10 Permainan Survival PC yang Disyorkan Sedia Memacu Adrenalin

Sekiranya anda seorang pemain permainan sejati, tentu anda sudah biasa dengan permainan genre survival . Membawa konsep dunia terbuka , nuansa bermain permainan ini benar-benar sangat mencabar.

Permainan jenis ini pada dasarnya memaksa anda bertahan dengan segala cara. Oleh itu permainan survival mempunyai tahap kesukaran yang rumit dan musuh yang dahsyat yang harus dihadapi.

Namun, bagi seorang pemain permainan, kesukaran seperti itu sebenarnya menjadi pencetus untuk menyelesaikan siri permainan. Bermain permainan survival sekarang menarik kerana mempunyai kesan visual yang lebih moden.

Untuk menambahkan kegembiraan anda dalam bermain permainan, kali ini telah merangkum sejumlah permainan survival PC yang menarik dan mendebarkan. Berikut adalah senarai.

1. Yang Terakhir dari Kita

Yang terakhir antara kita

Sementara menunggu sekuel kedua permainan yang satu ini, tidak ada salahnya untuk meninjau siri pertama The Last of Us. Dalam permainan ini, anda akan mengawal watak lelaki bernama Joel.

Akibat wabak jamur yang mematikan, separuh populasi bumi menjadi makhluk yang mematikan. Joel mesti melahirkan Ellie, seorang gadis yang kebal terhadap virus untuk dibawa ke tempat tujuannya.

The Last of Us membawa permainan penembak orang ketiga , jadi watak utama dapat dilihat dengan jelas. Anda harus menjimatkan penggunaan senjata, kerana jika sering digunakan, fungsinya akan hancur.

Untuk melawan clicker (manusia yang dijangkiti virus kulat), anda hanya perlu membungkuk dan menikamnya di belakang. Selagi tidak mengeluarkan suara, itu adalah kaedah paling berkesan untuk membunuh makhluk itu.

2. Keadaan Pereputan 2

Keadaan Kemerosotan 2

Bagi mereka yang pernah bermain siri pertama State of Decay pastinya tahu bagaimana bermain permainan ini. Di bandar yang dijangkiti wabak virus, anda mesti berusaha bertahan dari serangan zombie.

Anda mesti mencari bekalan, membuat perlindungan dengan mangsa lain . Pada akhirnya anda harus dapat keluar untuk menyelamatkan diri dari bandar.

Konsep Blood Plague menjadi permainan terbaru dalam permainan ini. Sekiranya watak dimainkan atau mangsa yang selamat dalam komuniti anda dijangkiti, anda boleh mengobatinya, mengusirnya atau membunuhnya dengan segera.

Sekiranya anda tidak mahu mengalami nasib seperti itu, maka berhati-hatilah ketika bertemu zombi dengan mata merah. Mereka boleh menyebarkan virus melalui darah ketika anda memerangi mereka.

3. Hutan

Hutan

Menawarkan mekanisme permainan penembak orang pertama , The Forest memberikan perspektif tegang dalam permainan seram bertahan hidup . Dalam permainan ini, anda diberitahu sebagai mangsa nahas kapal terbang.

Namun, anda terdampar di hutan, dan mendapati anak anda diculik oleh sosok misteri. Sejak itu, pengembaraan untuk mencari anak anda bermula di hutan.

Untuk terus hidup, anda mesti mencari bahan untuk membina tempat perlindungan. Dalam permainan ini, anda boleh memburu haiwan sebagai sumber makanan anda.

Namun, kehadiran tokoh misteri dalam bentuk sekumpulan kanibal menghalang pencarian anda. Anda harus bertahan dengan segala cara agar tidak menjadi mangsa kanibal, kemudian terus melalui hutan sehingga anda menemui anak anda.

4. Hari Berlalu

Hari Berlalu

Dalam permainan ini anda bermain sebagai watak bernama Deacon. Dia adalah seorang nomad yang fokus pada kelangsungan hidup ketika wabak zombie merebak ke seluruh dunia.

Apabila wabak virus mematikan merebak di seluruh dunia, makhluk hidup terbahagi kepada dua. Mereka yang dijangkiti berubah menjadi zombi, dan yang lain seperti kehilangan semangat dan sanggup melakukan apa sahaja untuk terus hidup.

Untuk terus bertahan, anda diharuskan melakukan perjalanan dari satu tempat ke tempat lain. Anda mempunyai motor yang boleh digunakan, tetapi penggunaannya mesti menjimatkan kerana kekurangan petrol.

Untuk memerangi zombie, anda dilengkapi dengan senjata dan kemahiran membuat kraf, seperti membuat kit pertolongan cemas dan dapat mengumpulkan koktel Molotov sebagai senjata tambahan.

5. Disalahgunakan

Salah Laku

Permainan ini mempunyai konsep berbilang pemain dalam talian sehingga dapat dimainkan bersama. Jalan cerita yang salah digunakan sama dengan keadaan dunia semasa tempoh pasca-apokaliptik .

Situasi itu menggambarkan wajah global yang sedang dilanda kerusakan dan kewujudan manusia yang semakin pupus. Kewujudan manusia mula digantikan dengan kelahiran makhluk dan binatang buas yang mengerikan.

