10 Pilihan Permainan PC Menyeronokkan Diadaptasi dari Cerita Anime

Dari masa ke masa, pembangun secara agresif membuat permainan dengan visual yang lebih realistik. Walaupun begitu, permainan dengan penggambaran anime masih dapat menarik perhatian para pemain.

Terutama jika permainan yang dipersembahkan adalah penyesuaian langsung dari siri anime kegemaran. Anda boleh menikmati setiap jalan cerita sambil bermain watak kegemaran anda dalam permainan anime.

Permainan konsep kartun Jepun ini berpotensi besar untuk dikembangkan ke arah yang lebih sempurna. Sekiranya anda ingin mengalami pengalaman yang berbeza, tidak ada salahnya mencuba bermain permainan dengan watak anime

Sebagai langkah pertama, akan merangkum 10 permainan anime yang boleh menjadi pilihan terbaik untuk anda. Oleh itu, pertimbangkan perbincangan di bawah ini, ya.

1. Dragon Ball Fighter Z

Dragon Ball Fighter Z

Dragon Ball Fighter Z adalah permainan pertempuran yang menampilkan watak-watak yang tidak asing lagi. Ada 24 pahlawan dan penjahat yang dapat Anda pilih untuk kemudian diadu di arena pertempuran .

Anda boleh menggunakan Goku, Bezita, Frieza, Cell, dan banyak lagi. Pertarungan dalam permainan ini terasa sangat istimewa kerana kelihatan serupa dengan yang ada dalam cerita anime.

Unsur-unsur ini dapat dirasakan pada saat-saat seperti kesan perubahan super saiya, pertempuran di udara dan pergerakan pantas ketika mengeluarkan gerakan. Semua aspek lengkap kerana menggunakan audio visual dari siri anime Dragon Ball.

Oleh itu, tidak salah jika permainan ini sesuai untuk anda yang menyukai sensasi pertempuran yang merosakkan, huru-hara , tetapi tetap menyeronokkan untuk dimainkan.

2. Serangan Pada Titan 2

Serangan Pada Titan 2

Plot cerita yang terdapat dalam permainan ini menyesuaikan dengan peristiwa di anime Attack on Titan musim 2. Oleh itu, jangan terkejut jika anda dapat menemui momen yang lebih kurang sama dengan yang diceritakan oleh anime.

Edisi kedua permainan ini akan menjadi sukar dari siri sebelumnya. Anda akan melawan titan jenis baru yang lebih kuat seperti Beast, Colossal, dan Armored Titan.

Tetapi sebagai permulaan dalam permainan, anda akan diarahkan untuk menyesuaikan watak yang akan dikendalikan. Ciri ini adalah aspek terbaru yang tidak wujud dari edisi pertama.

Karakter yang anda buat kemudian boleh digunakan dalam mod berbilang pemain atau pemain tunggal . Dengan itu, anda dapat melihat jalan cerita melalui perspektif watak yang anda buat.

3. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4

Jalan cerita Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 ditetapkan pada masa ketika akan ada perang dunia ninja ke-4. Sama seperti kisah dalam siri manga dan anime, anda diminta untuk melawan Obito dan Madara Uchiha.

Permainan ini menyajikan beberapa mod permainan yang boleh anda pilih, seperti mod cerita untuk pertempuran bebas yang akan sangat menggembirakan jika dimainkan dengan rakan anda.

Permainan dalam Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 sangat mudah difahami. Permainan ini membawa mekanisme pertempuran yang sama sekali tidak rumit.

Untuk mengeluarkan jutsu, anda hanya boleh menekan dua kombinasi kekunci secara berurutan. Oleh itu, apabila pertempuran antara ninja berlaku, anda boleh menggunakan kaedah ini untuk mengeluarkan gerakan mematikan dalam mengalahkan musuh.

4. One Piece: Membakar Darah

One Piece Membakar Darah

Permainan ini dibuat untuk memanjakan peminat siri anime One Piece. Itu sebenarnya bukan sekadar penipuan, kerana dalam pilihan Mode Perang Paramount, anda benar-benar akan diundang untuk merasakan sensasi pertarungan lanun yang mencabar.

Mod cerita akan mengambil jalan cerita pada saat Marineford Arc yang menjadi episod terkenal dalam siri anime itu sendiri. Untuk menambah keseronokan dalam bermain, anda dapat menikmati setiap pertempuran yang ditambah dengan adegan potong sinematik.

Selain fokus pada pertempuran untuk mengalahkan musuh, Anda juga dapat mengikuti setiap cerita yang ditawarkan. One Piece: Burning Blood pada dasarnya adalah permainan konsep pertempuran . Bagi peminat Luffy dan rakan-rakannya, permainan yang satu ini tidak boleh dilepaskan.

5. Lompat Kekuatan

Angkatan Lompat

Jump Force adalah permainan crossover pertempuran yang menyatukan semua watak anime Jepun. Mereka termasuk watak-watak dari siri Dragon Ball, One Piece, Samurai-X, Death Note, Naruto, dan banyak lagi.

Kisah permainan ini bermula ketika Frieza dengan pasukannya yang sangat kuat bernama Venom datang ke Bumi. Dia kemudian menyerang dan menghancurkan New York City.

Goku dan rakan-rakannya menghadapi kesukaran untuk menghadapi serangan dari Frieza. Pada masa itu, Trunks berjaya menyelamatkan manusia yang kemudiannya akan menjadi watak yang boleh anda mainkan.

