10 Permainan Main Peranan Terbaik (RPG) untuk PC & Komputer riba

Role Playing Game (RPG) adalah genre permainan yang digemari oleh para pemain. Sistem panduan yang ditunjukkan dalam konsep ini adalah dunia terbuka , jadi permainan satu ini memerlukan masa yang lama.

Jalan cerita yang kemas ditambah dengan konflik yang kuat adalah daya tarikan permainan yang membawa RPG. Oleh itu, tidak hairanlah jika para pembangun sentiasa memberi ruang untuk membuat permainan.

Di semua platform, terutama di PC, permainan RPG tersedia untuk dimainkan. Permainan jenis ini muncul di pasaran dengan pelbagai kualiti. Bagi anda yang ingin bermain permainan RPG di PC, berikut adalah beberapa cadangan untuk permainan RPG PC terbaik.

1. The Elder Scrolls V: Skyrim

Skrol Penatua V

Untuk permulaan cerita, watak yang anda mainkan akan menjadi banduan. Anda akan dibawa ke kampung untuk dihukum mati. Naga besar tiba-tiba datang dan menghancurkan tempat itu menjadi lautan api.

Selepas itu, anda boleh memilih untuk melarikan diri dengan kumpulan pemerintah atau pemberontak. Pengembaraan di dunia Skyrim bermula ketika itu.

Setiap misi yang dijalankan secara langsung akan mempengaruhi jalan cerita dan nasib watak yang dilakonkan. Semasa pertempuran dengan musuh, anda boleh menggunakan pelbagai senjata seperti pedang, kapak, dan busur.

Untuk membunuh naga dan makhluk liar, anda dapat melepaskan kekuatan ajaib dengan melepaskan bola api, pecahan ais dan gerakan hebat lainnya.

2. Kejatuhan: New Vegas

Fallout New Vegas

Pada awal permainan, anda diarahkan dalam mod penyesuaian untuk membuat watak yang akan dimainkan. Setelah selesai mengurus semuanya, anda akan memulakan pengembaraan anda di Mojave Wasteland.

Anda juga akan bertindak balas terhadap serangan yang dilakukan oleh perompak ketika berada di New Vegas. Anda ditugaskan untuk mengambil kembali cip poker platinum yang telah dicuri oleh perompak ini.

Mekanisme cara bermain dari permainan satu ini tidak banyak berbeza dengan siri sebelumnya. Sistem pengembangan statistik watak yang disebut KHUSUS masih boleh didapati di Fallout: New Vegas.

KHAS itu sendiri bermaksud Kekuatan, Persepsi, Ketahanan, Pesona, Kecerdasan, Ketangkasan dan Keberuntungan . Komponen ini memainkan peranan penting dalam pembentukan kekuatan dan watak yang anda mainkan.

3. The Witcher 3: Pemburuan Liar

The Witcher 3

Geralt of Rivia (The Witcher) kembali menjadi watak utama dalam permainan ini. Dia mesti berhadapan dengan kumpulan misteri yang menggelarkan dirinya sebagai Wild Hunt.

Setelah disiasat, mereka ternyata memburu anak yang sangat kenal dengan Geralt, iaitu Karakteristik. Kanak-kanak itu tiba-tiba hilang dan sukar dijumpai. Dia juga kini harus menempuh perjalanan panjang untuk dapat mengetahui keberadaan sifat-sifatnya.

Semasa permainan ini, terdapat pelbagai cabaran yang dapat anda hadapi. Anda akan bertemu dengan musuh, seperti penyamun, manusia liar, sehingga raksasa itu mengerikan.

Semasa menghadap mereka, anda akan dipersenjatai dengan dua pedang hebat, iaitu Pedang Baja dan Pedang Perak. Di samping itu, anda boleh menggunakan panah ketika melawan monster yang memiliki kemampuan untuk terbang.

4. Tiang Kekekalan 2: Kebakaran Mati

Tiang Kekekalan 2

Dewa cahaya bernama Eothas telah hidup kembali dan muncul sebagai makhluk yang sangat besar. Dia kemudian pergi ke Kepulauan Deadfire untuk merancang misinya yang misterius.

Dewa kematian bernama Berath kemudian menghidupkan kembali The Watcher, dan mengirimnya ke pulau itu untuk mencari kebenaran dan bukannya rancangan Eothas. Dalam permainan ini, anda akan bertindak sebagai The Watcher.

Untuk menjelajahi Kepulauan Deadfire, anda boleh belayar di lautan dengan menggunakan kapal. Oleh itu, anda diharuskan mempunyai kru dan sumber yang mencukupi untuk menyokong kelancaran setiap pencarian .

Pengurusan sumber adalah perkara penting yang mesti dipertimbangkan. Semakin banyak anak kapal, semakin banyak perbelanjaan yang harus dikeluarkan.

5. Ketuhanan: Dosa Asal 2

Dosa Asal Ketuhanan 2

Dalam permainan yang satu ini, anda mempunyai kebebasan untuk memilih watak yang akan dimainkan. Walaupun begitu, setiap watak mempunyai utas yang sama.

Anda akan menjadi tahanan di kapal asing. Tetapi anda berjaya melarikan diri kerana bencana yang menimpa kapal. Anda bebas dan pengembaraan anda di dunia fantasi ini bermula dengan segera.

Semasa mengembara, anda dapat bertemu dengan kumpulan misteri yang dipanggil Voidwalker. Mereka adalah perlumbaan menyeramkan dengan kekuatan ajaib. Voidwalker akan terus memburu anda sepanjang permainan.

