10 Cara untuk Muat turun Foto di Instagram melalui PC dan Android

Instagram adalah media sosial yang sangat terkenal. Hampir semua pengguna peranti Apple atau Android mesti mempunyai aplikasi ini. Instagram menawarkan kemudahan dalam berkongsi gambar kepada orang terdekat. Secara tidak langsung, kita dapat mengetahui aktiviti yang dilakukan oleh rakan dan keluarga kita melalui gambar yang mereka muat naik di Instagram.

Selain itu, Instagram juga sering dijadikan kawasan perniagaan. Jika pada masa lalu banyak orang membuka kedai dalam talian di Facebook, sekarang mereka beralih ke Instagram. Dengan kata lain, kehadiran Instagram cukup untuk memberi udara segar kepada pengguna media sosial dan perniagaan dalam talian yang ingin menawarkan barang dagangan mereka secara percuma.

Untuk membuat akaun Instagram, kami tidak dikenakan sesen pun. Anda boleh menggunakan Instagram secara percuma, sama seperti ketika anda menggunakan Facebook atau Path. Tidak hairanlah jika pengguna Instagram terus bertambah setiap hari.

Instagram juga sering digunakan untuk "kepo" atau mencari tahu tentang pelbagai perkara. Bermula dari aktiviti, tempat yang dikunjungi, dan siapa yang berada bersama orang terdekat kita. Sebenarnya, Instagram sering dijadikan rujukan untuk mencari fesyen fesyen terkini, tempat yang terkini, hingga makanan yang sedang berkembang pesat .

Kali ini, akan berkongsi cara memuat turun foto di Instagram. Tidak dapat dinafikan bahawa kadang-kadang kita berminat dengan foto di Instagram dan berhasrat untuk menyimpannya di telefon pintar. Adakah anda tahu bahawa gambar Instagram boleh dimuat turun melalui Android atau melalui PC? Bagaimana untuk? Mari , lihat tutorial lengkap di bawah!

Cara Memuat turun Foto IG di PC

1. Menggunakan DownloadGram

muat turungram

Sekiranya anda ingin memuat turun foto di Instagram tetapi tidak mahu memasang aplikasi apa pun, maka DownloadGram boleh menjadi pilihan yang tepat. Ini adalah laman web di mana anda hanya perlu menyalin dan menampal alamat URL foto Instagram yang ingin anda muat turun. Sebenarnya, DownloadGram bukan hanya untuk memuat turun gambar IG, kerana ia juga dapat menyimpan video dan IGTV.

Apa yang lebih istimewa, anda tidak perlu membayar untuk menggunakan DownloadGram, percuma! Oh ya,  setiap gambar dan video yang dimuat turun menggunakan DownloadGram, resolusi dan kualiti agak okay,  benar-benar . Ingin mencubanya? Sila layari laman web di sini secara langsung.

2. Menggunakan Rakaman Skrin

cara tangkapan skrin pada alat snek komputer riba

Kaedah ini bertujuan untuk anda yang tidak mahu menjadi rumit kerana anda hanya perlu mengambil tangkapan layar ketika melihat foto Instagram yang menarik. Pastikan anda mempunyai perisian untuk melakukan tangkapan skrin. Sekiranya anda menggunakan komputer Windows, anda boleh menggunakan Snipping Tool .

Sementara itu, jika anda menggunakan telefon pintar Android, anda boleh mengikuti cara mengambil tangkapan skrin yang kami tinjau dalam artikel ini. Inilah cara menyimpan foto dari Instagram dengan tangkapan skrin dari PC:

  1. Di penyemak imbas di komputer anda, pergi ke pautan foto yang ingin anda simpan
  2. Anda tidak dapat menyimpan foto hanya dengan mengklik kanannya, membuka foto yang anda pilih sehingga ukurannya menjadi lebih besar
  3. Pergi ke menu 'Windows'> Semua Program> Aksesori> Snipping Tool
  4. Arahkan kursor + ke atas foto untuk disimpan dari Instagram
  5. Potong foto menjadi bentuk segi empat dan simpan dengan nama yang anda mahukan