Watak yang anda mainkan akan mempunyai kekuatan super. Untuk melancarkan pertempuran, anda diminta untuk menyertai salah satu kumpulan, masing-masing diketuai oleh Goku, Luffy dan Naruto.

6. Saint Seiya: Askar Jiwa

Askar Jiwa Saint Seiya

Permainan ini memerlukan masa ketika Arc Zodiak Dua Belas berlaku dalam siri anime. Jalan cerita itu sendiri memfokuskan perjalanan Hyuga, Shiryu, Shun dan Ikki yang mesti menyelamatkan nyawa dewi Athena, Saori Kido.

Hanya Paus Santuary yang dapat menyembuhkannya. Oleh itu, mereka mesti melawan 12 Orang Suci Emas yang terbahagi kepada 12 kuil untuk mencari Paus.

Saint Seiya: Soldiers Soul masih menawarkan konsep pertempuran yang menarik. Mekanisme pertempuran cukup mudah dipelajari ketika ada pertempuran di arena pertempuran.

Untuk menambah keseronokan bermain, anda boleh meneruskan jalan cerita dengan memilih bab lain dalam permainan ini. Kelak anda akan melawan tuhan-tuhan yang lebih kuat, seperti Poseidon, Hades dan Hilda.

7. Satu Keadilan Wira Saya

Satu Keadilan Wira Saya

My Hero One's Justice adalah versi permainan anime terkenal bernama My Hero Academia. Konsep aksi pertempuran yang dijalankan akan lebih sempurna dengan adanya ciri-ciri pemusnahan pentas yang realistik .

Medan perang boleh rosak dan menghasilkan kesan yang merosakkan. Itulah yang menambah kegembiraan apabila berlaku pertarungan dalam permainan yang satu ini.

Terdapat banyak mod yang boleh anda cuba, seperti mod cerita, misi, pertandingan tempatan, latihan, mod dalam talian dan mod arked . Untuk mengikuti jalan cerita permainan ini, anda boleh memilih pilihan mod cerita .

Di dalamnya, akan ada adegan potongan menarik yang menerangkan jalan cerita permainan ini. Di samping itu, untuk menyelesaikan mod anda mesti memenangi setiap pertempuran yang berlaku.

8. Pedang Seni Dalam Talian: Realisasi Berongga

Realisasi Berongga Seni Pedang Dalam Talian

Sword Art Online: Hollow Realization adalah permainan aksi yang menawarkan pertempuran dengan mekanisme masa nyata . Untuk menyerang musuh, anda boleh melakukan pelbagai kombo dan kemahiran pedang .

Dengan cara ini, anda boleh melakukan kerosakan yang mematikan kepada lawan anda. Namun, ia boleh berlaku sekiranya detik anda benar-benar tepat ketika anda melihat kelemahan musuh.

Selain menyerang dengan baik, anda diharuskan memiliki sistem pertahanan yang kuat ketika berada di arena pertempuran. Oleh itu, strategi memilih dogde dan sistem pesta boleh menjadi pilihan yang perlu dicuba.

Dalam sistem pesta , anda boleh membawa tiga watak untuk menemani anda semasa pertempuran. Ketiganya boleh diarahkan untuk melakukan tindakan seperti, kemahiran menyembuhkan, kombinasi dan melepaskan diri.

9. Black Clover: Knight Quartet

Knight Kuartet Black Clover

Pada zaman dahulu, seorang raja penyihir menyelamatkan dunia dari serangan syaitan. Kisah legendarisnya menjadikan semua kesatria sihir saling mengalahkan untuk menobatkan diri sebagai raja penyihir yang baru.

Di satu pihak, seorang remaja bernama Asta bercita-cita untuk mendapatkan gelaran tersebut. Namun, dia tidak memiliki kekuatan sihir yang dapat digunakan selama pertempuran.

Walaupun begitu, Asta mempunyai pedang hebat yang dapat mengurangkan kekuatan sihir. Pengembaraannya untuk menjadi raja penyihir bermula ketika itu dan di sana.

Sejak awal permainan, kami telah dilayan dengan jalan cerita yang menarik. Untuk meneruskan pengembaraan Asta, anda boleh memilih pilihan mod cerita . Dalam mod yang dipilih terdapat plot asli yang tidak ada dalam siri anime.

10. Nasib / Pautan Extella

Nasib atau Pautan Extella

Anda akan memainkan peranan sebagai Charlemagne yang tinggal di dunia maya bernama SE.RA.PH. Watak yang anda mainkan mempunyai kemampuan untuk memanggil makhluk hamba.

Anda boleh menggunakan kekuatan makhluk ini untuk melindungi SE.RA.PH yang berada dalam bahaya. Sekumpulan hamba jahat telah dipanggil untuk memerintah dunia tempat anda tinggal.

Medan perang dalam permainan ini terbahagi kepada pelbagai sektor di rantau ini. Petunjuk untuk mengetahui maklumat ada di peta yang selalu dipaparkan di sebelah kanan skrin.

Sektor biru adalah wilayah anda, sementara merah adalah zon yang dikendalikan oleh musuh. Misi anda adalah untuk merebut wilayah musuh dengan mengalahkan pemimpin setiap sektor.

Itulah beberapa cadangan untuk permainan anime PC yang patut dimainkan. Sekiranya anda peminat judul filem anime di atas, anda pasti tidak akan menghadapi kesukaran untuk memahami jalan cerita yang disajikan dalam versi permainan.