Pada akhirnya, anda mendapat misi suci untuk menjadi seorang yang bertuhankan Tuhan. Anda mesti menjalani takdir ini dengan menjadi seorang ksatria yang membunuh raksasa.

6. Diablo 3: Reaper of Soul

Diablo 3

Tyrael yang kini bersama kumpulan Horadrim ingin mengembalikan Black Soulstone ke Sanctuary. Mereka mahu menutupnya, jadi tidak boleh digunakan oleh orang jahat.

Tetapi dalam perjalanannya, batu itu berjaya dicuri oleh Malthael, anggota Majlis Angiris. Mereka kemudian mencari Nephalem, meminta pertolongan untuk mengambil barang yang dicuri oleh Malthael.

Dalam bermain permainan yang satu ini, anda mesti mengetahui kekuatan watak yang dimilikinya. Anda harus mahir dalam menggabungkan kemahiran untuk memenangi setiap pertempuran.

Ini dapat dilakukan agar musuh tidak menyerang anda dengan mudah. Selepas itu, jika anda ingin mendapatkan bekalan sumber yang berkualiti, anda harus berani menjelajahi seluruh kawasan Dungeon.

7. Zaman Naga: Asal-usul

Asal Zaman Naga

Sebagai permulaan bermain permainan ini, anda dikehendaki memilih watak terlebih dahulu. Terdapat tiga pilihan yang boleh dipilih, iaitu manusia, peri dan kurcaci.

Latar cerita akan berjalan mengikut watak yang telah ditentukan. Anda akan menjadi Gray Wayden, klan yang ditugaskan untuk menghapuskan sekumpulan silumatis jahat yang dikenali sebagai Blight.

Semua dialog yang dijalankan dalam permainan ini sangat berpengaruh dalam menentukan nasib watak anda. Oleh itu, perhatikan setiap perbualan antara kumpulan.

Itu perlu dilakukan, kerana misi nampaknya sering dilakukan ketika sembang berlangsung. Jangan ketinggalan, kerana misi akan membuka senario cerita yang lebih besar dalam memainkan permainan yang satu ini.

8. Jiwa Gelap 3

Jiwa Gelap 3

Siri ketiga Dark Souls menawarkan cara bermain dengan konsep perspektif orang ketiga. Anda dapat melihat watak secara meluas dan selesa ketika melawan musuh.

Untuk bermain permainan ini, anda boleh memilih sepuluh watak yang berbeza. Watak-watak ini adalah, Assassin, Cleric, Deprive, Herald, Knight, Mercenary, Pyromancer, Sorcerer, Thief dan akhirnya Warrior.

Permainan ini tidak membawa hack dan slash yang dapat membunuh musuh anda dengan satu slash. Maka sudah pasti jika anda menyerang asal, watak anda akan mati sia-sia.

Musuh yang anda lawan mempunyai langkah sukar untuk diteka. Ketika dalam pertempuran, anda mesti mengatur strategi terbaik ketika menyerang dan menggunakan kombinasi item yang tepat untuk dapat mengalahkan musuh anda.

9. Final Fantasy XII: Zaman Zodiak

Final Fantasy XII

Final Fantasy XII mengisahkan konflik antara Kerajaan Dalmasca dan Archadia. Kerajaan Archadia mempunyai cita-cita untuk menguasai wilayah pesaingnya.

Pertempuran berlaku, dan proses yang berpanjangan mewarnai kedua-dua situasi politik mereka. Dalam permainan ini, anda mempunyai misi untuk mengembalikan kemerdekaan Dalmascha yang diambil oleh Kerajaan Archadia.

Kedua kerajaan berada di dunia yang disebut Ivalice. Walaupun digambarkan dengan indah, Ivalice mempunyai misteri besar.

Misteri itu dapat terbongkar ketika anda memulakan pengembaraan bermain permainan ini. Raksasa dahsyat yang telah bersembunyi akan menjadi lawan anda yang hebat. Mereka termasuk musuh yang sangat sukar dikalahkan.

10. Kerajaan Datang: Pembebasan

Pembebasan Kerajaan

Henry adalah watak utama dalam permainan ini, dia mempunyai ayah yang bekerja sebagai tukang besi. Ketika ayahnya menyelesaikan pedang, kota tempat mereka tinggal diserang oleh tentera Cuman.

Ibu bapa Henry menjadi mangsa dalam tindakan itu. Ketika melarikan diri dari serangan itu, pedang yang dibuat ayahnya kemudian dirompak oleh sekumpulan penyamun liar. Dengan perasaan dendam yang kuat, Henry kini mempunyai dua misi besar dalam hidupnya.

Mula-mula dia harus mengambil kembali pedang ayahnya yang telah dicuri oleh penyamun, kemudian membalas dendam terhadap Markvart Von Auliz, pemimpin Pasukan yang telah membunuh ibu bapanya. Perjalanan watak sebagai Henry bermula.

Anda boleh bermain permainan ini dengan menyelesaikan setiap cabaran. Beberapa misi yang dijalankan tidak semestinya berakhir dalam pertempuran. Anda boleh menyelesaikannya dengan tenang jika anda ingin mengelakkan pertempuran yang tidak perlu. Sebagai permainan RPG kolosal, permainan ini perlu dicuba oleh para pemain.

Oleh itu, konsep permainan RPG yang disyorkan menarik untuk anda mainkan di PC. Pastikan spesifikasi komputer anda sesuai jika anda ingin memasang permainan ini.