ini, yang diilhami oleh kisah penduduk Sarajevo yang dikepung selama 1425 hari dalam perang Bosnia, adalah permainan perang PC yang diperlukan dalam koleksi anda.

7. Call of Duty: Ops Hitam 4

Call of Duty

Walaupun permainan francais yang satu ini baru dilancarkan pada akhir tahun 2018. Namun, permainan perang ini sudah mempunyai sejumlah peminat. Call of Duty: Black Ops 4 adalah permainan FPS dengan mod berbilang pemain yang menarik, kerana pemain dapat memilih banyak tetapan tempat yang unik seperti Ancient Rome, Alcatraz Prison, dll.

Cuma begitu, kerana permainan ini memfokuskan pada mod berbilang pemain, anda harus bermain dengan rakan lain. Walaupun pada hakikatnya anda masih boleh bermain secara solo, fokus cerita akan beralih kepada watak ' Pakar '.

Di samping itu, permainan ini juga menyediakan mod pemadaman , yang merupakan permainan pertempuran kerajaan seperti PUBG. Walaupun mempunyai banyak pilihan mod, tetapi permainan COD: Black Ops 4 ini hanya boleh dimainkan secara dalam talian. Oleh itu, akses internet yang baik adalah perkara terpenting di sini.

8. Rom: Perang Total

Perang Total Rome

Rome: Total War adalah permainan RTS ( strategi masa nyata ) yang dikeluarkan pada tahun 2004 oleh SEGA. Permainan perang ini menjadi salah satu permainan perang PC terbaik yang mendapat banyak ulasan positif. Oleh itu, tidak hairanlah bahawa permainan Rome: Total War berada dalam senarai 10 permainan perang PC terbaik yang pernah ada.

Permainan RTS ini mengambil latar Empayar Rom pada masa lalu. Game Rome: Total War membolehkan pemain menggerakkan pasukan mereka secara besar-besaran ke arah musuh. Penasaran dengan permainan perang PC klasik ini? Anda mesti menjadikan salah satu permainan perang terbaik sebagai koleksi.

9. Tangisan Jauh 5

Tangisan Jauh 5

Far Cry 5 adalah permainan kegemaran ramai pemain kerana jalan cerita dan grafik yang menarik. Dikeluarkan pada awal 2018 oleh Ubisoft, Far Cry 5 adalah siri terlaris. Far Cry 5 sendiri menceritakan kisah seorang sheriff (pegawai pemerintah) yang ditugaskan untuk menangkap Joseph Seed di wilayah Hope Country.

Konsep permainan dunia terbuka ini membolehkan pemain meneroka kawasan mana pun secara bebas. Permainan FPS ini sememangnya cukup menarik bagi pemain. Selain boleh dimainkan secara solo, permainan ini juga boleh dimainkan berbilang pemain. Salah satu kelebihan lain ialah permainan ini juga dapat dimainkan di luar talian.

10. Tom Clancy's Bahagian 2

Tom Clancy's Bahagian 2

Tom Clancy's adalah permainan perang PC terbaik seterusnya yang menjadi kegemaran di kalangan pemain di seluruh dunia. Mempunyai banyak siri, Tom Clancy's selalu berjaya memukau dengan grafiknya.

Permainan FPS Ubisoft mesti dimiliki oleh peminat permainan. Bahagian 2 itu sendiri adalah kesinambungan dari siri pertama di Washington DC. Para pemain ditugaskan untuk menjaga keselamatan mangsa yang selamat dalam perang saudara dari perompak jahat. Berminat untuk bermain permainan perang PC ini? Koleksi sekarang!

Nah, itulah 10 cadangan untuk permainan perang PC yang mesti dimiliki oleh pemain sejati. Maklumat mengenai cadangan untuk permainan terbaik lain boleh didapati di sini.