13 Aplikasi untuk Persembahan Terbaik Selain Powerpoint

Powerpoint adalah salah satu perisian yang selalu diandalkan untuk membuat persembahan yang berkualiti. Perisian yang dibuat oleh Microsoft sememangnya popular di seluruh dunia. Namun, tahukah anda bahawa terdapat banyak aplikasi lain yang serupa yang juga boleh anda andalkan semasa anda ingin membuat persembahan?

akan memberikan maklumat mengenai aplikasi untuk persembahan yang menarik. Sebenarnya, aplikasi yang akan kita ulas di sini sangat layak untuk menggantikan kehadiran Microsoft Powerpoint. Ingin tahu aplikasi apa yang boleh digunakan untuk persembahan? Mari lihat senarai lengkap di bawah.

1. Vism

Vism

Visme menawarkan semua alat yang anda perlukan untuk persembahan. Bukan hanya aplikasi untuk presentasi biasa, Visme juga menyediakan infografik, visualisasi data, laporan, demo produk, dan resume. Anda juga boleh menggunakan templat yang sememangnya disediakan oleh aplikasi ini.

Bukan itu sahaja, paparan dan susun atur latar HD yang ditunjukkan oleh Visme kelihatan sangat profesional. Aplikasi ini dikemas dalam berjuta-juta gambar percuma, ribuan ikon vektor, alat grafik, dan beratus jenis fon. Anda boleh membuat kandungan visual dengan Visme dengan menambahkan animasi, interaktiviti penuh, dan audio. Apa tunggu lagi, muat turun Visme sekarang.

2. Dek Haiku

Permohonan Dek Haiku untuk persembahan

Aplikasi persembahan berasaskan awan ini sering dianggap sebagai alternatif mudah alih untuk Prezi dan PowerPoint. Haiku Deck menawarkan 27 jenis templat yang berbeza dan 35 juta gambar stok. Anda boleh melihat dan mengedit setiap slaid di Dek Haiku dengan iPhone atau iPad anda. Mengeksport persembahan yang anda buat dengan Haiku Deck ke PDF, Powerpoint dan Keynote juga lebih mudah dengan aplikasi ini.

Walaupun pilihan penyesuaian dalam aplikasi ini terhad, tetapi mendakwa bahawa visual yang ditawarkan oleh aplikasi ini cukup hebat. Anda boleh mencuba percubaan percuma dari Haiku Deck sebelum melanggan dengan membayar USD $ 5 sebulan.

3. Emaze

Emaze

Alat persembahan ringkas yang menggunakan HTML5 dapat dijalankan pada setiap penyemak imbas dan peranti yang berbeza, termasuk Chromebook atau jenama tablet lain. Emaze direka khas untuk pengguna yang ingin membuat persembahan dengan mudah hanya dalam beberapa minit.

Emaze menawarkan penampilan profesional dalam bentuk templat 2D dan 3D. Ingin membuat persembahan video? Sudah tentu Emaze dapat melakukannya. Anda juga dapat mengakses hasil persembahan anda secara dalam talian kerana ini adalah aplikasi berasaskan awan. Buat persembahan dengan visual canggih dengan Emaze.

4. Prezi

Prezi

Mahukan perisian berasaskan awan untuk persembahan bukan linier? Mungkin permohonan untuk persembahan ini boleh menjadi pilihan yang tepat. Prezi adalah aplikasi yang dapat melihat dan mengedit hasil persembahan dari mana-mana peranti. Semua hasil persembahan yang anda buat akan disimpan di Cloud, tetapi Prezi juga dapat digunakan di luar talian.

Prezi menyediakan alat penyuntingan gambar yang cukup canggih. Berkongsi dan berkolaborasi dengan orang lain juga terasa lebih mudah dengan aplikasi yang menarik ini. Prezi adalah aplikasi persembahan yang sesuai untuk pelajar, pensyarah, penceramah, dan kakitangan syarikat.

5. Ucapan Dasar

Ucapan Utama

Sekiranya Windows bergantung pada Microsoft Powerpoint, pada peranti Apple anda boleh bergantung pada Keynote. Ini adalah aplikasi yang diharapkan Apple, kerana Keynote kelihatan pintar, canggih, dan intuitif. Keynote dipenuhi dengan ciri sokongan yang kuat, mulai dari kemampuan membuat grafik interaktif, menambahkan pantulan, dan gambar bingkai.

Terdapat lebih daripada 30 kesan sinematik untuk teks dan objek yang disediakan oleh Keynote. Di samping itu, mengedit dan melihat hasil persembahan yang memudahkan anda menggunakan iPhone atau iPad. Anda harus tahu bahawa harga aplikasi Keynote ini adalah USD 19.99. Walau bagaimanapun, anda boleh mendapatkan aplikasi ini secara percuma jika anda menggunakan Mac.

6. LibreOffice

LibreOffice

Terdapat satu lagi aplikasi hebat yang boleh anda akses dalam talian untuk membuat persembahan yang menarik dan unik, LibreOffice. Dalam aplikasi ini, LibreOffice menawarkan ciri dan alat  yang unik dan menarik agar persembahan anda tidak membosankan.

Bukan itu sahaja, malah LibreOffice juga rajin  menaik taraf  dalam lebih banyak ciri menarik. Ciri terbaru yang telah dipasang ialah kehadiran Fail Eksport ePUB. Lebih banyak begunya lagi, LibreOffice juga boleh berfungsi dengan  bijak  untuk  bergabung dengan mereka yang diketahui oleh Spreadsheets  Ingin mencuba? Anda boleh melayari laman web di sini.