Anda mesti mencari yang selamat dari era kehancuran ini. Mereka kemudian boleh menjadi rakan kongsi untuk dijemput untuk berkolaborasi semasa permainan sedang berjalan.

Selain harus menghadapi makhluk yang mengerikan, orang yang tidak terpilih sebagai pasangan anda boleh menjadi ancaman berbahaya. Hati-hati kerana mungkin mereka akan mencuri sumber yang anda ada.

6. Hari Z

Hari Z

Bagi anda yang sering bermain permainan konsep PUBG, Fortnite atau battle royal lain , bermain Day Z akan terasa biasa dari segi permainan. Mekanisme memang diserlahkan dalam permainan yang satu ini.

Namun, permainan ini bukan sekadar menembak. Elemen survival menjadi fokus utama sepanjang perjalanan watak yang anda mainkan. Untuk dapat menjelajahi semua lokasi dalam permainan ini, wajib memeriksa status watak yang dimainkan dengan teliti.

Anda mesti memperhatikan tahap kelaparan dan kesihatan anda untuk mengekalkan stamina dalam kelangsungan hidup. Aspek-aspek ini penting ketika memasuki kawasan pertempuran, agar watak yang anda mainkan tidak akan mati sia-sia.

7. Gelap Panjang

Gelap Panjang

Kehidupan liar liar menjadi musuh utama dalam permainan ini. Tidak ada zombie dan raksasa yang menakutkan ketika bermain The Long Dark.

Permainan ini benar-benar menyajikan permainan simulasi survival licin. Terletak di kawasan utara Bumi yang sejuk, anda mesti mencabar alam seperti cuaca yang melampau, dan binatang liar yang siap memakan anda bila-bila masa.

Elemen penting sebagai permainan bertahan pasti akan banyak dijumpai dalam permainan ini. Dengan bekalan asas, anda harus memburu dan memasang alat sebagai keperluan untuk terus hidup.

Memperhatikan keadaan badan watak anda adalah langkah penting untuk mengelakkan diri daripada sakit. Anda boleh mengambil salji dan memanaskannya untuk mendapatkan bekalan air minuman.

8. Sapu

Kekacauan

Apabila semua permainan bertahan memberikan ketegangan semasa situasi pasca-apokaliptik, permainan Scum dilengkapi dengan adrenalin yang berbeza. Dengan yang sedikit unik Walkthrough , anda perlu mencari jalan keluar untuk melarikan diri dari penjara Alcatraz.

Penjara ini memang terkenal dengan penjagaan yang ketat, jadi anda harus bertahan dengan segala cara untuk melarikan diri.

Dalam soal grafik, kerana menggunakan Unreal Engine 4, permainan survival PC ini cukup mampu sehingga memberikan visual yang baik. Untuk permainan itu sendiri, semasa bermain permainan ini, anda mesti bersabar untuk mengekalkan stamina watak yang anda mainkan.

Jangan biarkan metabolisme watak anda terus menurun kerana kekurangan bekalan makanan. Anda juga dapat menyesuaikan cara watak anda berperang ketika pertempuran berlaku.

9. Rakit

Rakit

Di tengah lautan yang luas, tanpa makanan dan peralatan yang mencukupi, anda mesti bertahan dalam rakit kecil yang terapung. Dengan rakit ini, anda harus membuat rumah terapung dan mencari makanan melalui cangkuk. Bukan itu sahaja, anda juga boleh mengambil barang yang tersebar di laut menggunakan cangkuk yang anda ada.

Untuk lebih mencabar, anda juga dapat menyelam ke dasar laut. Di tempat itu, anda dapat mencari barang-barang penting, dan mengumpulkan sumber makanan yang diperlukan untuk bertahan hidup.

Namun, anda mesti berhati-hati, kerana ada jerung yang selalu mengintai dan bersedia memakan anda. Oleh kerana ia mempunyai sistem berbilang pemain, permainan ini dapat dimainkan bersama dengan rakan anda.

10. Tabut: Kelangsungan Hidup Berkembang

Ark: Survival Berkembang

Bercakap mengenai permainan genre survival , sudah tentu ia akan menjadi lebih lengkap apabila membincangkan permainan yang satu ini. Petaknya, anda akan berada di sebuah pulau pada zaman dahulu dan berdampingan dengan dinosaur.

Dalam keadaan tegang ini, anda harus membina tempat tinggal, mencari bekalan makanan dan aktiviti lain yang menyokong agar dapat terus bertahan.

Dalam permainan survival PC ini , tidak semua dinosaur dapat memakan anda. Anda boleh menjinakkan sebilangan kecil daripadanya dan dapat membantu anda melawan dinosaur lain.

Sebagai permulaan, anda akan mendapat tutorial asas bagaimana bertahan di pulau ini yang anda tinggali. Anda akan dilatih membuat api unggun, memasang senjata dan menjahit beberapa kain yang boleh dijadikan pakaian.

Demikianlah 10 cadangan untuk permainan survival PC yang boleh anda mainkan. Kami juga telah membincangkan beberapa permainan survival terbaik khusus untuk platform Android yang boleh anda baca di sini. Semoga senarai ini dapat menjadi rujukan yang baik untuk anda.