Mengintip, Ini adalah Row Laptop ASUS Terkini Hari Ini!

Pada 20 November 2019, dijemput untuk mengumpulkan alias berkumpul dengan ASUS dan media Bandung yang lain. Acara ini bukan sekadar tempat lepak biasa. Terdapat sesuatu yang istimewa pada hari itu, "kebocoran" komputer riba ASUS terbaru yang akan dilancarkan pada Disember 2019.

ASUS sendiri merupakan salah satu pengeluar komputer riba yang paling aktif dalam menghasilkan produk komputer riba terbaru. Nampaknya, ASUS sering memperkenalkan komputer riba baru, ya? Sebagai contoh, kami baru sahaja membuat tinjauan mengenai komputer riba Zenbook Flip semalam , komputer riba yang boleh dipusingkan hingga 360 darjah. Dan hanya ulasan komputer riba, kini ASUS ingin mengeluarkan komputer riba baru lagi!

Hm, apa jenis gambar mengenai komputer riba ASUS terbaru yang akan dikeluarkan pada bulan Disember? Di sini kami memberikan sedikit "kebocoran" untuk anda. Mungkin anda berminat untuk membeli salah satu daripada tiga komputer riba ASUS baru, yuk, lihat sekejap hari ini!

1. Zenbook Pro Duo

Zenbook Pro Duo

Ini adalah andalan komputer riba ASUS terkini untuk akhir tahun 2019. Nama komputer riba baru adalah Zenbook Pro Duo. Dapat dilihat dari gambar di atas, komputer riba ini mempunyai dua skrin. Layar utama seperti biasa untuk menonton, bekerja, dan keperluan lain yang biasa digunakan oleh pengguna komputer riba. Kemudian ada skrin kedua, di bahagian atas papan kekunci .

Baiklah, kedua-dua skrin ini juga dapat berfungsi seperti layar utama, cuma layarnya lebih kecil dan tidak terlalu terang seperti layar kedua. Skrin kedua dapat berfungsi sebagai "helper screen". Jadi, anda boleh menonton video di skrin pertama dan skrin kedua dapat membuka beberapa dokumen penting. Sangat bagus untuk berbilang tugas.

Selain soal layar, komputer riba ini juga mempunyai reka bentuk yang agak moden. Di layar ada bazel tipis yang membuat kesan mewah dan stylist tersendiri. Bukan hanya bazel, ASUS juga bergantung pada sistem ergolift. Sistem ini akan membuat rongga semasa anda membuka komputer riba. Nah, rongga akan memudahkan peredaran udara komputer riba supaya komputer riba tidak cepat panas.

Untuk prestasi ASUS, tidak pernah mengecewakan kerana komputer riba baru ini menggunakan Core i9 generasi ke-9. Sebenarnya, RAM sahaja mencecah 32GB yang anda tahu ! Oh, tentu saja ia tidak berhenti di situ, komputer riba ini juga dilengkapi dengan 1 terabait SSD yang anda tahu ! Hebat, bukan ?

2. Zenbook Duo

Zenbook Duo

Dari segi penampilan, Zenbook Duo dan Zenbook Pro Duo memang kelihatan serupa. Bukan hanya penampilan yang serupa, tetapi juga mempunyai fungsi yang sama dengan dua skrin yang sama. Eits, tetapi perbezaannya ada di skrin utama. Di skrin utama Zenbook Duo ini tidak boleh menyentuh skrin sentuh. Selain itu, layar juga diklasifikasikan sebagai lebih kecil jika dibandingkan dengan Zenbook Pro Duo.

Zenbook Duo & Zenbook Pro Duo

Untuk penginapan juga berada di bawah Zenbook Pro Duo. Sekiranya Pro Duo bergantung pada 32GB RAM, maka Zenbook Duo hanya dilengkapi dengan RAM 16GB dan dia juga menggunakan generasi Core i7 10. Untuk ruang penyimpanan terdapat SSD 1 tera. Masih cukup besar, bukan ? Baiklah, jika seperti ini sudah tentu harga Zenbook Duo masih relatif lebih murah berbanding dengan Zenbook Pro Duo. Bolehkah anda meneka berapa harga kedua varian komputer riba ini?

3. Zenbook Classic

Zenbook Classic

Sesuai dengan namanya, komputer riba Zenbook ini mempunyai rekaan alias "klasik" yang serupa dengan beberapa Zenbook awal. Walaupun rekaannya sama dengan Zenbook lama, tetapi jangan memandang rendah komputer riba ini. Kerana komputer riba kecil, 13 inci, ia dilengkapi dengan RAM hingga 16GB. Selain RAM, Zenbook ini juga bergantung pada pemproses Intel Core i7 generasi ke-10.

Bukan itu sahaja, ia juga dikhabarkan bahawa komputer riba ini dilengkapi dengan kapasiti SSD 512GB! Sangat baik untuk anda yang hanya memerlukan komputer riba untuk bekerja. Oh ya, kerana kecil, kecil, dan nipis, Zenbook Classic lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai mobiliti tinggi, yang sering menggunakan komputer riba. Adakah anda salah seorang dari mereka?

Ya, itu adalah yang ketiga dari komputer riba ASUS terbaru yang akan dilancarkan secara rasmi pada bulan Disember 2019. Untuk Zenbook Pro Duo dan komputer riba Zenbook Duo lebih sesuai untuk pencipta kandungan profesional. Walaupun Zenbook Classic, sangat bagus jika digunakan untuk anda yang sering bepergian dengan komputer riba. Oleh itu, adakah anda ingin membeli salah satu daripada tiga komputer riba ASUS di atas?