10 Aplikasi Hotspot Terbaik untuk Komputer riba dan PC 2020

Di era moden ini, banyak orang sangat bergantung pada internet. Hampir setiap orang memerlukan internet untuk keperluan harian, baik untuk bekerja, belajar, bahkan keperluan rumah tangga.

Bercakap mengenai internet, kebanyakan anda mesti biasa dengan WiFi, bukan? Dengan WiFi, ia membolehkan anda terus terhubung ke internet walaupun tidak ada kabel / wayarles. Masalahnya, tidak semua tempat mempunyai rangkaian WiFi.

Bagaimana jika anda membuat rangkaian WiFi sendiri dengan bergantung pada komputer riba / PC? Adakah mungkin? Sudah tentu anda boleh, dengan syarat anda mempunyai salah satu daripada 10 aplikasi hotspot terbaik di bawah. Aplikasi hotspot ini akan membantu anda membuat hotspot di PC / komputer riba anda. Ingin tahu? Lihat ulasan dalam artikel ini.

10 Aplikasi Hotspot Terbaik

1. Sambung

aplikasi Connectify hotspot terbaik

Dibuka dengan aplikasi hotspot terbaik yang disebut Connectify. Ini adalah aplikasi yang boleh anda pasangkan di PC / komputer riba anda dengan mudah. Bukan itu sahaja, bahkan aplikasi ini juga mempunyai antara muka ringkas yang memudahkan sesiapa sahaja menggunakannya.

Salah satu ciri di Connectify ialah seseorang dapat menyambung ke internet menggunakan kabel atau modem dengan sambungan 3G dan 4G. Selain itu, Connectify membolehkan anda membuat tetapan SSID Hotspot. Cukup lengkap, ya?

Sekarang, anda boleh menggunakan Connectify secara percuma dengan beberapa syarat dan hanya dapat menjalankan WiFi selama 30 minit. Sekiranya anda tidak mahu dilarang menggunakan Connectify, anda boleh memuat turunnya dalam versi berbayar. Berminat?

2. Penghala Maya

Penghala Maya

Adakah anda ingin membuat rangkaian WiFi tanpa menggunakan penghala? Kemudian anda boleh membuat WiFi sendiri di PC dengan salah satu aplikasi hotspot terbaik. Merupakan Virtual Router, aplikasi open source yang mempunyai antara muka yang mesra. Bukan itu sahaja, bahkan aplikasi ini tidak mempunyai proses latar belakang sehingga dapat menjimatkan memori PC. Adakah anda ingin mencuba menggunakan aplikasi ini? Muat turun di sini.

3. MaryFi

MaryFi

Nah, ini adalah salah satu aplikasi hotspot terbaik dengan kapasiti yang sangat ringan sehingga tidak akan memakan banyak ruang pada PC / komputer riba anda. Di Maryfi, ia menyediakan akses untuk membuat rangkaian WiFi dengan bergantung pada PC / komputer riba.

Ciri lain dari Maryfi ialah ia dapat digunakan sebagai pengulang untuk memperkuat rangkaian WiFi pada titik tertentu. Sebenarnya, Maryfi ini membolehkan anda mengawal setiap peranti yang disambungkan ke rangkaian WiFi anda. Ini akan menjadikan rangkaian WiFi anda lebih selamat seperti yang anda tahu. Segera muat turun aplikasi di sini.

4. Hotspot WiFi Baidu

Hotspot WiFi Baidu

Seterusnya, ada aplikasi Baidu WiFi Hotspot yang siap membuat jaringan WiFi anda sendiri melalui komputer riba / PC. Dalam aplikasi ini terdapat banyak ciri bermanfaat bagi sesiapa sahaja. Beberapa ciri yang sangat baik seperti pengesanan penyesuai WiFi secara automatik, perisian percuma, jadual trek, dan senarai hitam.

Dengan senarai hitam ciri , anda boleh memilih peranti mana yang dapat disambungkan ke rangkaian WiFi dan mana-mana peranti yang anda mahu senarai hitam. Berita baik lain, anda boleh menggunakan Hotspot WiFi Baidu ini pada PC / Komputer riba yang beroperasi pada sistem Windows. Ingin mencubanya? Muat turun di sini.

5. mHotspot

mHotspot

Pengguna PC / komputer riba yang beroperasi dengan Windows 7, 8, dan 10 boleh menggunakan salah satu aplikasi hotspot terbaik untuk yang satu ini. Adalah mHotspot, di mana anda dapat membuat rangkaian WiFi anda sendiri dan juga dapat menikmati pelbagai ciri unggul.

