11 Cadangan untuk Aplikasi Pengganti IDM yang Boleh dipercayai

Pernah dengar aplikasi yang dipanggil IDM? Sambungan Pengurus Muat turun Internet ini dikenali sebagai perisian yang membantu orang memuat turun fail di internet ke komputer dalam masa yang sangat singkat (sambungan internet juga memainkan peranan penting) dan juga secara teratur. IDM adalah salah satu pengurus muat turun yang paling popular.

IDM mempunyai beberapa ciri yang sangat menarik, seperti pecutan kelajuan muat turun, mulakan semula muat turun, muat turun berjadual, penggambar video, disatukan dengan penyemak imbas, dan banyak lagi. Tetapi sayangnya, IDM hanya dapat digunakan untuk Windows. Sebagai tambahan, setelah percubaan 30 hari, pengguna mesti membeli lesen. Oleh itu, jika anda mencari alternatif IDM, pertimbangkan ulasan berikut.

1. JDownloader

Pemuat turun J

Salah satu alternatif terbaik untuk penggantian IDM adalah JDownloader. Aplikasi pengurusan muat turun internet ini tersedia untuk pelbagai sistem operasi, seperti Windows, Mac, Java dan Linux. JDownloader adalah pengurus muat turun sumber terbuka percuma yang digunakan untuk memuat turun pelbagai fail dari internet.

Tidak berbeza dengan IDM, anda boleh memulakan, menjeda, meneruskan dan menghentikan muat turun. Anda juga boleh menjadualkan muat turun dan dapat menjimatkan lebar jalur jika anda menggunakan peranti internet terhad. Penjadualan dapat membuat muat turun lebih cepat hingga 10% dan menjimatkan masa.

2. Pemuat turun Orbit

Pemuat turun Orbit

Penggantian lain untuk IDM yang sama baiknya ialah Orbit Downloader. Aplikasi ini membolehkan anda memuat turun video, lagu, dan fail lain dengan mudah.

Selain itu, aplikasi ini juga membolehkan anda memuat turun video dari laman web rangkaian sosial, seperti YouTube, Pandora, Myspace, Rapidshare, dan lain-lain.

Orbit Downloader membolehkan anda memuat turun fail dengan lebih pantas dan selamat. Terima kasih kepada "Orbitnet", yang merupakan teknologi muat turun yang unik, anda dapat mempercepat kelajuan muat turun dengan bantuan pelbagai sambungan.

Mengenai ini, Orbit Downloader mencari cermin alternatif dari fail muat turun yang sama dan memindahkannya ke pelayan muat turun mereka. Tidak kurang menarik adalah antara muka yang intuitif dan mudah sehingga lebih menarik bagi pengguna.

3. EagleGet

EagleGet

EagleGet adalah aplikasi muat turun dan pemecut yang direka dengan baik dan mesra pengguna serta antara muka yang mudah digunakan. Tidak berbeza dengan Internet Download Manager, aplikasi ini juga dilengkapi dengan utiliti yang memungkinkannya disatukan secara langsung dengan penyemak imbas yang anda gunakan.

EagleGet juga memberikan sokongan untuk protokol seperti HTTPS, FTP, RTPS, HTTP, dan MMS. Sokongan untuk pelbagai protokol ini membolehkan anda memuat turun fail dari laman web yang sepadan dengan protokol ini.

Terdapat pelbagai prosedur muat turun fail yang dimiliki aplikasi ini. Anda boleh menyalin dan menampal pautan muat turun terus ke antara muka muat turun EagleGet atau mengumpulkan fail muat turun dari laman web tertentu.

Sekiranya anda ingin memuat turun beberapa fail dengan ukuran besar, maka anda boleh menggunakan penjadual EagleGet untuk menguruskan semua tugas muat turun yang anda miliki.

4. Pemuat turun pantas

Pemuat turun pantas

Satu aplikasi muat turun yang dikembangkan untuk Java adalah Free Rapid Downloader. Pengkhususan aplikasi ini dapat memuat turun fail dari platform seperti YouTube, Facebook, Picasa dan Rapidshare.

Cara memuat turun menggunakan Free Rapid Downloader adalah dengan mengambil URL fail yang diingini, kemudian simpan dalam FRD. Semua proses lain dikendalikan oleh FRD.

Terdapat beberapa sebab mengapa Pengunduh Rapid Percuma boleh menjadi alternatif kepada IDM. Pertama, semua rekod muat turun akan wujud kecuali anda menghapusnya. Ciri ini akan membantu sekiranya anda perlu mencari pautan fail yang anda muat turun kemudian. Kedua-dua aplikasi ini menyokong sekitar 700 atau lebih laman web. Ketiga kemas kini pemalam tersedia secara berkala.

Free Rapid Downloader juga menyediakan ciri khas, iaitu untuk mengesahkan sama ada fail tersebut ada di pelayan atau tidak. Aplikasi ini juga mempunyai pilihan untuk penutupan automatik dan juga mengenali CAPTCHA. Selain Microsoft Windows, FRD juga dapat digunakan untuk Mac dan Linux.

5. Muat turun Ninja

Muat turun Ninja

Selain alternatif untuk IDM, aplikasi Download Ninja juga dapat menjadi pengganti DownThemAll, yang merupakan alternatif untuk Google Chrome. Aplikasi ini tidak perlu dimuat turun ke sistem kerana hanya merupakan sambungan. Cukup tambahkan ke penyemak imbas Chrome dan anda boleh memuat turunnya.

