10 Cara Mengetuk Telefon Bimbit dengan Aplikasi Android yang Mudah

Adakah anda curiga dengan aktiviti yang dilakukan oleh teman wanita atau rakan anda? Kecurigaan seperti itu timbul apabila pasangan mula menutup sesuatu dari anda. Sebenarnya, anda akan menjadi lebih curiga apabila pasangan anda mula berhubung dengan orang lain yang tidak anda kenali. Jadi, apa yang mesti anda buat?

Sekiranya pasangan atau orang terdekat anda mula tidak jujur ‚Äč‚Äčkepada anda, anda boleh mengetuk telefon bimbit mereka secara diam-diam. Tidak perlu mengupah detektif atau pakar IT untuk mengetuk telefon bimbit. Dengan beberapa cara untuk mengetuk telefon bimbit di bawah, anda dapat mengetahui log aktiviti di telefon bimbit orang yang anda syak.

10 Aplikasi untuk Mengetik Telefon Android

Berikut adalah 10 cadangan baik untuk mengetuk telefon Android. Ayuh, segera dapatkan maklumat lanjut berikut.

1. Thetruthspy

cara mengetuk telefon bimbit teman lelaki thetruthspy

Aplikasi pertama yang boleh anda gunakan adalah Thetruthspay. Untuk mengetuk telefon bimbit anda menggunakan Thetruthspy, anda mesti mempunyai akses langsung ke telefon bimbit itu. Sekiranya telefon bimbit sudah ada, ikuti langkah berikut:

  1. Muat turun aplikasi Thetruthspy terlebih dahulu melalui telefon bimbit
  2. Sekiranya sudah dimuat turun, buka aplikasi Thetruthspy, maka anda akan dibawa ke halaman awal aplikasi. Pilih menu 'Daftar Akaun Baru' untuk mendaftar. Masukkan alamat e-mel anda bersama dengan kata laluan baru, kemudian pilih menu 'Buat Akaun'
  3. Seterusnya, skrin telefon bimbit akan memaparkan halaman Device Administrator, pilih 'Activate' untuk mengaktifkannya
  4. Aplikasi Thetruthspy siap digunakan.

Kini anda dapat memantau data dari telefon yang diketuk melalui laman web rasmi aplikasi tanpa perisian khas dan tanpa meminjam telefon bimbit mangsa lagi. Caranya, buka laman web rasmi Thetruthspy di PC atau telefon pintar lain, kemudian masukkan e-mel dan kata laluan yang anda daftarkan lebih awal.

Setelah berjaya log masuk, anda akan dapat melihat Sejarah GPS, Senarai SMS, Sejarah Panggilan, dan Jawapan Auto dari telefon yang diketuk. Sekiranya anda ingin mengetahui Sejarah WhatsApp, BBM, Talian dan Yahoo Messenger, maka anda mesti menaik taraf ke versi Premium atau Emas

Anda juga dapat menghilangkan jejak agar pemilik telefon pintar tidak curiga dengan aplikasi ini. Cara memilih menu 'Konfigurasi' dalam aplikasi, lanjutkan dengan memilih 'Sembunyikan Ikon Thetruthspy'. Aplikasi ini kemudian akan disembunyikan dari laci aplikasi sehingga tidak menimbulkan kecurigaan.

2. WhatsDog

whatsdog

Mencurigakan rakan atau rakan sering menghapus sejarah sembang di WhatsApp? WhatsDog adalah aplikasi yang tepat untuk mengetahui aktiviti WhatsApp di telefon bimbit. Inilah cara menggunakan WhatsDog:

  1. Muat turun dan pasang WhatsDog terlebih dahulu pada telefon pintar anda
  2. Pilih kenalan atau masukkan nombor telefon WhatsApp untuk seseorang yang ingin anda pantau
  3. Mulai sekarang, anda akan diberitahu setiap kali kenalan dalam talian

Aplikasi ini mempunyai 4 ciri, termasuk:

  • Kalendar untuk melihat aktiviti WhatsApp pada tarikh yang dipilih
  • Dalam talian-Luar talian dalam bentuk pemberitahuan setiap kenalan yang diketuk dihubungkan atau terputus
  • Carta yang menunjukkan statistik penggunaan WhatsApp sejak beberapa tahun kebelakangan
  • Tetapan untuk menetapkan pemberitahuan pemberitahuan atau mengubah nombor yang ingin anda ketuk

Dengan menggunakan aplikasi WhatsDog ini, anda kini dapat memantau sama ada nombor tersebut dalam talian atau tidak. Dengan cara itu, pasangan anda tidak lagi dapat mengatakan bahawa dia tidak membaca mesej, telefon bimbitnya ditinggalkan, dan pelbagai alasan lain.

Anda juga masih dapat memantau kenalan tersebut walaupun dia mengaktifkan ciri tersebut untuk menyembunyikan status dalam taliannya. Sebenarnya, anda masih boleh melakukannya walaupun nombor anda telah disekat olehnya.

3. Google Cari Peranti Saya

Google Cari Peranti Saya

Google juga mempunyai aplikasi yang bagus untuk mengetuk telefon bimbit seseorang  Memang, aplikasi ini tidak dapat melihat kandungan mesej atau sejarah panggilan, tetapi Google Cari Peranti Saya cukup baik untuk memantau keberadaan seseorang. Dengan aplikasi ini, anda dapat mengetahui lokasi orang tersebut sekarang. Malah, anda juga diberi navigasi sekiranya anda ingin ke lokasi tersebut.

4. SPYMYFONE

SPYMYFONE

Satu lagi aplikasi yang kami cadangkan untuk mengetuk telefon bimbit orang lain, iaitu SPYMYFONE. Dalam aplikasi tersebut, pengguna dapat mengetahui semua isi data di ponsel, mulai dari pesan singkat, kontak, video, foto, email, bahkan setiap wifi yang telah masuk di ponsel. Bagaimana nak guna? Sangat mudah, anda boleh mengikuti tiga langkah berikut:

  • Pertama, buat akaun di SPYMYFONE, anda boleh klik di sini.
  • Kemudian, tentukan sasaran HP yang ingin anda ketuk dan segera sahkan.
  • Akhirnya, anda dapat segera melihat semua kandungan data HP.

Nah, selain mudah digunakan, SPYMYFONE juga memiliki kelebihan lain, seperti tidak perlu melakukan root,  mengetuk telefon bimbit  dalam  masa nyata,  dijamin selamat mengenai privasi pengguna, dan melayani semua pengguna dari semua negara. Cukup bagus,  bukan ?

5. Trackview

Pandangan Jejak

Walaupun tidak tersedia di PlayStore, aplikasi Trackview ini juga sangat bagus untuk mengetahui keberadaan seseorang  Di sini, anda dapat mengetahui lokasi seseorang semasa anda bahkan anda juga dapat melihatnya melalui video berkat fitur  pemantauan video. Nah, cara menggunakannya sangat mudah:

  • Pertama, anda boleh memasang aplikasi di sini.
  • Jalankan aplikasi dan log masuk menggunakan Gmail untuk telefon bimbit dan telefon bimbit yang ingin anda ketuk.
  • Kemudian anda boleh mengesan secara langsung lokasi telefon bimbit yang anda ketuk dengan memilih ciri  pemantauan video. Di sana, anda akan melihat semua aktiviti dari telefon bimbit yang anda ketuk.
  • Jangan risau untuk melangkau video aktiviti HP yang anda ketik, anda masih boleh menontonnya lagi di Awan kerana semua  video pemantauan  akan disimpan di Google Drive.

6. Perisik Android percuma

Perisik Android percuma

Tidak jauh berbeza dengan aplikasi untuk mengetuk telefon bimbit lain, Perisik Android Percuma juga akan membantu pengguna mengetuk telefon bimbit yang hilang. Sebabnya, jika telefon bimbit mempunyai aplikasi Perisik Android Gratis, maka aplikasi ini secara otomatis akan melacak lokasi keberadaan ponsel.