Beberapa ciri mHotspot adalah perisian percuma, menetapkan SSID tanpa batasan, melakukan perkongsian rangkaian WiFi dengan sambungan LAN, WiFi, 3G / 4G, dan juga tersedia WPA2 PSK. Secara unik, anda boleh mendapatkan maklumat Alamat IP dan Alamat MAC yang disambungkan ke rangkaian WiFi anda. Sangat lengkap, bukan? 

6. MyPublicWiFi

MyPublicWiFi

Masih dengan aplikasi hotspot yang menggemari perisian percuma, kali ini MyPublicWiFi dapat menjadi salah satu pilihan tepat untuk anda. Dengan aplikasi MyPublicWiFi ini, anda dapat menikmati antara muka aplikasi yang ringkas dan mudah difahami.

Sebagai tambahan, MyPublicWiFi dilengkapi dengan firewall di mana anda dapat menentukan peranti mana yang dapat disambungkan ke rangkaian WiFi. Malah, pengguna juga difasilitasi dalam proses pengaturan dan anda dapat mengetahui laman web yang dikunjungi oleh setiap peranti yang melakukan perjalanan di rangkaian WiFi anda. Menarik, ya? Segera dapatkan permohonan di pautan ini.

7. HostedNetworkStater

HostedNetworkStater

Tambahan pula, HostedNetworkStater adalah salah satu aplikasi hotspot yang kami cadangkan untuk anda. Dalam aplikasi ini, ada sejumlah besar fitur yang bisa dibilang cukup baik untuk membuat jaringan WiFi dari PC / komputer riba.

HostedNetworkStater adalah aplikasi freeware ringan dan juga siap menampilkan pemberitahuan jika terdapat konfigurasi yang salah pada rangkaian WiFi. Nah, hebat lagi, HostedNetworkStater bukan hanya aplikasi hotspot untuk PC / komputer riba, artikel yang anda boleh gunakan aplikasi ini pada peranti iPhone dan Android juga. 

8. Hotspot OSToto

Hotspot OSToto

Masih dengan pilihan aplikasi hotspot Caris Signal terbaik, kali ini kami mencadangkan OSToto Hotspot. Ini adalah aplikasi yang boleh dikatakan ringan dan juga mudah digunakan kerana antarmuka yang sederhana dan tidak membuat sakit kepala.

Sebagai tambahan, OSToto Hotspot dapat mengesan dan menyenarai hitamkan sebarang peranti yang disambungkan ke rangkaian WiFi anda. Baiklah, keselamatan fail PC / komputer riba anda terjamin, kerana OSToto Hotspot tidak akan membenarkan berkongsi fail atau video menggunakan WiFi. Sekiranya anda berminat menggunakannya, anda boleh memuat turun OSToto Hotspot secara langsung di sini.

9. Sevengate

Sevengate

Satu lagi, aplikasi hotspot yang tidak perlu dibayar, Sevengate. Ini adalah aplikasi yang juga cukup bagus dalam membuat rangkaian WiFi anda sendiri di PC / komputer riba. Dalam aplikasi ini, Anda dapat berbagi file, membuat jaringan pribadi, bahkan Anda juga dapat membuat Permainan LAN.

Sudah tentu masih terdapat ciri-ciri lain, seperti tidak adanya perkhidmatan latar belakang tambahan yang pastinya tidak akan mengambil memori pada PC / komputer riba. Di samping itu, aplikasi ini menjamin keselamatan fail dan semua data di PC anda. Ingin mencuba menggunakannya? Muat turun di sini.

10. Antamedia

Antamedia

Akhir sekali, kali ini Antamedia adalah salah satu aplikasi hotspot terbaik yang boleh anda gunakan dengan mudah. Dengan aplikasi Antamedia, ia membolehkan anda membuat rangkaian WiFi sendiri tanpa menggunakan penghala. Hebatnya, Antamedia dapat digunakan untuk akses WiFi berbayar . Menarik untuk dicuba? Muat turun aplikasi di sini terlebih dahulu.

Selesaikan perbincangan ini mengenai koleksi aplikasi hotspot terbaik di PC / komputer riba. Rata-rata, aplikasi di atas dapat digunakan secara percuma dengan pelbagai ciri unggul masing-masing. Selain menggunakan aplikasi, Anda juga bisa mendapatkan WiFi dengan menggunakan modem. Sekiranya anda memerlukan rujukan modem terbaik, anda boleh membaca artikel ini.