3. Menggunakan Instagrabbr

instagrabbr

Adakah anda perlu memuat turun aplikasi tertentu untuk menyimpan foto di Instagram? Tidak. Dengan Instagrabbr, anda dapat menyimpan semua foto di Instagram ke komputer tanpa aplikasi tambahan. Inilah cara menyimpan foto dari Instagram melalui Instagrabbr:

  1. Masukkan instagrabbr.com melalui penyemak imbas di komputer anda
  2. Masukkan nama pengguna akaun di mana anda ingin menyimpan gambar, ia boleh menjadi akaun milik anda atau orang lain (selagi akaun itu tidak peribadi)
  3. Anda akan dibawa ke halaman akaun Instagram yang anda mahukan
  4. Klik pada foto yang salah yang anda mahu simpan
  5. Setelah foto dipaparkan dalam ukuran yang lebih besar, klik kanan pada bahagian foto dan pilih 'Simpan Gambar Sebagai ...'
  6. Tentukan lokasi dan nama foto yang disimpan di komputer anda

Cara Memuat turun Foto di Instagram melalui Android

Terdapat banyak perisian penyimpanan foto Instagram yang tersedia di Google Play Store. Namun, ia akan memilih satu perisian yang cukup biasa, iaitu InstaSave. Aplikasi ini menawarkan cara untuk memuat turun foto di Instagram dengan sangat mudah. Inilah cara menyimpan foto Instagram melalui Android:

1. Tangkapan Skrin

Tangkapan Skrin

Fitur Screen Shoot pada setiap telefon pintar Adnda juga dapat digunakan untuk mengambil gambar di Instagram. Tetapi sayangnya, kaedah yang satu ini hanya dapat dilakukan untuk mengambil gambar sahaja. Anda tidak dapat mengambil video di Instagram dengan Screen Shoot.

Kaedahnya sangat mudah, anda hanya perlu melayari Instagram. Selepas itu, anda dapat segera mencari gambar yang ingin diambil. Lakukan Screen Shoot, bagi anda pengguna HP Oppo, sila periksa kaedah Screen Shoot di sini. Sekiranya anda selesai melakukan tangkapan skrin, anda boleh memotongnya dan merapikannya sehingga hanya gambar yang dapat dilihat tanpa  kapsyen  dan banyak lagi. Mudah kan?

Kami juga memberikan sejumlah cadangan yang baik untuk aplikasi Screen Shoot untuk Android dan mudah digunakan pada mana-mana peranti Android. Klik di sini untuk melihat versi Carisken terbaik dari aplikasi tangkapan skrin.

2. InstaSave

instasave

  1. Muat turun InstaSave pada peranti Android anda melalui Google Play Store
  2. Selepas dipasang, sila log masuk dengan nama pengguna dan kata laluan akaun Instagram anda
  3. Seterusnya, anda akan dibawa ke halaman yang berisi foto yang muncul di Laman Instagram anda
  4. Anda dapat menyimpan foto dari akaun beranda Instagram, foto tertentu dari hasil carian, foto yang dimuat dalam akaun anda sendiri, dan foto yang anda suka
  5. Klik semua foto yang ingin anda simpan, dalam beberapa saat semua foto akan dimuat ke peranti Android anda

InstaSave adalah aplikasi penyimpanan foto Instagram yang cukup mudah dan banyak digunakan oleh pengguna Android. Dengan aplikasi ini, Anda dapat mengunduh foto dalam umpan, foto yang Anda suka, foto dengan tag tertentu, ke foto yang sedang populer.

Aplikasi InstaSave juga tersedia dalam versi Pro yang memberikan lebih banyak ciri. Beberapa ciri versi Pro termasuk menyimpan video Instagram, menyimpan foto dalam bentuk zip, dan berkongsi foto ke e-mel dan Dropbox.