Bukan itu sahaja, anda juga dapat mengawal atau melihat semua kandungan telefon bimbit, mulai dari kenalan, SMS, dan bahkan galeri foto. Tidak cukup di sana, Perisik Android Gratis juga siap menjaga privasi pengguna aplikasi. Jadi, aplikasi ini menjamin keselamatan maklumat pengguna Perisik Android Percuma. Berikut adalah beberapa ciri yang ditawarkan oleh Free Android Spy:

  • Boleh mengetahui lokasi telefon bimbit dengan mudah
  • Boleh mengetahui semua kenalan di telefon bimbit
  • Boleh mengetahui semua kandungan galeri bergerak bermula dari foto dan video
  • Mengetuk akan dijamin privasi

Cukup lengkap dan menarik bukan? Aplikasi ini sesuai untuk ibu bapa dalam mengawal aktiviti anak-anak melalui telefon bimbit. Sekarang, untuk memuat turun aplikasi Perisik Android Percuma, anda boleh terus klik di sini.

7. SpyHuman

manusia perisik

Menjejaki lokasi lokasi telefon bimbit juga disajikan dalam aplikasi SpyHuman. Aplikasi yang satu ini menawarkan sedikit kecanggihan untuk mengetuk telefon bimbit. Aplikasi ini juga membantu ibu bapa memantau anak-anak mereka menggunakan telefon bimbit.

Untuk mengawal telefon bimbit, anda hanya perlu mendaftarkan telefon bimbit di laman web SpyHuman, klik di sini. Aplikasi ini adalah aplikasi berbayar di mana anda boleh membayar yuran $ 9,99 untuk versi premium. Dalam versi premium ini, anda dapat menikmati semua kemudahan yang ada di SpyHuman tanpa munculnya iklan. Ciri-ciri berikut lengkap:

  • Jejaki semua jenis panggilan baik panggilan masuk dan keluar
  • Jejaki semua jenis SMS, baik SMS masuk dan keluar
  • Jejaki lokasi telefon bimbit anda dengan menggunakan GPS
  • Boleh mengetahui senarai kenalan yang terdapat di telefon bimbit
  • Boleh mengawal media sosial seperti FB dan Whatsapp
  • Boleh melihat  sejarah penyemakan imbas
  • Boleh melakukan sekatan untuk laman web tertentu
  • Boleh melihat keseluruhan isi galeri seperti gambar dan video
  • Boleh menyekat beberapa akses Wi-Fi
  • Beri pemberitahuan sekiranya kad SIM diganti secara tiba-tiba

Nah, itulah kelengkapan ciri aplikasi SpyHuman yang dapat dinikmati pengguna. Jadi, aplikasi SpyHuman ini juga akan sangat membantu ibu bapa dalam mengawal anak-anak mereka ketika menggunakan telefon bimbit. Ingin mendaftar dan mempunyai permohonan? Tekan di sini.

8. SpyHide

perisik

Kali ini aplikasi bagaimana mengetuk telefon bimbit dapat dinikmati secara percuma oleh penggunanya. SpyHide adalah aplikasi percuma yang dapat mengetuk telefon bimbit. Aplikasi ini juga mendakwa bahawa SpyHide dapat digunakan dengan mudah tanpa kerumitan.

Dalam aplikasinya, SpyHide mempunyai beberapa kelebihan ciri seperti mengesan lokasi HP dengan menggunakan GPS. Bukan hanya itu, bahkan SpyHide juga dapat melihat semua kandungan kenalan telefon, SMS, dan juga media sosial. Cukup lengkap kan? Sekiranya anda ingin mencubanya, sila klik di sini untuk memasang aplikasinya.

9. Spyzie

Masih dengan aplikasi untuk mengetuk telefon bimbit. Kali ini aplikasi mengetuk telefon bimbit disebut Spyzie. Aplikasi yang menyediakan  percubaan  percuma mempunyai pelbagai ciri dan kemudahan yang membantu penggunanya mengendalikan telefon bimbit dari jauh.

