10 Aplikasi untuk Menggabungkan Foto Terbaik di Android

Hari ini, aplikasi menggabungkan foto atau aplikasi kolaj foto sememangnya sangat diperlukan. Sebenarnya, aplikasi ini dipasang pada kebanyakan pemilik telefon pintar. Kerana, dengan aplikasi ini kita dapat menggabungkan beberapa foto dalam satu bingkai. Kaedah ini sangat praktikal untuk memuat naik foto di media sosial . Kami boleh memuat naik beberapa gambar sekaligus dalam bingkai yang sama.

Mungkin sebilangan orang sudah mempunyai aplikasi serupa di telefon pintar mereka. Namun, bagi mereka yang tidak memilikinya, akan berkongsi senarai aplikasi yang menggabungkan foto terbaik yang banyak digunakan oleh pengguna telefon pintar.

10 Aplikasi Menggabungkan Foto

1. Grid Foto

FotoGrid

Satu lagi, aplikasi untuk Android yang membolehkan anda menggabungkan banyak foto. Ini adalah aplikasi kegemaran kerana menggabungkan foto dengan Photo Grid semudah memusingkan telapak tangan. Uniknya, anda boleh membuat tayangan slaid foto yang merangkumi muzik!

Photo Grid juga menyediakan beberapa penapis untuk meningkatkan foto anda. Di samping itu, ada juga buku skrap yang membolehkan anda menambahkan teks, pelekat, dan latar belakang ke kolaj foto anda. Photo Grid juga menyediakan Jalur Filem yang membolehkan anda bercerita melalui pelbagai foto yang lebih panjang.

2. PicsArt

PicsArt

PicsArt sudah terkenal sebagai aplikasi yang bagus untuk mengedit foto di telefon Android. Ada banyak fitur untuk mengedit foto, salah satunya adalah menggabungkan foto. Untuk menggabungkan foto anda juga diberikan beberapa  templat / bingkai  yang unik dan menarik.

Anda dapat menentukan  bingkai  yang sesuai dengan keperluan anda, misalnya dalam  bingkai  foto 3, Anda dapat menggabungkan 3 foto sekaligus untuk menjadi satu foto. Sekarang, setelah selesai menggabungkan foto, anda dapat mengeditnya agar lebih menarik, misalnya dengan mengubah latar belakang,  memasukkan teks, pelekat, dan sebagainya.

3. Pembuat Kolaj - InShot

Pembuat Kolaj

Selain PicsArt, ada juga aplikasi yang dibuat oleh  pembangun  InShot. Sama seperti sebelumnya, di Collage Maker anda juga dapat menggabungkan lebih dari dua foto untuk menjadi hanya satu foto. Malah, Collage Maker juga menyediakan banyak variasi  bingkai  yang dapat anda pilih mengikut cita rasa.

Tercatat, Collage Maker mempunyai lebih dari 100  bingkai  dengan maksimum menggabungkan 18 foto. Selain itu, ada juga fitur untuk mengedit foto dengan mengubah filter dan menempelkan teks. Sekiranya anda berminat dengan aplikasi ini, sila klik terus di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut.

4. Moldiv

MOLDIV

Aplikasi ini menggunakan antara muka yang ringkas tetapi moden untuk membuat kolaj foto. Moldiv membantu anda membuat kolaj foto yang menarik. Selain itu, Moldiv dapat digunakan pada semua jenis perangkat, kerana aplikasi ini dapat ditukar menjadi resolusi tertinggi yang memang disokong oleh telefon pintar atau tablet anda.

Aplikasi untuk Android ini menyediakan pelbagai fitur menarik, mulai dari 50 kesan foto, 80 bingkai asas, 200 setem dan gelembung ucapan , dan 80 corak latar belakang bingkai. Pengguna Moldiv dapat membuat kolaj foto dalam bentuk poster, album bertema, atau majalah.

5. Kolaj KD

Aplikasi KD Collage menggabungkan foto

Keliru mencari aplikasi yang dapat menggabungkan lebih dari dua foto? KD Collage mungkin merupakan aplikasi yang anda cari. Kerana KD Collage dapat mengumpulkan dari 4 hingga 9 foto. Aplikasi pintar ini juga menyediakan bingkai yang lebih besar untuk mendukung lebih banyak gambar atau foto, dan bingkai khusus untuk hanya satu gambar atau foto.

Di KD Collage, anda boleh mendapatkan 120 pilihan latar belakang dan 100 templat kolaj sehingga anda tidak akan cepat dengan hasilnya. Hasil kolaj foto dengan KD Collage dapat disimpan pada kad memori dan diedit lebih lanjut.

6. Pixlr

Pixlr

Aplikasi ini akan memberikan kawalan tertinggi terhadap setiap aspek kolaj foto anda. Ya, Pixlr akan membolehkan anda mengubah saiz atau memutar foto. Anda boleh memilih 4 foto atau gambar dari galeri peranti anda dari empat dimensi yang disediakan oleh aplikasi ini.

Pixlr juga menawarkan sempadan dan kesan menarik yang dapat meningkatkan daya tarikan foto anda. Fungsi yang sangat berguna juga disediakan oleh Pixlr, iaitu ciri Auto yang dapat menyesuaikan kecerahan foto secara automatik.