3. Pemuat turun Video

Instaget

Aplikasi Pengunduh Video siap untuk memudahkan anda memuat turun foto dan juga video di Instagram. Di sini, anda tidak perlu bingung untuk mengambil setiap gambar di Instagram. Sebabnya, Pengunduh Video ini hanya memerlukan  pautan url  untuk memuat turun gambar dan video di Instagram.

Di samping itu, Instaget mempunyai antara muka yang ringkas dan mudah difahami. Cara menggunakan aplikasi yang satu ini sangat mudah. Anda hanya perlu menyalin pautan url dalam gambar, kemudian masukkan aplikasi Video Downloader. Nah, aplikasi akan memuat turun gambar atau video secara automatik berdasarkan pautan yang anda salin. Mudah kan? Muat turun aplikasi di sini.

4. Muat turun Segera

Muat turun serta-merta

Tidak jauh berbeza dengan aplikasi Instaget, aplikasi yang dilancarkan oleh  pembangun  ZN Studio juga menawarkan kemudahan memuat turun gambar dan video dari Instagram. Anda juga boleh mendapatkan aplikasi ini dengan mudah di PlayStore tanpa perlu membayar sesen pun.

Ya, Muat turun Inst adalah percuma dan boleh digunakan pada peranti Android. Dalam aplikasi, Muat Turun Inst hanya perlu menyalin pautan url gambar / video yang ingin anda ambil. Selepas itu, biarkan Muat turun Segera memuat turun gambar / video yang ingin anda ambil. Sangat mudah bukan? Hanya dua langkah dan anda boleh mendapatkan foto / video di Instagram. Muat turun aplikasi di sini.

5. FastSave

Jimat Cepat

Masih dengan memuat turun foto di Instagram. Kali ini FastSave adalah pilihan terbaik untuk pengguna Android anda. Dalam aplikasi tersebut, FastSave cenderung memiliki fungsi yang serupa dengan aplikasi Instaget. Anda hanya perlu menyalin pautan url foto yang ingin anda muat turun.

Selepas itu anda hanya perlu menampal pautan url ke dalam aplikasi FastSave. Baiklah, jika itu yang perlu anda lakukan hanyalah tunggu hasilnya. FastSave juga akan membuat folder baru secara automatik di galeri khas untuk foto yang anda muat turun dari FastSave. Adakah anda juga ingin menggunakan aplikasi ini? Muat turun di sini.

6. Penjimat Insta

Penjimat Insta

Inginkan aplikasi  Penjimat Instagram yang  ringan dan mudah? Jawapannya ada di Penjimat Insta. Ya, dengan aplikasi ini, anda boleh  memuat turun  foto dan video di Instagram dengan mudah tanpa perlu  log masuk  ke Insta Saver. Bagaimana untuk? Berikut adalah langkah-langkahnya:

  • Pertama, jangan lupa  memuat turun  aplikasi Insta Saver terlebih dahulu dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, buka aplikasi Instagram dan pilih video / foto yang ingin anda muat turun.
  • Kemudian, anda boleh mengklik simbol  titik  di sudut kanan atas untuk  menyalin  pautan video / foto.
  • Akhirnya, masukkan aplikasi Insta Saver dan  tampal  pautan yang disalin.

Selesai, hanya memerlukan beberapa saat, Insta Saver secara automatik akan menyimpan hasil yang  dimuat turun dalam memori telefon bimbit anda. Sangat mudah,  bukan ?

7. Pantas

Jimat Pantas

Masih dengan aplikasi yang boleh menjadi salah satu penyelesaian untuk memuat turun foto di Instagram. Kali ini aplikasi yang disebut QuickSave menjadi pilihan yang dapat anda gunakan. Aplikasi, yang telah dimuat turun oleh pengguna Android lebih dari 100,000 kali, juga menghadirkan cara yang mudah dan bebas dari masalah.