Ya, aplikasi ini adalah aplikasi berbayar dengan dua jenis perancangan pembayaran yang berbeza. Anda boleh memilih  edisi premium  di mana anda perlu membayar $ 29,99 untuk penggunaan selama 1 bulan atau anda ingin mempunyai ciri yang lebih lengkap dengan membayar  edisi utama dengan  harga $ 39,99.

Perbezaan antara keduanya adalah kelengkapan ciri. Sekiranya anda memilih  edisi terhebat  maka anda dapat menikmati semua ciri yang ada. Tetapi untuk  edisi premium,  ada beberapa ciri yang tidak dapat dinikmati oleh penggunanya. Berikut adalah ciri lengkap Spyzie:

  • Boleh mengetahui semua jenis panggilan baik panggilan masuk maupun keluar
  • Boleh melakukan penjejakan telefon bimbit menggunakan GPS
  • Boleh mengetahui dan melihat media sosial yang dipasang Spyzie. Media sosial seperti FB, Skype, Snapchat, Whatsapp, LINE, Instagram, Wechat, Tinder, dan banyak lagi
  • Boleh melihat isi kandungan  aktiviti kalendar
  • Boleh mengetahui  sejarah penyemakan imbas  dan  penanda halaman

Bagaimana, sangat lengkap dan cukup canggih bukan? Sekiranya anda mempunyai rancangan untuk menggunakan aplikasi Spyzie, sila klik di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut. Istimewa, aplikasi ini boleh digunakan pada peranti iOS. Semoga berjaya!

10. Spyera

spyera

Spyera adalah salah satu aplikasi untuk mengetuk telefon bimbit yang boleh menjadi penyelesaian lain untuk anda. Dalam aplikasi tersebut, Spyera mempunyai banyak fitur yang akan membantu anda dalam mengendalikan peranti Android yang lain. Uniknya, Spyera mempunyai ciri di mana anda dapat mendengar perbualan telefon dari telefon bimbit yang memasang aplikasi Spyera.

Bukan itu sahaja, bahkan Spyera juga dapat melihat perbualan di media sosial seperti Facebook, Viber, Snapchat, dan juga Whatsapp. Tidak puas sampai di sana? Spyera juga telah menyediakan satu ciri di mana anda dapat melihat kandungan galeri dalam bentuk foto dan video.

Anda juga dapat melihat  sejarah brwosing  juga. Mahu? Sekiranya berminat, anda boleh membelanjakan $ 189 untuk mendapatkan kemudahan Spyera selama 3 bulan. Anda boleh klik di sini untuk membeli aplikasinya.

Cadangan Permohonan Lain

Selain sepuluh aplikasi yang telah disebutkan di atas, kami juga masih memiliki beberapa aplikasi yang bagus untuk mengetuk Android. Tetapi sayangnya, aplikasi yang kami sarankan tidak lagi tersedia di PlayStore.

1. Pengesan Pasangan

Pengesan Pasangan

Seperti namanya, aplikasi ini membolehkan anda memantau aktiviti pasangan anda melalui telefon pintar. Walau bagaimanapun, anda dan pasangan anda mesti memasang aplikasi ini di telefon pintar masing-masing.

Aplikasi ini akan memberitahu anda tentang sejarah panggilan, SMS, dan aktiviti di Facebook. Pelacak Pasangan memberikan maklumat dalam masa nyata . Anda dan pasangan anda boleh menggunakan Couple Tracker untuk menikmati ciri berikut:

  • Anda dan pasangan dapat melihat antara satu sama lain 50 aksara dari SMS yang dihantar atau diterima dari telefon bimbit masing-masing
  • Melihat sejarah panggilan antara satu sama lain, bersama dengan nama yang disimpan dalam kenalan
  • Lihat lokasi semasa masing-masing berdasarkan GPS telefon bimbit
  • Ketahui suka dan komen yang diberikan atau log masuk ke akaun Facebook pasangan anda

Dengan menggunakan aplikasi ini, anda dan pasangan tidak lagi dapat berbohong antara satu sama lain. Aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang ingin mengikat komitmen dengan pasangan anda untuk tidak berbohong apatah lagi menipu.