7. Kolaj Foto

Kolaj Foto

Nah, aplikasi yang satu ini menjadi kegemaran pengguna Android. Photo Collage membolehkan anda menggabungkan foto dalam bentuk kolaj. Aplikasi ini menawarkan pelbagai bentuk kolaj yang dapat disesuaikan dengan keinginan anda.

Photo Collage adalah aplikasi yang membolehkan anda menambahkan foto secara langsung dari web. Ciri-ciri seperti ini nampaknya tidak dapat anda dapatkan dalam aplikasi serupa yang lain. Seterusnya, kongsi hasil kolaj foto anda ke Instagram, Twitter, Facebook dan media sosial lain terus dari aplikasi ini!

8. piZap

piZap

Adakah ini pengalaman pertama anda untuk menggabungkan beberapa foto dalam satu bingkai? Sekiranya demikian, piZap adalah aplikasi yang akan membantu anda menggabungkan banyak foto dengan sangat mudah. piZap menyediakan sekitar 1.250 susunan kolaj, 1.420 pelekat, 70 fon, dan 37 tema yang disertakan dengan bingkai, latar belakang, dan sempadan.

Alat penyuntingan foto mewah ini juga memiliki kemampuan untuk berkongsi pengeditan foto anda secara langsung ke pelbagai media sosial, seperti SnapChat, Tumblr, Instagram, Facebook, dan Twitter. Masih teragak-agak untuk memuat turun piZap? Apa tunggu lagi, segera muat turun dan sertai 50 juta pengguna piZap lain!

9. PicCollage

PicCollage

Adakah anda merancang untuk menggabungkan beberapa gambar untuk menjadikannya lebih mudah apabila anda mahu memuat naik ke media sosial? Aplikasi yang menggabungkan gambar yang satu ini mungkin merupakan pilihan yang tepat untuk anda. Kerana, PicCollage menawarkan teks, pelekat, dan bingkai untuk menyelesaikan kolaj foto anda.

Masukkan setiap elemen yang diperlukan untuk meningkatkan foto anda sebelum memuat naik ke media sosial. Aplikasi ini juga membolehkan anda mengubah ukuran foto. Ingin menukar gambar menjadi ukuran poskad , mengapa tidak? Semuanya dapat dilakukan dengan bantuan PicCollage.

10. Fotor

fotor

Gunakan 9 foto sekaligus pada kolaj menggunakan Fotor. Aplikasi ini juga menawarkan 13 pemandangan, 100 penapis, kesan untuk menambah pelekat, bingkai, dan perkara lain untuk menjadikan foto anda kelihatan lebih baik. Ciri "Discover" yang terdapat di Fotor membolehkan anda melihat ciptaan foto dari pengguna lain dan mengambil bahagian dalam peraduan yang dianjurkan oleh pembangun aplikasi ini.

Berikut adalah sepuluh aplikasi yang menggabungkan foto untuk Android, yang kebanyakannya boleh dimuat turun secara percuma. Hampir semua aplikasi penyuntingan foto ini sangat mudah digunakan dan tidak rumit, menjadikannya sesuai untuk semua peringkat usia.

11. Instaframe

Instaframe

Pengguna Instagram mesti biasa dengan aplikasi penggabungan foto satu ini. Instaframe adalah aplikasi penyuntingan foto yang menekankan kepantasan dan kesederhanaan. Anda dapat memilih salah satu dari 90 templat yang tersedia dalam aplikasi ini, memilih gambar untuk digabungkan, dan berkongsi hasil penyuntingan foto anda secara langsung di media sosial.

Instaframe memberikan 12 kesan ajaib yang dapat diterapkan pada gambar individu, 54 sempadan, lebih dari 20 fon kreatif, dan ratusan pelekat dan emoji tersuai. Semua ciri yang ditawarkan oleh Instaframe dapat berjalan dengan lancar tanpa ketinggalan. Sebenarnya, aplikasi ini memberikan kualiti HD untuk semua peranti.

12. PicGrid

PicGrid adalah aplikasi hebat yang membolehkan pengguna membuat kolaj foto besar. PicGrid menyediakan lebih daripada 100 bingkai dan 14 penapis yang boleh anda pilih sesuka hati. Bukan itu sahaja, anda boleh mengubah warna bingkai sempadan mengikut mood anda.

Ramai orang menggunakan aplikasi ini untuk mengumpulkan sejumlah selfie sekaligus untuk menjadikannya lebih ringkas dan menarik. PicGrid membolehkan anda memutar atau memperbesar foto untuk mendapatkan hasil penyuntingan yang sempurna. Kelebihan lain yang ditawarkan oleh aplikasi ini adalah kemampuan menerapkan 2 saringan ke bahagian yang berlainan dalam satu bingkai kolaj foto.

Anda boleh menggabungkan beberapa foto sekaligus sebelum memuat naik ke media sosial. Malah, anda juga dapat menggunakan hasil kolaj foto dengan aplikasi ini untuk menjadi gambar profil di BBM, Facebook, Line, WhastApp, dan aplikasi sembang lain.