Dengan Muat turun Ninja, anda akan mendapat ciri yang serupa dengan IDM. Contohnya adalah sekatan kelajuan, pelaksanaan tema, sokongan pelbagai bahasa, muat turun semula, dan pecutan muat turun. Muat turun Ninja boleh menjadi pengurus muat turun alternatif yang baik untuk anda gunakan pada PC Windows atau Mac.

6. Pemecut Muat turun Internet

Pemecut Muat turun Internet

Alternatif IDM lain yang dapat meningkatkan kelajuan muat turun untuk setiap muat turun adalah Internet Download Accelerator. Aplikasi ini dapat mencapai kelajuan muat turun maksimum dengan memecah fail menjadi beberapa bahagian dan kemudian memuat turunnya secara berperingkat dalam beberapa minit.

Sekiranya muat turun yang dihasilkan rosak, anda boleh memuat turunnya semula. Selain itu, anda juga boleh memulakan, menjeda dan menghentikan muat turun hanya dengan satu klik. Cara lain adalah dengan menyasarkan URL supaya anda dapat memuat turun pelbagai fail dari laman web.

Internet Download Accelerator dapat diintegrasikan dengan sejumlah penyemak imbas, seperti Firefox, Chrome, Mozilla, Internet Explorer, Netscape, Opera, dan Safari. Selain itu, ada program yang memantau papan keratan sistem juga mengesan URL di papan keratan seperti IDM.

7. Muat turun Accelerator Plus

Muat turun Accelerator Plus

Sekiranya anda mahu aplikasi memuat turun secepat IDM, alternatif yang boleh anda pilih ialah Muat turun Accelerator Plus atau (DAP).

Aplikasi ini membolehkan anda memuat turun fail 400% lebih pantas daripada aplikasi muat turun lain yang tersedia. Tidak hanya pantas, muat turun dengan aplikasi ini juga lebih lancar dan lebih selamat daripada aplikasi lain.

Aplikasi ini memastikan bahawa fail yang dimuat turun telah diamankan sebelum dibuka. Lebih daripada 293 juta pengguna menolak pilihan mereka dalam aplikasi ini untuk menguruskan muat turun internet mereka.

8. uDapatkan

uDapatkan

uGet adalah aplikasi muat turun yang pada asalnya dirancang untuk pengguna sistem operasi Linux. Inilah sebab mengapa aplikasi ini menjadi pengurus muat turun sumber terbuka sejak awal.

Setelah mencapai kejayaan besar di Linux, pembangun yang berada di belakang aplikasi muat turun fail akhirnya memutuskan untuk beralih ke sistem operasi Microsoft Windows. Pemindahan ini adalah atas permintaan pengguna dan pelanggan.

Akhirnya, aplikasi uGet dapat digunakan untuk multi-platform yang serasi dengan Linux, Microsoft Windows, OS mudah alih Android, dan BSD.

9. FlashGet

FlashGet

Pada mulanya aplikasi ini dikenali sebagai JetCar. Ini kerana aplikasi ini mempunyai kelajuan muat turun yang luar biasa. Malah FlashGet mempunyai kemampuan untuk memuat turun fail dari pelbagai sumber menggunakan kaedah perkongsian fail. FlashGet mempunyai dua versi, iaitu versi berbayar tanpa iklan dan versi percuma dengan iklan.

FlashGet juga menyokong banyak protokol. Tanpa perlu menjalankan muat turun benih , aplikasi FlashGet melakukan semua muat turun secara automatik. Pengguna boleh menemui banyak kategori yang telah ditentukan. Anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk fail Torrent. Flashget juga disokong dengan perisian yang memungkinkan banyak memuat turun fail berbilang tugas .

10. GetRight

Dapatkan Hak

GetRight adalah aplikasi muat turun yang dikeluarkan pada tahun 1997. Ciri utama aplikasi ini adalah kemampuannya untuk menyediakan muat turun percuma untuk pengguna. Untuk mendapatkan kelajuan muat turun yang luar biasa, aplikasi ini akan mencari banyak sumber fail.

Kekuatan utama GetRight adalah dalam penjadualan. GetRight dapat menjadualkan muat turun dengan mudah. Anda boleh menguruskan muat turun dengan menjeda kemudian meneruskan muat turun mengikut kehendak anda. Walaupun anda memuat turun dan fail tidak dimuat turun sepenuhnya, anda boleh meneruskan muat turun yang dihentikan. GetRight juga mempunyai pilihan 'pemulihan'.

11. Pengurus Muat turun Percuma

Pengurus Muat turun Percuma

Aplikasi muat turun ini berusia lebih dari satu dekad. Ketika dirilis, Free Download Manager adalah aplikasi berbayar, tetapi berubah menjadi aplikasi gratis.

FDM mempunyai kemampuan yang kuat untuk menguruskan fail "semasa muat turun" dan "selepas muat turun". Aplikasi ini juga membolehkan anda membuat folder di dalam folder, sehingga anda dapat menguruskan fail yang dimuat turun dengan lebih baik.

Pengurus Muat turun percuma membolehkan pengguna melihat status muat turun. Aplikasi ini juga dapat digunakan untuk mengunduh file BitTorrent. FDM boleh memuat turun video, terutamanya video format FLV dengan cukup hebat.

Dengan satu klik, video dari YouTube dan Google Video dapat diunduh dengan mudah. Selain itu, anda juga boleh menukar video menjadi beberapa format yang biasa digunakan. Kelebihan aplikasi ini ialah anda dapat menonton video yang belum dimuat turun.

Itulah beberapa aplikasi penggantian IDM yang boleh anda percayai dengan baik. Sekiranya anda menggunakan IDM pada masa ini, anda mungkin perlu membaca artikel mengenai cara menangani nombor siri IDM palsu atau cara mempercepat muat turun dengan IDM.