7. Slaid

Slaid

Seterusnya, terdapat perisian berasaskan Cloud yang menawarkan alternatif yang kuat dan mesra pengguna untuk Powerpoint. Slaid akan melengkapkan persembahan yang anda buat dengan PowerPoint supaya kelihatan lebih menarik. Slides adalah penyunting yang membolehkan anda menambahkan latar belakang, menggunakan pelbagai reka bentuk dan tema, dan memudahkan anda untuk berkolaborasi dengan orang lain.

Akses hasil persembahan anda di Slaid dengan semua jenis peranti yang tersedia. Aplikasi yang sesuai untuk pemula juga dilengkapi dengan kemampuan untuk diakses di luar talian. Slaid mengenakan bayaran USD $ 6 sebulan untuk setiap pengguna.

8. Slidedog

Slidedog

Adakah anda pernah mengalami kesukaran ketika anda harus beralih ke setiap slaid, laman web, pemain video, dan PDF semasa anda menyampaikan kepada banyak orang? Sekarang, dengan aplikasi ini untuk persembahan, orang yang mendengarkan persembahan anda tidak perlu melihat layar desktop anda ketika anda harus beralih ke jenis fail yang lain.

Slidedog adalah aplikasi persembahan multimedia yang membolehkan anda membuat persembahan dengan lebih baik dengan menggabungkan slaid PowerPoint, persembahan Prezi, klip video, fail PDF dan halaman web. Berminat untuk mencuba Slidedog? Muat turun aplikasi pintar ini sekarang.

9. Slidebean

Slidebean

Tidak mempunyai masa untuk merancang persembahan anda sendiri? Anda boleh menggunakan Slidebean, salah satu alternatif alternatif untuk Powerpoint yang lebih bijak dan intuitif. Yang harus anda lakukan semasa menggunakan Slidebean adalah memasukkan kandungan yang akan digunakan untuk persembahan, maka aplikasi ini akan berfungsi pada persembahan anda mengikut reka bentuk dan format yang anda inginkan.

Bagaimana, anda berminat menggunakan aplikasi ini? Nah, untuk mencuba Slidebean, anda hanya perlu membelanjakan sebanyak USD $ 10 untuk setiap bulan.

10. Pertunjukan Zoho

Pertunjukan Zoho

Ini adalah aplikasi persembahan tradisional berdasarkan dalam talian. Zoho Show adalah perisian dalam talian yang membolehkan anda membuat dan mengakses persembahan dari mana-mana penyemak imbas atau peranti yang disambungkan ke internet.

Dengan Zoho Show, anda boleh meletakkan menarik perhatian animasi dan peralihan kepada bahan persembahan anda. Dengan aplikasi ini, anda juga dapat mengimport fail dengan format .ppt, .pptx, .pps, .ppsx, .odp, dan .sxi. Alat ini juga menyokong anda untuk berkolaborasi dengan orang lain, bahkan orang lain juga dapat memberikan komen mengenai hasil persembahan yang anda buat dengan Zoho Show.

11. Focusky

fokus

Ingin membuat persembahan yang kreatif dan tidak membosankan? Kemudian anda boleh mencubanya di Focusky. Ini adalah aplikasi luar talian di mana pengguna dapat membuat aplikasi yang elegan dan menarik.

Terdapat banyak ciri yang dapat anda gunakan untuk membuat persembahan lebih baik, misalnya dengan menggunakan  pemetaan minda  dan juga berbagai efek 3D modern. Bukan itu sahaja, malah terdapat kesan peralihan dan animasi yang menjadikan persembahan anda lebih menarik. Mari buat persembahan terbaik mengenai Focusky!

12. Penyampai Akademik

Penyampai Akademik

Kemudahan dalam membuat persembahan yang menarik juga ditawarkan oleh aplikasi Penyampai Akademik. Aplikasi ini juga boleh dikendalikan di luar talian. Kelebihan ciri dalam aplikasi ini ialah anda dapat membuat grafik yang menarik dalam persembahan. Sebenarnya, anda boleh berkongsi hasil dalam talian dalam bentuk blog, e-mel dan banyak lagi.

13. Projeqt

Projeqt

Ingin membuat persembahan yang dilengkapi dengan cerita masa nyata ? Projeqt adalah salah satu perisian yang paling dipercayai untuk ini. Anda boleh mengambil bahan yang berasal dari RSS feed, tweet, dan gambar yang ada di Flickr. Gunakan juga video yang terdapat di Youtube dan Vimeo sebagai bahan untuk persembahan anda.

Projeqt dapat diakses dari pelbagai jenis peranti, jadi anda dapat mengedit dan melihat hasil persembahan buatan sendiri dengan peranti lain. Projeqt juga dapat mengimport fail Powerpoint dan PDF. Berapakah kos untuk menggunakan Projeqt? Projeqt boleh digunakan secara percuma, anda tahu . Tetapi sayangnya, sekarang Projeqt tidak lagi dapat diakses.

Berasa terperangkap atau bosan apabila membuat bahan persembahan dengan PowerPoint? Itu petanda anda harus mencuba salah satu aplikasi untuk pembentangan di atas. Dengan pelbagai aplikasi ini, anda boleh membuat persembahan yang lebih menarik dan tidak membosankan lagi.