2. Penjejak Sel

pengesan sel

Pasangan anda mengatakan bahawa dia ada di rumah, tetapi rakan anda mengatakan bahawa anda melihat pasangan anda di pawagam dengan orang lain. Jadi, yang mana yang harus anda percayai?

Nampaknya, anda harus memasang aplikasi Cell Tracker. Aplikasi ini untuk peranti Android dapat dipasang pada Samsung, LG, Sony, Asus, dan jenama telefon bimbit lain yang menggunakan OS Android lain. Inilah cara menggunakan aplikasi Cell Tracker:

  1. Pasang Penjejak Sel pada telefon pintar yang anda ingin ketahui jejak lokasinya
  2. Tandai kotak yang disediakan untuk mengaktifkan penjejakan peranti. Aplikasi ini akan mengumpulkan maklumat melalui GPRS atau Wi-Fi setiap 30 minit
  3. Klik 'Lihat Sekarang' pada aplikasi, maka Anda dapat melihat lokasi yang dikunjungi oleh telefon pintar melalui Peta Google

Untuk menggunakan cara mengetuk telefon bimbit dengan Cell Tracker, anda mesti mempunyai akses langsung ke telefon bimbit tersebut. Sebabnya, aplikasi ini hanya dapat berfungsi jika dipasang pada telefon bimbit yang akan diketuk. Selain itu, karena aplikasi ini juga menggunakan GPRS, Cell Tracker dapat digunakan di semua penyedia di Indonesia, seperti Telkomsel, Indosat, XL, Tri, dan lain-lain.

3. Penjejak SMS

pengesan sms

Aplikasi yang satu ini memudahkan anda memantau telefon lain dari jauh. Bukan hanya untuk pasangan, SMS Tracker juga banyak digunakan oleh ibu bapa untuk memantau anak-anak mereka. Berikut adalah ciri-ciri yang ditawarkan oleh SMS Tracker:

  • Penjejakan SMS akan memberikan perincian mesej lengkap termasuk waktu, tarikh, nombor telefon, nama kontak, dan lokasi telefon bimbit yang dipantau
  • Penjejakan MMS untuk memberitahu mesej MMS masuk dan keluar lengkap dengan perincian
  • Penjejakan Penyemak Imbas untuk memantau aktiviti penyemak imbas di telefon bimbit, termasuk laman web yang dikunjungi
  • Penjejakan GPS yang memberitahu maklumat lokasi di mana telefon bimbit berada
  • Log Log yang memberitahu semua panggilan masuk, keluar dan tidak dijawab

Anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk memantau aktiviti telefon bimbit dari orang yang paling dekat dengan anda.

4. Teks, Sembang, Perisik Telefon

Teks, Sembang, Perisik Telefon

Sekiranya aplikasi yang satu ini cukup baik untuk anda yang ingin memantau kandungan mesej, sejarah panggilan, ke lokasi telefon bimbit seseorang. Kaedahnya sangat mudah:

  • Buka aplikasi dan setujui semua tetapan  sehingga aplikasi dapat mengakses semua pesan dan telefon.
  • Kemudian, tunggu beberapa saat sehingga aplikasi ini selesai mengumpulkan semua data yang ada di sel orang yang ingin anda ketik.

Bagaimana, sangat mudah,  bukanOh ya,  yang menarik dari aplikasi ini ialah ia tidak memerlukan banyak ruang di telefon bimbit kerana aplikasi ini hanya berkapasiti 1.5MB.

Itu adalah cara untuk mengetuk telefon bimbit orang lain menggunakan aplikasi Android. Kaedah ini sangat berguna untuk berurusan dengan pasangan atau orang terdekat yang sukar untuk mengatakan yang sebenarnya. selain menguping, beberapa aplikasi ini juga dapat digunakan untuk mengesan telefon bimbit yang hilang seperti yang telah kita bincangkan di sini.