Pertama, sudah tentu anda harus memastikan bahawa anda telah memuat turun aplikasi QuickSave. Anda boleh segera mendapatkan aplikasi QuickSave dengan mengklik di sini secara percuma. Selepas itu, anda boleh memasukkan aplikasi Instagram secara langsung dan mencari gambar yang ingin anda muat turun. Kemudian, salin dan tampal pautan url pada gambar Instagram. Mudah?

8. Penjimat Saver

Penjimat Saver

Sekarang, untuk aplikasi Reposter Saver menawarkan kemudahan memuat turun foto dengan hanya satu klik. Ya, Penjimat Reposter ini hanya memerlukan pautan url yang terdapat pada setiap foto di Instagram. Anda hanya perlu menyalin tampal pautan url pada foto Instagram yang ingin anda muat turun.

Tidak rumit kan? Bukan hanya itu, Saver Reposter juga mempunyai pelbagai ciri lain. Salah satunya anda juga boleh melakukan repost dengan menggunakan salah satu aplikasi repost Instagram ini yang anda tahu. Jadi, anda boleh mendapatkan dua ciri sekaligus dalam satu aplikasi. Ayuh muat turun aplikasi di sini.

9. Pemuat turun untuk Instagram

Pemuat turun untuk Instagram

Bukan hanya InstaSave, yang memberikan kemudahan untuk memuat turun gambar di Instagram. Kerana aplikasi Downloader For Instagram juga mempunyai fungsi dan ciri yang tidak jauh berbeza yang anda tahu. Dalam aplikasi ini, Downloader For Instagram hanya akan meminta untuk menyalin pautan url sahaja.

Anda hanya perlu menyalin pautan url foto di Instagram dan kemudian menampalnya ke aplikasi Downloader For Instagram. Selepas itu, biarkan aplikasi ini berfungsi dan muat turun secara automatik untuk anda. Bukan itu sahaja, Downloader For Instagram juga mendakwa bahawa aplikasi tersebut akan memuat turun foto dengan kualiti gambar yang baik. Mahu? Dapatkan permohonan di sini.

10. iSave

saya simpan

Semudah aplikasi lain, iSave juga dapat menyimpan dan memuat turun foto dan video di Instagram. Yang perlu anda buat hanyalah  menyalin URL kongsi,  kemudian  tampalkannya  ke aplikasi iSave. Masih keliru? Sekiranya ada, mari ikuti langkah berikut untuk  memuat turun  foto di Instagram:

  • Sebelum ini, anda mesti mempunyai aplikasi terlebih dahulu dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, cari gambar / video di Instagram yang ingin anda muat turun.
  • Kemudian, tekan simbol  titik  di sudut kanan atas dan klik  salin kongsi URL.
  • Selepas itu, masukkan aplikasi iSave dan  tampal  pautan yang disalin.
  • Akhirnya, tunggu sebentar sehingga iSave selesai memuat turun gambar / video.

11. Penjimat IV

Pemuat turun Video Imej

IV Saver adalah aplikasi untuk memuat turun foto di Instagram. Aplikasi ini menawarkan pelbagai ciri yang cukup bagus. Dalam aplikasi ini, Image Video Downloader tidak akan meminta pengguna log masuk ke akaun Instagram.

Yang diperlukan hanyalah menyalin tampal pautan url foto di Instagram. Cukup mudah kan? Selain anda dapat memperoleh gambar, IV Saver juga menyediakan  kapsyen penuh  foto Instagram yang anda muat turun. Adakah anda mahu mencuba menggunakan IV Saver juga? Muat turun di sini.

Sekarang, itu adalah pelbagai cara untuk memuat turun foto di Instagram. Anda boleh memuat turun Instagram melalui PC atau peranti Android dengan cara di atas. Sebenarnya, anda boleh memuat turun foto dari Instagram tanpa menggunakan aplikasinya. Adakah anda mempunyai cara lain untuk memuat turun foto dari Instagram? Sekiranya ada, mari berkongsi dengan kami dengan menulis cadangan anda di ruangan komen.